فدراسیون کشتی ایران بعد از ۱۸ سال توانست میزبانی رقابتهای امیدهای جهان را کسب کند.

ایران بعد از ۱۸ سال میزبان مسابقات کشتی آزاد امیدهای جهان شد

به گزارش قدس آنلاین، پس از ارائه طرح ایران مبنی بر "برگزاری مشارکتی" مسابقات کشتی در دنیا و ارائه آن طی ۲ مرحله در هیأت رئیسه اتحادیه جهانی که در نهایت به تائید فدراسیون جهانی رسید، ایران بعنوان میزبان رقابت‌های زیر ۲۳ سال کشتی آزاد جهان در نوامبر سال ۲۰۲۰ میلادی معرفی شد.

بر اساس طرح "برگزاری مشارکتی"، ایران در سال ۲۰۲۰ میلادی میزبانی مسابقات کشتی آزاد را برعهده دارد و فنلاند میزبان رقابت‌های کشتی فرنگی و زنان زیر ۲۳ سال جهان خواهد بود.

کشتی ایران از سال ۲۰۰۲ میلادی و پس از الزامی شدن همزمانی برگزاری مسابقات کشتی آزاد، فرنگی و زنان نتوانسته بود میزبانی رقابت های جهانی را برعهده بگیرد که این امر با پیگیری فدراسیون کشتی و اجرایی شدن طرح "برگزاری مشارکتی" محقق شد.

گفتنی است هیأت رئیسه اتحادیه جهانی کشتی در نشست خود در شهر بوداپست مجارستان ( سال٢٠١٦) و مجددا در نشست هیأت رئیسه در پاریس( سال ٢٠١٧) طرح ارائه شده از سوی ایران مبنی بر برگزاری مشترک مسابقات بین‌المللی را تصویب کرد.

در نشست مذکور نماینده ایران با اشاره به کاهش میزان متقاضیان میزبانی مسابقات بین‌المللی کشتی در دنیا، بدلیل محدودیت‌های مالی و اجرایی، طرح برگزاری مشترک رویدادهای بین‌المللی کشتی به صورت مشارکتی میان کشورهای متقاضی را ارائه کرد که اعضای هیأت رئیسه اتحادیه جهانی آن را تایید کرده و قابل اجرا دانستند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.