اصفهان- مدیر حوزه علمیه خواهران استان اصفهان اعلام کرد: پذیرش سراسری حوزه های علمیه خواهران برای سال تحصیلی ۹۸-۹۷ از تاریخ ۳ بهمن آغاز و تا ۳۰ بهمن ماه ادامه خواهد داشت.

پذیرش سراسری حوزه های علمیه خواهران از فردا آغاز می شود

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین، حجت الاسلام و المسلمین سید مهدی ابطحی صبح امروز در نشست خبری خود ضمن گرامیداشت سالروز تولد بزرگ قهرمان کربلا حضرت زینب کبری(س)، گفت: در نظام جمهوری اسلامی یکی از شاخص ها تاسیس حوزه های علمیه خواهران است.

وی افزود: طی ۲۰ سال گذشته یعنی از سال ۷۶ تاکنون که مدیریت حوزه علمیه خواهران استان اصفهان فعالیت خود را آغاز کرده است، بالغ بر ۵ هزار نفر فارغ التحصیل شدند و در حال حاضر نیز بیش از ۷ هزار نفر مشغول به تحصیل هستند.

مدیر حوزه علمیه خواهران استان اصفهان با بیان اینکه رهبر معظم انقلاب حوزه های علمیه را آبروی انقلاب می دانند، تصریح کرد: حوزه های علمیه دارای اهداف بلند و عالیه هستند که جامعه مدرسین و شورایعالی حوزه های علمیه این اهداف را تدوین و به نظر مقام معظم رهبری رسانده و در ادامه مشغول پیاده سازی آن هستند.

وی از جمله این اهداف را تربیت خواهران عالم به انقلاب، آگاه، وظیفه شناس، تعلیم و تربیت در حوزه های علمیه و جوامع فرهنگی، تحقیق و پژوهش، مدیریت و راهبری مراکز علمی، تبلیغی و آموزشی خواند.

حجت الاسلام و المسلمین ابطحی یادآور شد: هم اکنون ۵۲ حوزه تحت پوشش مدیریت حوزه علمیه خواهران استان اصفهان هستند که در سطوح مختلف ۲(کارشناسی)، ۳ (کارشناسی ارشد) و ۴ (معادل دکتری) در ۷ رشته در سطح ۳ شامل: تفسیر و علوم قرآنی، فقه و اصول، ادبیات عرب، اخلاق و تربیت، مطالعات زن، کلام و تاریخ اسلام طلبه خواهر پذیرش می کند و در سطح ۴ نیز در رشته های فقه و اصول و تفسیر ثبت نام انجام می شود.

وی با بیان اینکه در بیش از ۴۰۰ مدرسه نماز جاعت به امامت طلاب خواهر اقامه می شود، اظهارکرد: بی شک تاثیر بانوان در تربیت انسان ها را هیچ مردی نخواهد داشت.

مدیر حوزه علمیه خواهران استان اصفهان یادآور شد: متقاضیان تحصیل در حوزه علمیه می توانند تنها با پرداخت ۲۰ هزار تومان هنگام ثبت نام، در تمام مقاطع تحصیلی به صورت رایگان تحصیل علم کند.

وی ظرفیت پذیرش متقاضیان در سطح ۲ را حدود ۱۲۰۰ نفر، سطح ۳ را ۱۲۰ نفر و سطح ۴ را  ۳۰ نفر اعلام کرد و افزود: افرادی که در سطح ۲ ثبت نام می کنند باید حداقل معدل آنها ۱۲ و حداکثر سن ۳۵ سال باشد که پذیرش سطح ۲ بدون آزمون ورودی و درسطح ۳ بدون شرط سنی انجام می شود، برای سطح ۴ هم شرط سنی وجود ندارد.

حجت الاسلام والمسلمین ابطحی گفت: پذیرش سطح ۳ و ۴ آزمون ورودی دارد که ۱۴ اردیبهشت ۹۷ برگزار می شود.

وی تصریح کرد: پذیرش سراسری حوزه های علمیه خواهران از تاریخ ۳ بهمن آغاز و تا ۳۰ بهمن ماه ادامه خواهد داشت، از این رو خواهرانی که تمایل به ثبت نام دارند، مراقب باشند که فرصت را از دست ندهند.

مدیر حوزه علمیه خواهران استان اصفهان خاطرنشان کرد: اکثر فارغ التحصیلان حوزه علمیه خواهران در مدارس، صداوسیما، کمیته امداد، سازمان تبلیغات اسلامی و ... به کار گرفته می شوند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.