کرج - استاندار البرز از رتبه نخست این استان در تولید و صادرات صنایع غذایی و دارویی در سطح کشور خبرداد .

رتبه نخست البرز در تولید و صادرات موادغذایی ودارویی

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین،  محمدعلی نجفی در بازدید از واحدهای تولیدی و صنعتی شهرستان نظرآباد که صبح امروز شنبه با حضور معاون اول رئیس جمهور و چند تن از وزراء انجام شد، اظهار کرد: استان البرز با استقرار بیش از ۳ هزار و ۵۰۰ واحد صنعتی فعال و تعداد زیادی از مراکز مهم علمی، تحقیقاتی، پژوهشی و دانش بنیان رتبه هفتم کشور را از لحاظ دارا بودن واحدهای صنعتی فعال دارا می باشد.

وی با بیان اینکه البرز رتبه نخست در تولید و صادرات صنایع غذایی و دارویی را در البرز کسب کرده است گفت: البرز تنها تولید کننده توربین های نیروگاهی، پل های صنعتی و کشنده های تریلر در کشور است.

نجفی در ادامه افزود:  استان البرز در سال گذشته  پنجمین استان بیکار کشور بوده است و در چهار ماه گذشته در پرداخت تسهیلات رونق تولید و اقتصاد مقاومتی که نقش تعیین کننده ای در ایجاد اشتغال دارد در رتبه نخست کشور قرار گرفت.

استاندار البرز با اشاره به اینکه ماحصل جلسات ستاد مقاومتی وشورای اقتصاد پرداخت نزدیک به ۷۲۱ میلیارد تومان تسهیلات بوده است، افزود: این میزان تسهیلات به ۵۳۲ واحد صنعتی پرداخت شد که با اعطای این تسهیلات از طریق فعال سازی واحدهای راکد، نیمه فعال و تکمیل طرح های نیمه تمام  ایجاد اشتغال بیش از ۱۶ هزار نفر فراهم شد.

استاندار البرزتاکید کرد: از این مبلغ در چهار ماه گذشته ۴۳۲ میلیارد تومان تسهیلات رونق تولید پرداخت شد.

وی با بیان اینکه اشتغال تکلیف شده برای البرز ۳۲ هزار نفر بود و این سقف به رقم به ۴۵ هزار نفر افزایش خواهد یافت، تصریح کرد: تاکنون  ایجاد ۳۲ هزار و ۳۶۹  نفر اشتغال در سامانه رصد ثبت شده است درحالی که تا شهریور این رقم ۵۰۰ نفر بود.

استاندارالبرز برنامه های مهم توسعه ای در حوزه اقتصادی و صنعتی استان را تشریح کردو گفت: راه اندازی واحدهای بالای ۶۰ درصد پیشرفت فیزیکی، برنامه ریزی جهت اصلاح الگوی مصرف، ایجاد سایت نمایشگاه بین المللی، تقویت منطقه ویژه پیام و پیگیری مصوبه مسافربری شدن فرودگاه پیام وراه اندازی سامانه «دادور» و تشکیل تعاونی های روستایی در این راستا است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.