پیشکسوت باشگاه پرسپولیس با بیان اینکه علی علیپور مثل فرشاد پیوس بوی گل می دهد، گفت: به نظرم پرسپولیسی ها مغرور شده اند.

انگیزه طارمی در قطر کم می‌شود/ علیپور مثل پیوس بوی گل می‌دهد/ پرسپولیس مغرور شده است

به گزارش قدس آنلاین، علی پروین در گفت‌وگویی در خصوص وضعیت تیم فوتبال پرسپولیس، روند نتیجه‌گیری این تیم در لیگ برتر، جدایی مهدی طارمی و آخرین وضعیت سلامتی‌اش صحبت‌هایی کرد که در زیر می‌خوانید:

* پرسپولیس در حال حاضر صدرنشین لیگ برتر است، وضعیت این تیم را چطور می‌بینید؟

به نظر من پرسپولیس در چند بازی اخیر خوب نبود، شاید بازیکنان خسته هستند و فشار بازی‌ها روی آنها اثر گذاشته است. فکر می‌کنم این هفته بازیکنان بیشتر استراحت کرده باشند و بتوانیم شاهد نتیجه‌گیری بهتری باشیم. فکر می‌کنم اگر پرسپولیس بخواهد همینطور ادامه دهد با این رویه کار برایش سخت خواهد شد. بازی‌های سخت زیادی باقی مانده و فکر می‌کنم پرسپولیسی‌ها مغرور شده‌اند. آنها باید با انگیزه بیشتری بازی کنند.

* توصیه شما برای اینکه بازیکنان از غرور و خوابیدن در باد صدرنشینی خارج شوند چیست؟

آنها باید با انگیزه‌تر بازی کنند و نباید فکر کنند که چون چند امتیاز جلو هستند قهرمان خواهند شد. به نظر من پرسپولیس قهرمان هست اما ۱۰ بازی دیگر باقی مانده و باید با انگیزه‌تر بازی کنند و تیمی را دست کم نگیرند تا مثل سال گذشته دل مردم را شاد کنند. پرسپولیس سال گذشته خوب بود و امسال هم خوب است و باید این روند را ادامه دهد. ۳۰ امتیاز تا پایان لیگ باقی مانده و مردم منتظر نتایج خوب هستند البته این را هم قبول دارم که تیم‌های جلوی پرسپولیس خیلی دفاعی بازی می‌کنند و این موضوع کار را سخت می‌کند، زمان ما هم این شرایط وجود داشت و تیم‌ها مقابل ما دفاع می‌کردند اما ما در همان ۱۵ یا ۲۰ دقیقه اول بازی گل می‌زدیم و تیم‌ها بازتر بازی می‌کردند و گل‌های بعدی را هم می‌زدیم.

* برخی‌ها اصطلاح فوتبال اتوبوسی را درباره رقبای پرسپولیس به کار می‌برند که با تعداد نفرات زیاد دفاع می‌کنند.

به هر حال این هم یک نوع سیستم است و تیمی که زورش نمی‌رسد مجبور است که دفاع کند. شما فرض بگیرید که یک تیم با ۲ فوروارد در آزادی جلوی پرسپولیس بازی کند خب مشخص است که ۴ گل می‌خورند، کار دفاعی یک تاکتیک است و پرسپولیسی‌ها باید روی آن کار کنند، باید با این ذهنیت بازی کنند که حریفان همه دفاعی بازی می‌کنند. در این شرایط پرسپولیسی‌ها باید گل زدن را یاد بگیرند. آنها موقعیت پیدا می‌کنند و باید از آن استفاده کنند. خوشبختانه علی علیپور مثل فرشاد پیوس بوی گل می‌دهد، این را هم باید در نظر داشت که همیشه یک مهاجم ۵ موقعیت خراب می‌کند تا یکی از آنها گل شود.

* مهدی طارمی هم در نهایت از پرسپولیس جدا شد. نظر شما در خصوص نوع جدایی او چیست؟

صحبت‌های آقای گرشاسبی را در تلویزیون دیدم که می‌گفت طارمی گفته نمی‌خواهم بمانم و در این شرایط صلاح بود که او برود تا به زندگی‌اش برسد. بازیکن را که نمی‌شود به زور نگه داشت، هواداران باید او را تشویق کنند و بابت زحماتی که کشیده قدردان او باشند. به نظر من طارمی اگر به اروپا می‌رفت خیلی بهتر از قطر بود چون آنجا راه برای پیشرفت بازتر بود. طارمی در پرسپولیسی بازی می‌کرد که حداقل ۲۰ هزار تماشاگر در هر بازی به استادیوم می‌آمد اما در قطر شرایط اینطور نیست. به هر حال حضور هواداران یک انگیزه برای بازیکنان است و وقتی طارمی در استادیومی بازی کند که ۱۰ نفر هم در آن نباشد انگیزه‌اش خود به خود کم می‌شود، من برایش آرزوی موفقیت می‌کنم و حالا که صلاح دیده از تیم جدا شود مردم هم از او راضی باشند و تشویقش کنند چون زحمات زیادی کشید و ۲ فصل آقای گل شد. امیدوارم رفتنش به نفع خودش باشد.

* زمان خود شما چطور؟ آیا بازیکنی اینطور از پرسپولیس جدا شد؟

به این صورت نه اما هیچ بازیکنی را به زور در پرسپولیس نگه نداشتم. یک روز ناصر محمدخانی و حمید درخشان پیش من آمدند و گفتند که تیم‌های قطری ۴ میلیون تومان به آنها پول می‌دهد. من به آنها گفتم که پس به آنجا بروید تا تکانی به زندگیتان بدهید. حتی یک روز فرشاد پیوس به من گفت که از تیم‌های قطری پیشنهاد دارم و من به او گفتم اگر فکر می‌کنی صلاحت در این است که بروی، برو و معطل نکن. با اینکه این را به فرشاد گفتم اما همان شب به در خانه ما آمد و گفت علی آقا! اگر شما دلت نیست من به قطر نمی‌روم اما من به او گفتم برو و به زندگی‌ات سر و سامان بده. حتی همین چند روز پیش که اکران فیلم مستند فرشاد پیوس بود همین حرف‌ها را در فیلمش گفته بود. به نظر من نمی‌شود هیچ بازیکنی را به زور نگه داشت. دست طارمی هم درد نکند که ۲-۳ سال زحمت کشید و هواداران باید او را تشویق کنند.

* چند روزی در بیمارستان بستری شدید و این موضوع نگرانی زیادی بین هواداران و علاقه‌مندان شما ایجاد کرد. وضعیت جسمانی‌تان در حال حاضر چطور است؟

خداراشکر خوبم، مشکلی هم ندارم. یک تب آنفلوآنزا بود که دکتر برای چکاب مرا یکی دو روز در بیمارستان بستری کرد. اما می‌خواهم از قول من بنویسید که واقعاً ممنون پرسنل زحمت‌کش بیمارستان کسری هستم. از مدیریت بیمارستان گرفته تا خدمات زحمت‌کش همه و همه مرا شرمنده خودشان کردند. حتی روزی که قرار بود ترخیص شوم بیمارستان یک ریال هم از من پول نگرفت و واقعاً خجالت کشیدم. گفتم که نمی‌شود پول ندهم اما آنها گفتند شما قهرمان این کشور هستید و نیازی به پرداخت پول نیست. واقعاً در بیمارستان آنقدر به من محبت کردند که شرمنده شدم. انشاالله همیشه سلامت باشند و دستشان درد نکند.

* البته در زمانی که شما بیمارستان بودید گویا از برخی‌ها که به ملاقات شما نیامدند دلخور شدید.

من از کسی دلخور نیستم. به هر حال این روزها مردم گرفتاری زندگی شخصی‌شان را دارند و نمی‌شود از کسی انتظار داشت. باور کنید یکی از دلایلی که هر چند وقت یکبار به چکاب نمی‌روم همین است چون می‌دانم اگر به بیمارستان بروم مردم می‌خواهند از کار و زندگی‌شان بزنند و به ملاقات من بیایند. من از کسی گله ندارم. در همین شرایط هم مزاحم مردم شدم چرا که یکسری شبانه‌روز در بیمارستان بودند و واقعاً من را شرمنده کردند. از طریق شما می‌خواهم از آقای شریعتمداری (وزیر صنعت، معدن و تجارت) و آقای شجاعی برهان (عضو سابق هیأت مدیره باشگاه پرسپولیس) تشکر ویژه‌ای کنم، این دو عزیز ساعت ۱۱ شب به ملاقات من آمدند و من را خجالت‌زده کردند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.