ایلام- سال ۹۶ بی سابقه ترین خشکالی در ۶ دهه اخیر تاریخ ایلام ثبت شده است، سالی بسیار کم بارش و خشک با عوارض و معضلات فراوان و اکنون بارش شدید ریزگردها، براستی که ایلام در چالشی عظیم قرار گرفته و مسئولان ارشد کشور نیز بی خیال ایلام شده اند.

جدال نفس گیر ایلامیان با گردوخاک/ توصیه کارشناسان؛ از منازل خارج نشوید

معاون نظارت و پایش حفاظت محیط زیست استان ایلام روز شنبه در گفتگو با قدس آنلاین، گفت: هوای ایلام برای همه شهروندان خطرناک است و توصیه می شود در صورت عدم ضرورت شهروندان در منازل بمانند.

علی طاهر سارایی با بیان اینکه توده گردوغباری که از شب گذشته آسمان ایلام را تحت تأثیر اثرات منفی خود قرار داده، شرایط تنفسی را برای همه شهروندان سخت کرده است، اظهارداشت: در حال حاضر میزان آلودگی هوای شهر ایلام ۱۴ برابر حد مجاز بوده و همه شهروندان در معرض آسیب قرار دارند.

وی با اشاره به اینکه میزان آلودگی هوا در شهرهای دهلران و مهران به ترتیب ۳۵ و ۳۴ برابر حد مجاز است، افزود: میزان آلودگی هوا در شهر ایوان ۳۳ برابر حد مجاز، آبدانان ۸ برابر و دره شهر ۳ برابر حد مجاز است.

بر اساس اعلام هواشناسی ایلام ‌گرد و غبار موجود در آسمان استان از عصر امروز به تدریج کاهش یافته و میران غلظت آن فردا نسبت به امروز کاهش محسوس می یابد، هر چند سامانه بارشی اصلی از استان خارج شده اما احتمال بارش پراکنده و خفیف در منطقه هنوز وجود دارد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.