سرایان- مدیر آموزش و پرورش شهرستان سرایان از اجرای طرح خاوران شناسی خبر داد و گفت: این طرح سبب جان گرفتن هویت قدیمی سرایان می‌شود.

اجرای طرح خاوران شناسی سبب جان گرفتن هویت قدیمی سرایان می‌شود

به گزارش قدس آنلاین، محمد کسمایی ظهر دوشنبه در جلسه برنامه ریزی برگزاری جشنواره سرایان شناسی با اشاره به در پیش بودن برگزاری طرح خاوران شناسی (سرایان شناسی) گفت: این طرح به منظور تحقق پیوند فکری و فرهنگی نسل حاضر با گذشتگان، بررسی آداب و رسوم قدیم در منطقه، حفظ و احیای هویت افتخار آمیز اسلامی ایرانی در مقابل تهاجم فرهنگی دشمن، استفاده بهینه از ظرفیت‌های بالقوه فرهنگی و هنری، بومی و محلی اجرایی می‌شود.

وی بیان کرد: در راستای  عملیاتی کردن اهداف سند تحول بنیادین، برنامه پنجم توسعه و سند برنامه راهبردی معاونت آموزش ابتدایی، به منظور تحقق پیوند فکری و فرهنگی نسل حاضر با گذشتگان برای درک حقایق، آداب و رسوم، فراهم سازی زمینه مناسب جهت پرورش حس وطن دوستی طرح خاوران شناسی هدف گذاری شده و اجرایی می‌شود.

مدیر آموزش و پرورش شهرستان سرایان تاکید کرد: هر فعالیتی باید با مشارکت حداکثری دانش آموزان صورت گرفته و نتایج آن برای آنها ملموس و عینی باشد و مشارکت و همکاری والدین دانش آموزان و همچنین همکاران محترم در اجرا، به شرط رعایت قوانین و مقررات آموزش و پرورش بلامانع است.

محمد امین تیمورزاده، کارشناس آموزش پیش دبستانی و دبستانی مدیریت آموزش و پرورش شهرستان سرایان هم در این جلسه با اشاره به گستردگی اهداف طرح خاوران شناسی (سرایان شناسی) گفت: این طرح  محورهای اقلیم، جاذبه‌های گردشگری، کشاورزی و صنعت و معدن را شامل می شود.

وی افزود: این طرح با مشارکت 22 مدرسه ابتدایی شهرستان سرایان و در سه نقطه شهری و سه نقطه روستایی شهرستان برگزار می‌شود.

تیمورزاده با بیان اینکه این طرح دانش آموزان را به تحقیق و پژوهش در زمینه شناخت آداب و رسوم ملی، مذهبی شهر و دیار خود ترغیب می کند افزود: با توجه به جذاب بودن رسومات گذشتگان و اینکه این آداب و رسوم برای آنان تازگی دارد،  باعث ایجاد روحیه شادابی و طراوت در دانش آموزان می شود.

در این جلسه حوزه‌های فعالیت برای مدارس مشخص شد تا مدارس در هر محور به طور جامع تحقیق و پژوهش کنند.

منبع: مهر 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.