«برنی سندرز» سناتور باسابقه «سوسیال دموکرات» آمریکایی با اشاره به تعطیلی دولت این کشور، جمهوریخواهان را در اجرای «اساسی‌ترین مسؤولیتشان» ناتوان خواند.

تاکید «سندرز» بر ناتوانی جمهوریخواهان کاخ سفید و کنگره در حکمرانی

به گزارش قدس آنلاین، در حالی که تعطیلی دولت فدرال آمریکا به دلیل مخالفت بر سر تصویب بودجه موقت دولت این کشور وارد دومین روز خود شده، یک سناتور ارشد و با سابقه آمریکایی از جمهوریخواهان که کنترل اکثریت مجالس نمایندگان و سنا و همچنین کاخ سفید را در اختیار دارند، به شدت انتقاد کرد.

به دنبال ناکامی مذاکرات کاخ سفید با قانونگذاران سنای آمریکا بر سر تصویب بودجه موقت، دولت فدرال این کشور از روز شنبه تعطیل شد تا در اولین سالگرد آغاز ریاست جمهوری دونالد ترامپ، او به مانند سال ۲۰۱۳ و ریاست جمهوری باراک اوباما، تعطیلی دولت را تجربه کند.

ناکامی در رسیدن به حد نصاب ۶۰ رای در سنای آمریکا درباره بودجه موقت در حالی صورت گرفت که در این رای گیری، ۵۰ سناتور رای مثبت و ۴۹ تن رای منفی دادند.

نکته قابل تامل و جالب در این رای گیری، رای مثبت ۵ پنج سناتور دموکرات و رای منفی چهار سناتور جمهوریخواه به بودجه پیشنهادی کاخ سفید بود.

پیش از رای گیری در سنای آمریکا، طرح مذکور در مجلس نمایندگان آمریکا تصویب شده بود اما برای ممانعت از تعطیلی دولت فدرال باید مورد تایید ۶۰ سناتور قرار می‌گرفت.

کاخ سفید و شخص رئیس‌جمهور آمریکا دموکرات‌ها به ویژه «چاک شومر» رهبر اقلیت دموکرات‌های سنا را مقصر تعطیلی دولت فدرال می‌خوانند.

در حالی که واکنش‌ها به تعطیلی دولت آمریکا در دومی روز این موضوع ادامه دارد، یک چهره نام آشنا در فضای سیاسی آمریکا و عضو با سابقه کنگره این کشور، مستقیما جمهوریخواهان را ناتوان خوانده است.

«برنی سندرز» سناتور ایالت ورمونت که خود را «سوسیال دموکرات» می‌خواند، در توئیتر نوشت: «ما از جمهوریخواهان خواستیم بودجه‌ای را که حافظ نیازهای خانواده‌های کارگر است، مصوب کنند اما آنها ترجیح دادند که دولت را تعطیل کنند».

نامزد انتخابات ریاست جمهوری سال ۲۰۱۶ و رقیب هیلاری کلینتون برای نامزدی حزب دموکرات در این کارزار افزود: «جمهوریخواهان کنترل مجلس نمایندگان، سنا و کاخ سفید را در اختیار دارند. اساسی‌ترین مسئولیت حزبی که قدرت را در اختیار دارد، حکمرانی است. به جمهوریخواهان می‌گویم: کارتان را انجام دهید».

منبع: خبرگزاری فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.