قزوین_ امام جمعه قزوین در جمع نیروهای سپاه صاحب الامر (عج) استان قزوین گفت: در دوران امیرالمؤمنین (ع) عده‌ای حیله و نیرنگ را زرنگی می‌پنداشتند اما حضرت فرمودند مرگشان باد که رذیلت‌های اخلاقی را زرنگی می‌پندارند.

انسان‌هایی که در پیشگاه خداوند ارزش بالایی دارند بیشتر مورد آزمایش قرار می‌گیرند

به گزارش قدس آنلاین به نقل از پایگاه اطلاع رسانی نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه قزوین، آیت‌الله عبدالکریم عابدینی در جمع نیروهای سپاه استان قزوین اظهار کرد: امام علی (ع) فرمودند هر نفَسی که آدم‌ها می‌کشند، یک قدم به سوی مرگ پیش می‌روند و در قرآن نیز آمده همواره شما را هم با بدی‌ها و هم با خیرات و خوبی‌ها مورد امتحان قرار می‌دهیم.

وی تصریح کرد: اینکه خداوند دنیا را فتنه آمیز خلق کرده به این خاطر است که خداوند برای انسان ارزش قائل شده است. هر کسی در پیشگاه خداوند قیمت بیشتری دارد، بیشتر در کوره امتحانات قرار می‌گیرد.

امام جمعه قزوین بیان کرد: کافران نزد خداوند ارزشی ندارند چرا که همواره به دنبال لذت‌های دنیایی و زودگذر هستند و مانند چهارپایان مدام در حال خوردن و آشامیدن هستند و در نهایت آتش جهنم جایگاه آن‌ها خواهد بود.

آیت الله عابدینی افزود: خداوند می‌فرماید اگر برای مؤمنان وسیله گمراهی نمی‌شد، کاری می‌کردم که سقف خانه‌های کافران نیز از ورق‌های نقره باشد و این مصداقی از ثروت‌مند شدن آن‌ها است.

وی عنوان کرد: کافران مورد امتحان قرار نمی‌گیرند اما مؤمنان به خاطر اینکه نزد خداوند ارزش و اهمیت دارند، همواره مورد آزمایش و امتحان قرار می‌گیرند. در وجود انسان گوهر کرامت وجود دارد اما بدون استحصال شدن دیده نمی‌شود.

نماینده ولی فقیه در استان قزوین با بیان اینکه در مواجهه با فتنه‌ها مشخص می‌شود که قلب چه کسانی سالم است، ادامه داد: خداوند درباره منافقان می‌فرماید که آن‌ها همیشه دنبال متشابهات هستند تا فتنه انگیزی کنند.

آیت الله عابدینی ابراز کرد: در منابع دینی تأکید شده است، منافقان دارای قلوب بیمار هستند و به سمت دروغ، ظلم و لقمه حرام حرکت می‌کنند و دنبال فتنه و متشابهات می‌گردند زیرا با متشابهات فتنه انگیزی می‌کنند و کارهایشان را به نتیجه می‌رسانند.

وی خاطرنشان کرد: خداوند می‌فرماید آیا مردم خیال می‌کنند همین که گفتند ایمان آوردیم، به حال خود رها می‎‌شوند و مورد آزمایش قرار نمی‌گیرند؟! ما پیشینیان شما را مورد آزمایش و امتحان قرار دادیم و فتنه برای این است که آدم‌های اهل صداقت از آدم‌های اهل نفاق، دروغ و فریب مشخص شوند.

امام جمعه قزوین بیان کرد: امیرالمؤمنین (ع) می‌فرماید رسیدن به مقصد، بدون صداقت امکان پذیر نیست و هیچ سپری نگهدارنده‌تر از صداقت وجود ندارد و هر کسی بفهمد که واکنش این عالَم نسبت به کارهای ما چگونه است، دست از پا خطا نمی‌کنند و این کلام مولا اهمیت صداقت را به خوبی روشن کرده است.

آیت‌الله عابدینی عنوان کرد: امام علی (ع) می‌فرماید ما در زمانه‌ای زندگی می‌کنیم که اکثر مردمش حیله و نیرنگ را زرنگی می‌پندارند و به امام (ع) می‌گفتند معاویه با زرنگی کارهای خود را پیش می‌برد و چرا شما این روش را پیش نمی‌گیرید؟ حضرت در پاسخ آن‌ها فرمود مرگشان باد که حیله و روبه صفتی معاویه را زرنگی می‌پندارند.

وی اظهار کرد: مؤمنان نیز اگر بخواهند مانند آن‌ها رفتار نمایند به خوبی می‌توانند حیله و نیرنگ کنند و با آن شیوه کارهای خود را پیش ببرند اما مؤمنان با خداوند تعهد دارند و نمی‌خواهند از مسیر صداقت منحرف شوند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.