جوین_ فرماندار شهرستان جوین در جلسه شورای آموزش و پرورش اعلام کرد: ازدواج های زود هنگام دانش آموزان ترک تحصیل و طلاق را به دنبال دارد، و باید کارشناسان جامعه شناسی برای پیشگیری از این موضوع ورود پیدا کنند

ازدواج های زود هنگام در شهرستان جوین منجر به طلاق می شود

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین، فرماندارشهرستان جوین درجلسه شورای آموزش و پرورش ضمن گرامیداشت هفته شوراهای آموزش وپرورش گفت: تشکیل شوراهای آموزش و پرورش برای تحقق مشارکت و نظارت مردم در امر آموزش و پرورش، بهره گیری ازکلیه منابع و امکانان در مسیر توسعه، افزایش کیفیت دستگاه تعلیم و تربیت، تجهیز فضاهای آموزشی و پرورشی وتسهیل در فعالیت های اجرایی می باشد.  

حسین جمشیدی تصریح کرد: انجمن اولیاء و مربیان با استفاده از ظرفیت هایش باید جامعه شناسان و روان شناسان شهرستان جوین را برای آسیب های اجتماعی ازجمله اعتیاد، ازدواج های زود هنگام که منجر به طلاق می شود، هماهنگی بوجود آورند، و مانع از گسترش هنجار شکنی ها شوند.  

وی خاطر نشان کرد: با توجه به لزوم آگاه سازی و ترویج مفاد قانون تشکیل شوراهای آموزش و پرورش باید اولیاء دانش آموزان به مدد اصحاب رسانه و دغدغه نظام تعلیم و تربیت به نحوی برنامه ریزی نمایید، تا آشنائی با قانون شوراها و انجمن اولیاء و مربیان فرا گیر شود.  

جمشیدی اظهار داشت: شورای آموزش و پرورش یک شورای راهبردی است و پیشنهاد ها و مصوبات شورا در مورد افراد باز مانده از تحصیل و دانش آموزانی که به علت ازدواج زود هنگام ترک تحصیل می کنند، راه گشای مشکلات است، به شرطی که شورا فعال تر عمل کند.  

وی با اشاره به اغتشاشات اخیر گفت: خدمات انجام شده بعد از پیروزی انقلاب دشمنان را بر افروخته کرده، و دوستان نادان را به اپوزیسیونی تبدیل نموده است، که با دشمنان همراهی می کنند، ولی سیل مردم انقلابی به صورت سد مستحکمی از دست آوردهایش دفاع می کند.  

نماینده عالی دولت تاکید کرد: هنوز از انتخابات ریاست جمهوری کمتر از یک سال سپری نشده، ولی بعضی ها درحال و هوای انتخابات سیر می کنند، ودر تخریب عمل کرد رئیس جمهور در تلاشند.  

دبیر شورای آموزش و پرورش با ذکر مصوبات جلسه قبل شورا گفت: مصوبات قبلی از جمله پیاده رو سازی برای دبستان شهید حمید رضا کلاته آقامحمدی و آسفالت دبیر ستان های زینب کبری و امیر کبیر انجام نشده است.  

علیرضا کیامنش اعلام کرد: اگر شهرداری نقاب زیر سازی مدارس را آماده کند، آموزش و پرورش آسفالت مدارس را تامین می کند.  

وی آمار وارقام دانش آموزان باز مانده از تحصیل و ترک تحصیلی های ازدواج کرده را اعلام کرد، و خواستار حمایت اولیاء برای باز گشت به تحصیل آنان شد.  مدیر مرکز مشاوره و خدمات روان شناختی آموزش و پرورش گفت: برای پیشگیری از آسیب های اجتماعی این مرکز نشست هایی با دانش آموزان تحت عناوین روان شناسی، سلامت روان، بر پایی ایستگاه خانواده و مسابقات ورزشی انجام داده است.  

مریم افشاریان خاطر نشان کرد: برگزاری کلاس های آموزشی مهارت مقابله ای برای نو جوانان، برپایی کارگاه آموزشی، آموزشمهارت خود مراقبتی و آموزش مهارت خود آگاهی برای دانش آموزان از ابزارهای مهم پیشگیری از آسیب های اجتماعی است.  

وی اضافه کرد: از دیگر ابزارهای اجرا شده برای آسیب های اجتماعی خدمات رسانی مرکز مشاوره، خدمات رسانی اورژانس اجتماعی و برپایی کارگاههای پیشگیری از اعتیاد با همکاری نیروی انتظامی است.  

یکی از اعضای شورای آموزش وپرورش پیشنهادداد: سوله نیمه تمام استخر شنا درشهرنقاب به سالن اجتماعات چند منظوره تبدیل شود، که مور تصویب شورا قرار گرفت.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.