زاهدان- رئیس سازمان جهاد کشاورزی سیستان‌ و بلوچستان گفت: ما در خرید گندم از ۱۴ هزار تن به ۷۷ هزار تن در سال رسیده ایم.

افزایش خرید گندم تا ۷۷ هزار تن در سیستان و بلوچستان

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین، نخستین نشست کارگروه هماهنگی خرید تضمینی گندم وکلزا سال۹۷ استان باحضور ریاست سازمان جهادکشاورزی، گنجـعلی سرپرست شرکت غله ، رییس سـازمان تعـاون روستایی ،معـاونین و مدیـران جهاد کشاورزی و شرکت غله در زاهدان برگزار شد.

رییس سازمان جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان در این نشست اظهار داشت: بسیاری از افراد جامعه در بخش کشاورزی مشغول اند و از این طریق کسب درآمد می کنند از این رو لازم است رسیدگی ویژه ای به وضعیت کشاورزانی که با مشکلات وکمبود آب ، کود وسایر منابع ، کار تولید را انجام می دهند ، صورت گیرد.

رضا نجفی افزود: دولت و وزارت جهاد کشاورزی در قبـال این اقشار زحمت کش وظیفه سنگینی دارند و از آنجایی که مجموعه جهاد کشاورزی مسئولیت تولید را بر عهده دارد باید برنامه ریزی های لازم برای تولید مفید انجام شود.

رییس سازمان جهاد کشاورزی استان گفت : باید تلاش کنیم تامطالبات گندمکاران را به موقـع وبدون هیچ گونه دیر کردی پرداخت کنیم تااین قشر متضرر نشوند.

نجفی عنوان کرد: براساس فرمایشات مقام معظم رهبری لازم است برای تولیدات کشور اهمیت قائل شده وافزایش تولید ملی را در بخش های صنعت وکشاورزی گسترش دهیم .

وی افـزود: ما از خرید ۱۴هزار تن به ۷۷ هـزار تن در سال رسیده ایم و توانایی افزایش کیفیت تولیدات کشور را داریم. وی در پایان گفت: دستگاه های اجرایی باید تمام تلاش خود را در جهت جلوگیری از وارد شدن خسارت به کشاورزان به کار گیرند.

سرپرست شرکت غله و خدمات بازرگانی منطقه ۱۱ سیستان و بلوچستان در این نشست با تاکید بر رعایت شرایط و الزامات انتخاب مراکز خرید ونگهداری منطبق با فراخوان تصـریح کرد : تمامی مراکز خرید باید دارای ظـرفیت ها وانـبارهای متنـاسب با حجـم پیـش بینی شده خرید ، محوطه محصور ، تجهیزات و امکانات مناسب برای تخلیه وبارگیری محموله ها و باسکول استاندارد باشند .

غلامعلی گنجعلی بهره مندی از تجهیزات و امکانات لازم نظیر دوربین دید درشب، وجود بستر ارتبـاط اینترنتی مناسب ، رایانه و چاپگر ، امکانات وتجهیزات کنترل کیفی ، کاور وامکانات پوشش منـاسب برای انبار های چادری ، دارابودن توان مالی برای ارائه ضمانت های قرارداد وامکان نگهداری اسناد محموله ها را ازجمله شرایط ضروری برای مراکز خرید عنوان کرد .

وی افزود: باتوجه به پراکندگی استان و طولانی ترین زمان فصل خرید گندم مازاد بر نیاز در کشور شرکت غله استان سیستان و بلوچستان تمام هماهنگی و تمهیدات لازم در جهت خرید گندم را برنامه ریزی کرده تا بهترین فصل خرید در سال ۹۷ را داشته باشد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.