بجنورد- مدیرکل کمیته امداد خراسان شمالی بابیان اینکه ۳۵ درصد سالمندان خراسان شمالی تحت حمایت این نهاد هستند، گفت: ۲۶ هزار خانوار سالمند با جمعیت ۳۴ هزار نفر از خدمات کمیته امداد این استان بهره‌مند هستند.

۳۵ درصد سالمندان خراسان شمالی تحت حمایت کمیته امداد هستند

به گزارش قدس آنلاین، به نقل از روابط عمومی کمیته امداد خراسان شمالی، اهرابی در بازدید از  سرای سالمندان پردیس و مهرآنا بجنورد با تأکید بر اینکه هم‌اکنون جامعه به سمت سالمندی پیش می‌رود، افزود: این نهاد همواره ارائه خدمات به گروه سالمندان را در دستور کار دارد وبر این اساس خدمات خود را به‌صورت تخصصی‌ در قالب نیازهای معیشتی، درمانی و هزینه نگهداری از سالمندان زمین‌گیر ارائه می‌کند.

وی با یادآوری اینکه این نهاد ماهیانه یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان به سالمندان کمک‌ معیشت پرداخت می‌کند، ادامه داد: برای نگهداری از سالمندان زمین‌گیر در منزل نیز ماهیانه ۱۰۰ هزار تومان هزینه نگهداری به آنها پرداخت می‌شود.

اهرابی همچنین درباره سالمندانی که توانایی انجام فعالیت دارند نیز گفت: کمیته امداد خراسان شمالی برای ایجاد انگیزه و روحیه سلامت در این قشر اقدام به راه‌اندازی مشاغل خرد در بین این افراد کرده است به‌طوری‌که با استفاده از مهارت‌ آنها در این مشاغل حس امید به زندگی را افزایش داده است.
شایسته ذکر است طی این بازدید کمیته امداد خراسان شمالی، ۱۲ میلیون تومان برای تجهیز امکانات فضای سرای سالمندان پردیس و مهرآنای شهرستان بجنورد متعهد شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.