دو تکواندوکار ایران در رقابتهای گرنداسلم چین خیلی زود از دور رقابتها کنار رفتند.

حذف زودهنگام دو تکواندوکار ایران/ فرزان عاشورزاده دیگر سونامی تکواندو نیست!

به گزارش قدس آنلاین، نخستین دوره مسابقات "گرند اِسلم" تکواندو با حضور بهترین‌های تکواندوی جهان در دو گروه زنان و مردان به میزبانی شهر "ووشی" در چین برگزار شد که از هفت ملی‌پوش ایران تنها یک مدال برنز به دست آمد.

مسابقات امروز شنبه در اوزان منفی 58 کیلوگرم مردان و منفی 57کیلوگرم زنان پیگیری شد که فرزان عاشورزاده و ابراهیم صفری در وزن 58- کیلوگرم به عنوان آخرین نمایندگان ایران در بخش انفرادی رو در روی حریفانشان قرار گرفتند که "عاشورزاده" در گام نخست و "صفری" در دومین مبارزه نتیجه را به رقبای خود واگذار کرده و از گردونه رقابت‌ها کنار رفتند.

اما بر اساس قرعه‌کشی انجام شده "فرزان عاشورزاده" در نخستین گام به مصاف "رویدانگ وو" چینی رفت و ۸ بر ۸ مسابقه را به راند طلایی کشاند که در پایان، نتیجه را به حریف خود واگذار کرد تا به مرحله بعد نرسد. او در صورت پیروزی، به مصاف "کارلوس ناوارو" مکزیکی می‌رفت. 

عاشورزاده که زمانی لقب سونامی تکواندو را به خود اختصاص داده بود در یکی دو سال اخیر اکثر مسابقات معتبر را با ناکامی به پایان برده و نشانی از سونامی ندارد.

در آن سوی جدول "ابراهیم صفری" تکواندوکار نوجوان ایران در این وزن، ابتدا "جک وولی" تکواندوکار ایرلندی را پیش رو داشت که با حساب ۲۱ بر ۱۳ به پیروزی رسید. اما در دومین مسابقه رو در روی "تای هون کیم" کره‌ای قرار گرفت با حساب ۱۶ بر ۱۳ نتیجه را واگذار کرده و حذف شد.

بدین ترتیب و پیش از این نیز مبارزات زهرا پوراسماعیل و ناهید کیانی در بخش بانوان، ابوالفظل یعقوبی و میرهاشم حسینی در بخش مردان به عنوان نمایندگان ایران حذف شده بودند.

سجاد مردانی تکواندوکار سنگین وزن ایران تنها مدال برنز ایران را کسب کرد.

هدایت نمایندگان ایران را "مهدی بی‌باک" به عنوان سرمربی بر عهده داشت.

این هفته آخرین هفته مسابقات انفرادی گرنداسلم بود و پس از این هفته، تیم ملی ایران به عنوان قهرمان مسابقات تیمی قهرمانی جهان، با هدایت "سید نعمت خلیفه" باید در بخش تیمی این رقابت‌ها به روی شیاپ‌چانگ برود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.