رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: بر اثر اقدامات انجام شده در حوزه شفافیت اقتصادی در هشت ماهه امسال ۱۰ هزار میلیارد تومان مالیات دولت وصول شده و از فرار مالیاتی جلوگیری شده است.

۱۰ هزار میلیارد تومان مالیات دولت وصول شد

به گزارش قدس آنلاین، محمدرضا پورابراهیمی امشب در دیدار مردمی در مسجد طفلان مسلم(ع) کرمان با اشاره به اینکه بروکراسی اداری یک مشکل بزرگ در کشور است اظهار داشت: اصلاح ساختار اداری در کشور لازم است و اگر بتوانیم با هماهنگی دولت اصلاح ساختار انجام دهیم، استان کرمان هم موفق‌تر خواهد بود.

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه مردم حق دارند مطالبات به حق خود را مطرح کنند افزود: بیان مطالبات به‌حق مردم هیچ مشکلی ندارد و مسئولان هم باید پاسخگو هستند.

وی با تاکید بر اهمیت شفافیت اطلاعات اقتصادی در کشور تصریح کرد: نابرابری و عدم عدالت، یک چالش اصلی در کشور است.

پورابراهیمی با یادآوری اینکه در اوایل انقلاب اگر سختی بود برای همه بود عنوان کرد: اما در حال حاضر شکاف اقتصادی بین طبقات جامعه زیاد شده و برای جلوگیری از آن هم راهکار وجود دارد و ارائه هم شده است.

وی با اشاره به اینکه با توصیه اخلاقی نمی‌شود کشور را اداره کرد، افزود: در دنیا در بحث مبارزه با فساد اقتصادی روش‌های متفاوتی مدنظر است که یکی از آنها نظارت جامع و کامل به نام قانون شفافیت اطلاعات اقتصادی است.

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه کشوری که شفافیت اقتصادی داشته باشد میزان تخلف‌ها در آن به کمترین میزان خود خواهد رسید گفت: شفافیت اقتصادی مثل دوربین عمل می‌کند و از خطای مدیران جلوگیری خواهد کرد.

وی شفافیت اقتصادی را تنها راهکار مبارزه با مفاسد اقتصادی عنوان کرد و گفت: یک نتیجه علمی در دنیا است و در دین اسلام هم تاکید شده اما متاسفانه نادیده گرفته شده است.

پورابراهیمی با تاکید بر اینکه نظام بانکی ما غیراسلامی است و در سال گذشته در دیدار با مراجع عظام تقلید همه مراجع بر آن اذعان داشتند تصریح کرد: قرآن روش اسلامی بانکداری را معرفی کرده و در دنیا از روش قرآن استفاده می‌شود اما در کشور خودمان نادیده گرفته شده است.

وی با اشاره به اینکه وظیفه نظارت بر بانک‌ها بر عهده بانک مرکزی است و باید به مردم پاسخگو باشد عنوان کرد: متاسفانه بانک مرکزی هم نظارتی نداشته است.

نماینده مردم کرمان  راور در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه قاطبه مدیران افراد سالمی هستند اما عده‌ای ناچیز عملکرد دیگران را نیز تحت‌الشعاع قرار می‌دهند گفت: خیانت عده‌ای خاص متاسفانه کل کشور را تحت تاثیر قرار می‌دهد.

وی عنوان کرد: هر کس در کشور مسئولیتی می‌گیرد باید اطلاعات اقتصادی خود را شفاف اعلام کند تا در مدت مسئولیت خود از مسئولیتش سوءاستفاده نکند.

پورابراهیمی با اشاره به اینکه بر اثر اقدامات انجام شده در حوزه شفافیت اقتصادی در هشت ماهه امسال ۱۰ هزار میلیارد تومان مالیات دولت وصول شده و از فرار مالیاتی جلوگیری شده است افزود: هفت هزار میلیارد تومان آن دریافت مالیات از کسانی بوده که تاکنون هیچ مالیاتی پرداخت نکرده بودند و این اثر اجرای شفافیت اقتصادی است.

وی با بیان اینکه مقاومت‌های زیادی برای اجرای شفافیت اقتصادی می‌شود تاکید کرد: ما کوتاه نخواهیم آمد زیرا رشد اقتصادی تنها با شفافیت اقتصادی محقق خواهد شد.

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه تامین مالی پروژه‌های انتقال آب پیگیری شده خاطر نشان کرد: سندیکای بانکی برای تامین مالی این پروژه‌ها تشکیل شده است.

وی با بیان اینکه معین اقتصادی گلباف اقدامات خوبی داشته و روند مهاجرت در گلباف معکوس شده است گفت: یک نهاد اقتصاد مقاومتی در گلباف تشکیل شده و با آموزش مردم توسعه اقتصادی در این بخش محقق شده است.

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه اختیارات توسعه می‌آورد و در کرمان اگر اختیارات داده شود قطعا ما بهتر می‌توانیم کار کنیم افزود: در قلعه‌گنج اقدامات حوزه اقتصاد مقاومتی باعث ارتقای امنیت در این منطقه شده است.

وی خاطر نشان کرد: در راور ستاد اجرایی فرمان حضرت امام خمینی(ره) بوسیله بنیاد برکت پای کار آمده و متعهد شده تا سه سال دیگر بیکاری در این شهرستان را به کمترین حد ممکن برساند.

پورابراهیمی با بیان اینکه سه سال قبل از مجلس نامه تفویض اختیارات در استان‌ها را به رئیس جمهور دادیم عنوان کرد: امروز با همین اختیارات کمی که داده شده شاهد تحولات عظیمی در استان کرمان هستیم.

وی با اشاره به اینکه در شهداد بزرگترین مجموعه گردشگری، مسافرتی و توریستی فعال شده گفت: امکان حضور گردشگران در شهداد به صورت هوایی وجود دارد و یک ماه قبل اولین هواپیما در باند خاکی فرودگاهی شهداد به زمین نشست.

منبع: خبرگزاری تسنیم

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.