قزوین_ سرپرست دفتر نمایندگی آستان قدس رضوی در استان قزوین گفت: در حوزه سرمایه گذاری سعی می کنیم تا توانمندی و سرمایه ای که آستان قدس رضوی در اختیار دارد را برای این استان جذب کنیم و شهرستان البرز به عنوان پایلوت این امر درنظرگرفته می شود.

جذب سرمایه گذاری در قزوین انجام می شود

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین، علی نبیئی در مراسم افتتاح دفتر آستان قدس رضوی شهرستان البرز اظهار داشت: در ۱۷ اسفندماه سال ۹۴ حکم جدیدی از سوی مقام معظم رهبری برای تولیت آستان قدس رضوی صادر شد که در این حکم، رهبر نکاتی را برجسته و بر آن تأکید کرده و تأکیدات جدیدی در رابطه با مدیریت جدید تولیت آستان قدس عنوان کردند.

وی افزود: در این حکم جدید عمده مطالب بر روی زائرمحور شدن آستان قدس، تسهیل زیارت به ویژه برای نیازمندان و فقرا، بهره مندی از توانمندی محبان در این خصوص، رسیدگی به مستمندان و مستضعفان، تأثیرگذاری فرهنگی در کشور عنوان شده بود که سیستم آستان قدس رضوی به عنوان یک سیستم کشوری درنظرگرفته و خدمات به صورت کشوری ارایه شود.

سرپرست دفتر نمایندگی آستان قدس رضوی در استان قزوین بیان کرد: دفاتر استانی آستان قدس رضوی برای تحقق این امر در کشور شکل گرفت و تشکیلات استانی در سراسر استان های کشور از جمله استان قزوین راه اندازی شد.

نبیئی یادآور شد: این دفاتر باید زمینه زیارت برای زائرانی که از توان مالی مناسبی برخوردار نیستند را فراهم سازد و آنها را شناسایی کرده و به زیارت مشهد مقدس اعزام کنند؛ تا به امروز توانسته ایم در استان قزوین به صورت تقریبی ۹ هزار نفر را در قالب ۴۵ کاروان با رویکرد فرهنگی و به نوعی اردوی معنوی و زیارتی به مشهد مقدس اعزام کنیم.

وی اضافه کرد: یکی از سیاست های آستان قدس رضوی، راه اندازی زائرسرا در تمام مسیرهای سفر زائران است و زائرانی که مسیر طولانی را برای رسیدن به مشهد مقدس طی می کنند از برنامه های فرهنگی مختلفی بهره مند می شوند.

سرپرست دفتر نمایندگی آستان قدس رضوی در استان قزوین با بیان اینکه در چهلمین سال پیروزی انقلاب، ۴۰ هزار وعده غذای نذری به جامعه هدف تحویل داده می شود و خانواده فقرا در شبهای جمعه، با عزت و افتخار غذای امام رضا(ع) را دریافت می کنند، عنوان کرد: در مجموع می توان گفت که ادبیات خدمت رسانی آستان قدس این گونه است که خدمات کریمانه تر، مهربانه تر و عزتمندانه تر به جامعه هدف ارائه شود.

نبیئی با بیان اینکه زمانی که مردم خدماتی را از آستان قدس دریافت و آن را به عنوان تبرک و برکت احساس می کنند این وضعیت به عنوان یک ظرفیت محسوب می شود، اضافه کرد: زمانی که نام امام رضا(ع) در بین مردم و زمان انجام فعالیتی به میان می آید، تمام ظرفیت های مردم شکوفا می شود و این موضوع به عنوان ظرفیت بزرگی کشوری است که می تواند فضایی را برای خدمات رسانی ایجاد کند.

وی با اشاره به اقدامات صورت گرفته در حوزه اشتغال تصریح کرد: اقداماتی در این زمینه انجام شده و با کمک رییس دادگستری شهرستان البرز جلساتی برگزار شده است که در صورت به نتیجه رسیدن نهایی آن، اطلاعات دقیقتر اعلام می شود؛ تلاش داریم تا از ظرفیت آستان قدس رضوی برای راه اندازی کارخانه های غیر فعال یا نیمه فعال که تولید آنها برای سال ۹۰ به بالا است، استفاده کنیم.

سرپرست دفتر نمایندگی آستان قدس رضوی در استان قزوین تشریح کرد: در حوزه سرمایه گذاری نیز سعی می کنیم تا توانمندی و سرمایه ای که آستان قدس در اختیار دارد را برای این استان جذب کنیم و شهرستان البرز به عنوان پایلوت این امر درنظرگرفته می شود چراکه یکی از فعالیت های آستان قدس استان قزوین این است که بتوان امید را در بین مردم و کارگران شهرستان البرز زنده نگه داشت.

نبیئی اظهار داشت: در بخش رسیدگی به فقرا در حوزه های مختلف به ویژه بهداشت و درمان توانسته ایم ورود پیدا کنیم و در حال حاضر در استان قزوین یک ظرفیتی ایجاد شده است که به عنوان یک پل ارتباطی بین مردم با امام رضا (ع) و آستان قدس با مردم هستیم.

وی مطرح کرد: یکی از فعالیت های مهم دفتر نمایندگی آستان قدس رضوی در استان قزوین، هم افزایی فعالیت های نهادهای حمایتی با برکات امام رضا(ع)، مردمی کردن خدمات رسانی به مردم و محرومیت زدایی است و هرجا که توانمندی داشته باشیم حمایت هایی را از نهادهای مختلف انجام می دهیم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.