رئیس اتاق بازرگانی مشترک ایران و چین با بیان اینکه بانک‌های انگلیسی و آمریکایی با ما کار نمی‌کنند، گفت: ما هم به آنها باج نمی‌دهیم و با دوستان دیگران مثل چین و روسیه کار می‌کنیم.

انگلیس و آمریکا با ما کار نمی‌کنند و ما هم به آنها باج نمی‌دهیم/ چینی‌ها و روس‌ها را جایگزین می‌کنیم

به گزارش قدس آنلاین، اسدالله عسگر اولادی امروز در یک نشست گفت: به روابط ایران با چین باید به نگاه دراز مدت داشته باشیم.

رئیس اتاق بازرگانی ایران و چین در مورد مسدود شدن برخی حساب‌های بانکی ایرانیان در چین اظهار داشت: در این حوزه باید به روال قانونی عمل کرد. دانشجویی که در چین کار تجاری انجام نمی‌دهد نباید در حسابش رقم بالایی باشد و اگر باشد باید مالیات آن را بپردازد.

* چین آماده است معادل صادرات به ایران از ما کالا وارد کند

عسگر اولادی افزود: چین آمادگی دارد تا مطابق آنچه به ما کالا می‌فروشد، از ما کالا بخرد و صادرات ایران به چین بر واردات آن‌ها به ایران فزونی دارد.  

وی بیان داشت: باید تلاش کنیم تا صادراتمان را به چین افزایش دهیم و سرمایه‌گذاری بیشتری داشته باشیم.

رئیس اتاق مشترک بازرگانی ایران و چین با اشاره به تجارت ۴۰ میلیارد دلاری ایران و چین اظهار داشت: غربی‌ها در این رابطه حسادت می‌کنند زیرا قرار بود این ۴۰ میلیارد دلار از غرب خریداری شود اما ما از شرق می‌خریم.

رئیس اتاق بازرگانی ایران و چین با اشاره به حادثه برای نفتکش سانچی در آب‌های چین گفت: ما گله‌ای در این رابطه از چین نداریم.

* به انگلیس و آمریکا باج نمی‌دهیم

وی با اشاره به اینکه بانک‌های انگلیسی و آمریکایی با ایران کار نمی‌کنند اظهار داشت: ما هم به آنها باج نمی‌دهیم  زیرا ما کشور مستقلی هستیم و می‌توانیم در دنیا دوستان دیگری مثل چین و روسیه داشته باشیم.

عسگراولادی با بیان اینکه کشور چین سالانه ۶ تا ۶.۵ درصد رشد اقتصادی دارد، بیان داشت: این رقم بسیار قابل ملاحظه و حائز اهمیت است و برای سال ۲۰۱۸ هم پیش‌بینی می‌شود که این رشد به ۷ درصد برسد.  

* صنعت خرده فروشی چین از آمریکا پیشی گرفت

وی با اشاره به اینکه چین کشور کوچکی نیست که بتوان از تجارت با آن دست کشید، گفت: صنعت خرده فروشی چین ۵ هزار و ۷۰۰ میلیارد دلار گردش دارد.

رئیس اتاق بازرگانی ایران و چین با بیان اینکه چینی‌ها در دنیا از آمریکای‌ها نیز در تجارت پیشی گرفته‌اند گفت: در حالی که صنعت خرده فروشی امریکا  ۵ هزار و ۶۰۰ میلیارد دلار است، چینی‌ها  در این مورد به رقم به ۵ هزار و ۷۰۰ میلیارد دلار رسیده‌اند.

عسگر اولادی با تأکید بر اینکه روابط تجاری ایران و چین از پیشینه بسیار بالایی برخوردار است، گفت: بنابراین نباید با برخی گمانه‌زنی‌ها آن را تیره کرد زیرا ایران و چین دو کشوری هستند که تحت هر شرایطی از جمله تحریم‌ها با هم همکاری‌ داشته‌اند و به نظر می‌رسد روابط تجاری آنها گسست ناپذیر است.  

منبع: خبرگزاری فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.