کرج - وزیر بهداشت گفت: نمی توانیم برای بعضی از داروها رانت ایجاد کنیم چراکه اولین مشکل در بخش دارو حضور دولتی ها و شبهه دولتی ها است .

حضور دولتی ها و شبه دولتی ها اولین مشکل بخش دارو

به گزارش  قدس آنلاین، سید حسن قاضی زاده هاشمی در بازدید از واحدهای صنعتی و دارویی واقع در شهرک صنعتی سیمین دشت که ظهر امروز شنبه انجام شد، اظهار کرد:  بازار دارویی دنیا بین ۱۲ هزار تا ۱۶ هزار میلیارد دلار است که ۴ هزار میلیارد به بخش واردات مربوط شده و از واردات بیش از ۵۰ درصد به محصول اولیه باز می گردد.

هاشمی با بیان اینکه در حوزه دارو بخش عمده واردات به شرکت های دولتی و شبه دولتی باز می گردد، افزود: اقدامات قابل توجهی در دولت یازدهم انجام شد  ودر دولت دوازدهم نیز انجام خواهد شد.

وی در ادامه افزود: شرکت ها انتظار دارند به میزان محصولات تولیدی خود  بازار داشته باشند که این امکان پذیر نیست چرا که‌ کشور در شرایط مالی مساعدی نیست.

وزیر بهداشت با اعلام اینکه  بیش از ۹۰ درصد مردم ایران بیمه هستند، تصریح کرد: گاهی این داروها مورد تایید انجمن های دارویی نیست و باید در لیست اقلام مورد نظر بیمه ها بررسی شود.

وی با اشاره به اینکه اولین مشکل در بخش دارو حضور دولتی ها و شبهه دولتی ها است، افزود: نمی توانیم برای بعضی از داروها رانت ایجاد کنیم، چراکه اولین مشکل در بخش دارو حضور دولتی ها و شبهه دولتی در این حوزه است.

قاضی زاده هاشمی افزود:این حضور برای دولتی و یا شبه دولتی زیان آور است چرا که تهدیدی برای بخش خصوصی و کیفیت محصولات تولیدی محسوب می شود.

وزیر بهداشت با بیان اینکه تولیدکنندگان نباید انتظار داشته باشند برای داروهایی که در خارج بازار فروش ندارند بازار داخلی فراهم کنیم گفت: بدون شک کیفیت محصولات داخلی حائز اهمیت است زیرا بدین ترتیب می توانیم جامعه پزشکی را متقاعد کنیم.

وی اذعان کرد: وقتی صادرات دارو و پیرو آن رقابت در کشور وجود نداشته باشد نمی توان در داخل نیز مفید واقع شد.

 قاضی زاده هاشمی در پایان با بیان اینکه بایستی امیدوار باشیم در آینده سهم خوبی از بازار داشته باشیم، افزود: در کشورهای عربی و همسایه ها رقبای جدی داریم چراکه آن ها به شرکت مادر متصل هستند و رقابت در بازار دارو برای ایران مشکل شده است.

منبع: مهر

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.