ویژگی‌های شخصیتی آقای رییس‌جمهور نوعی حصار ایجاد می‌کند. آقای روحانی شخصیتی قدرتمند است اما متاسفانه فاقد جاذبه‌هایی است که افراد را جذب کند.

فضای خشک در جلسات دولت/ حسن روحانی رابطه عاطفی با وزیرانش ندارد

به گزارش قدس آنلاین، نوع رفتار حسن روحانی با وزار و اعضای هیات دولت همواره مورد بحث و نظر بوده و البته گاهی اخباری نیز در اینباره به رسانه ها درز پیدا کرده است.
 در همین باره جعفرزاده ایمن‌آبادی از نمایندگان حاشیه ساز و طرفدار دولت گفته است: " در حال حاضر به نظر می‌رسد برخی دولتمردان خسته و منفعل شدند و لازم است رییس دولت تیم خود را کنار هم جمع کند و شادابی و نشاط بیشتری به هیات دولت تزریق کند. این تیم شاداب نیست.  سفرهای استانی تعطیل شده و دولتمردان کمتر انتقادات را تحمل می‌کنند، دیدار و ارتباط‌شان با نمایندگان به حداقل رسیده و ارتباط‌شان با جامعه هدف و مردم تقریبا قطع شده و اعتراض‌های اخیر نیز باعث شده هر کدام از اعضای دولت، در کنج، خزیده و گوشه‌گیر شوند. بنابر این فکر می‌کنم دولت باید از بقچه غم فاصله بگیرد. این‌طور نمی‌شود که بقچه غم را بغل گرفته و گوشه‌ای بنشینیم"

وی تصریح می کند: "متاسفانه ویژگی‌های شخصیتی آقای رییس‌جمهور نوعی حصار ایجاد می‌کند. آقای روحانی شخصیتی قدرتمند است اما متاسفانه فاقد جاذبه‌هایی است که افراد را جذب کند.  این را محض شوخی می‌گویم اما واقعیت دارد. آقای احمدی‌نژاد باتمام ایرادهایی که داشت، در جلسات هیات دولت بلند می‌شد و دوش بعضی وزرا را ماساژ می‌داد. فارغ از شوخی، یک چنین ارتباط‌های عاطفی میان احمدی‌نژاد و وزرایش وجود داشت ولی این ارتباط‌ها در دولت فعلی وجود ندارد. فضایی خشک و جدی بر جلسات دولت حاکم شده است. "

روزنامه اعتماد نیز نوشته است: "اقتدار حسن روحانی در قامت رییس‌جمهوری با شخصیت کاریزماتیک شبیه به شمشیر دو لبه عمل کرده است. حرف آخر، حرف حسن روحانی است که هژمونی‌ او در دولت شاید به تغییر همه‌چیز در نهایت بنا به خواست و نظر فردی او منجر می‌شود؛ ماجرایی که شاید در لابه‌لای اظهارنظرهایی چون شهیندخت مولاوردی به چشم می‌خورد. همان زمان که شهیندخت مولاوردی و معصومه ابتکار در هیات دولت دست در دست به سمت خروج می‌رفتند و با این سوال مواجه شدند که ورود زنان به ورزشگاه در دولت دوازدهم به کجا رسید؟ که مولاوردی پاسخ داد در دولت پیگیر هستند اما نمی‌توانند جزییاتی بیان کنند و با خنده گفت اگر بیشتر حرف بزند رییس عصبانی می‌شود. جمله‌ای که بخش اندکی از ارتباط دولتی‌ها با «رییس» را نشان می‌داد. اقتداری که همان حکایت شمشیر دو لبه شده است. "

این روزنامه اصلاح طلب می افزاید: " گفتن این حرف ساده نیست اما وقتی به عنوان روزنامه‌نگار اوضاع سیاسی را رصد می‌کنیم به نظر می‌رسد ژنرال‌های دولت دوازدهم روزهای خمودگی را سپری می‌کنند. تغییرات در دولت دوم اندک بود هم به صورت کمی و هم به جهت کیفی. میانگین سنی کابینه یک سال افزایش یافت و به ٥٧ سال رسید. هیچ وزیر زنی با وجود وعده‌های روحانی در ترکیب کابینه قرار نگرفت و از همه مهم‌تر گرایش‌ کلی وزرای دولت نشان از نزدیکی به راست سیاسی داشت. در واقع به جای اینکه کابینه دوم روحانی با توجه به شرایط با دست بازتری انتخاب شود اما از لحاظ کیفی نزدیکی محسوسی به بدنه اجتماعی حامی اتفاق نیفتاد بنابراین از سوی مردم پس زده شد و تا مدت‌ها نقل و نقل رسانه‌ها شد. از لحاظ کمی هم تغییرات قابل توجه و چشمگیر نبود و تقریبا نیمی از وزرا بر مسند خود باقی ماندند. وزرایی که نه از سوی مردم با اقبال مواجه شدند و نه وزیر اولی بودند که دست کم انگیزه دیده شدن آنها را به فعال‌تر شدن مجاب کند. "

منبع: سایت جهان نیوز

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.