یاسوج- مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری کهگیلویه و بویراحمد گفت: ۶۰ هزار حاشیه نشین در اطراف شهر یاسوج زندگی می کنند.

وجود ۶۰هزار حاشیه نشین دراطراف شهر یاسوج

به گزارش  قدس آنلاین، حجت الاسلام سید علی فتح میرمحمدی پیش از ظهر یکشنبه در نشست برنامه ریزی توانمند سازی زنان سرپرست خانوار حاشیه شهرها افزود: چند سالی است که کنترل و کاهش آسیبهای اجتماعی به طور ویژه در دستور کار قرار دارد و با توجه به منویات مقام معظم رهبری و تاکیدات ریاست جمهوری، این موضوع به صورت همه جانبه مطرح شده است.

میرمحمدی خاطرنشان کرد: در همین راستا وزارت کشور به کمک استانداری ها و فرمانداری ها برنامه های خوبی را اجرا کرده است.

وی به اجرای طرح توانمند سازی زنان سرپرست خانوار حاشیه شهرها اشاره کرد و گفت: طی سال جاری چند استان برای اجرای برنامه کنترل و کاهش آسیب های اجتماعی با محوریت توانمند سازی زنان سرپرست خانوار در حاشیه شهر ها مشخص شدند.

میرمحمدی افزود: با همکاری وزارت کشور و امضای توافق نامه با فنی و حرفه ای و تخصیص به چند استان هدف، هدفگذاری تخصیص یک میلیارد تومان برای توانمند سازی زنان سرپرست خانوار حاشیه شهر های استان انجام شده است.

میرمحمدی با اشاره به لزوم توانمند سازی ها تصریح کرد: باید به سمتی برویم که رویکرد ها به توانمند سازی ختم شود و در سال گذشته نیز در شهر مادوان ۵۰ زن سرپرست خانوار آموزش داده شدند و اقدامات خوبی نیز در این حوزه انجام شد.

وی افزود: در سال جاری نیز باید اقدامات مناسبی انجام شود و همکاری دستگاه های متولی در این راستا ضروری است.

مدیرکل دفتر امور اجتماعی استانداری با اشاره به رشد حاشیه نشینی در استان، ابراز داشت: استان ما از حاشیه نشینی رنج می برد و حرکت مناسب برای رفع مشکلات ناشی از حاشیه نشینی مورد تاکید است.

منبع: مهر

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.