اصفهان- استاندار اصفهان از سه موضوع آب، اشتغال و محیط زیست به عنوان مسایل اولویت دار این استان یاد کرد و گفت: ضرورت پرداختن هر چه سریعتر به این مشکلات احساس می شود.

آب، اشتغال و محیط زیست سه مساله مهم استان اصفهان است

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین، محسن مهرعلیزاده صبح شنبه در اولین نشست خبری خود با رسانه های استان بعد از ۷۹ روز از ورود خود به استان اصفهان، به بیان برنامه ها، ضرورت ها و اولویت های استان پرداخت و اظهارکرد: باید کمک کرد با شعار کار، کار، کار بر مشکلات استان غلبه کرد زیرا هیچ چیزی جز انجام دادن کار برای مردم اهمیت ندارد و اگر هر فرد، جایگاه یا گروهی بخواهند غیر از مسأله کار چیز دیگری را ملاک قرار دهند، اشتباه می کنند.

وی افزود: آنچه رهبری و دولت در دستور کار قرار داده کار برای مردم در راه خدا، ایجاد اشتغال، معیشت آسان برای مردم و ایجاد امکان های رشد وتعالی در جامعه است.

استاندار اصفهان تاکید کرد: در ابتدای آغاز فعالیت در استان سه مسأله اولویت دار استان را موضوعات آب، اشتغال و محیط زیست دریافتم  که ضرورت پرداختن هر چه سریعتر به این مشکلات احساس می شود، به همین دلیل بیش از یک سوم وقت خودم را برای بررسی مسأله آب استان و احیای زاینده رود صرف کردم.

وی با بیان اینکه به دلیل کم بارشی ها، ورودی آب زاینده رود به ۹۰۰ میلیون مترمکعب رسیده است، اظهارکرد:  با پیش بینی وضعیت بارش ها، این روند در سالهای بعدی با توجه به وضعیت جغرافیایی کشور که در منطقه خشک قرار دارد واستان اصفهان که در بخش کویری کشور واقع شده، مشکلات زیادی به وجود می آورد اما با مدیریت صحیح و برنامه ریزی دقیق می توان اصفهان را از این وضعیت نجات داد.

مهرعلیزاده گفت: ضروری ترین کار این است که با تکمیل هر چه سریعتر سد تونل سوم کوهرنگ که تاکنون فقط ۲۳ درصد پیشرفت داشته است، ۲۵۰ میلیون مترمکعب آبی که در مسیر رودخانه زاینده رود از بالا دست روان است، به زاینده رود اضافه شود.

وی ادامه داد: می توان با اعتبار ۲۸۸ میلیارد تومانی دولت که در جدول شماره ۱۹ در نظر گرفته شده، همچنین با حضور بخش خصوصی پروژه سد تونل سوم کوهرنگ را به موقع تکمیل کرد.

استاندار اصفهان تنظیم برنامه هایی برای صرفه جویی در مصرف آب در بخش کشاورزی، صنعتی و خانگی را ضروری دانست و تصریح کرد: سالانه بیش از ۳۲۷ میلیون متر مکعب از ۹۰۰ میلیون مترمکعب ورودی  آب سد در اصفهان مصرف می شود که ضرورت مصرف بهینه آب در تمام بخش ها احساس می شود.

وی یادآور شد: بر اساس آمارهای اعلام شده میزان بارش ها در استان به نسبت مدت مشابه سال قبل کمتر از ۱۰ درصد کاهش داشته است که امیدواریم در ادامه فصل بارش های خوبی داشته باشیم.

مهرعلیزاده بیکاری به دنبال بی آبی را چالش بزرگی خواند و گفت: در شرق اصفهان برای استقرار صنایع کم آب بر پیگیری هایی انجام شد به طوری که به زودی «پارک پتروشیمی» در این منطقه از اصفهان راه اندازی خواهد شد.

وی با اشاره به برگزاری جلسات بسیار مؤثر برای بررسی وضعیت اشتغال استان، تصریح کرد: با حضور ۱۳۰ نفر از سرمایه گذاران جلساتی برای اشتغال های دراز مدت برگزار و طرح های بزرگ دراز مدتی پیش بینی شده که تا چند ماه آینده استارت می خورد و تا یک و نیم سال آینده اثرات آن را می توان مشاهده کرد.

استاندار اصفهان تاکید کرد: اصفهان باید همان باشد که از بیرون دیده می شود، یعنی در این استان نباید حتی یک نفر هم بیکار باشد و تلاش می کنیم تا این شعار را محقق کنیم.

وی یادآور شد: در استانداری برای هر ۴ پروژه مسئول پیگیری می گذاریم تا دستگاه ها انجام به موقع برنامه ها و طرح ها را فراموش نکنند، زیرا بر این باور هستیم آنچه تصویب می شود برای انجام دادن در زمان مشخص است.

 مهر علیزاده استقرار نظم و انضباط مدیریت را یکی از رموز مدیریت موفق دانست و  تاکید کرد: بدون نظم هیچ کاری به نتیجه نمی رسد.

وی ادامه داد: عمر اتکا به درآمدهای نفتی رو به پایان است و درآمدهای نفتی کفاف هزینه های کشور را نمی دهد، از این رو باید با فعال شدن بخش خصوصی و ایجاد درآمد اشتغال هم رونق پیدا کند، در این راستا استانی برنده است که امکانات لازم برای سرمایه گذاری را داشته باشد و البته استان اصفهان لایق الگوشدن در کشور را دارد.

استاندار اصفهان در بخش دیگری از سخنان خود توزیع متوازن امکانات در این استان  را نادرست خواند و تصریح کرد: توسعه باید در همه نقاط استان متوازن باشد تا گردشگری اصفهان توسعه پیدا کند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.