زنجان- معاون میراث فرهنگی استان زنجان به توسعه زیرساخت‌های مکان‌های گردشگری اشاره کرد و گفت: احیای چمن سلطانیه و تکمیل محوطه‌سازی غار کتله‌خور در دستور کار قرار دارد.

زیرساخت‌های گردشگری سلطانیه و غار کتله‌خور بهبود می‌یابد

به گزارش قدس آنلاین، سید میکائیل موسوی اظهار داشت: زیرساخت‌های حوزه گردشگری استان زنجان با کمک بخش خصوصی توسعه می‌یابد.

وی ساماندهی چمن طبیعی سلطانیه را یکی از مهمترین طرح‌های تقویت زیرساخت‌های گردشگری خواند و گفت: در کنار چمن سلطانیه مسیر کندرو و مسیر پیاده‌روی احداث می‌شود که آلاچیق‌هایی نیز در آن استقرار می‌یابد.

معاون سرمایه‌گذاری میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان زنجان در مورد بهسازی قلعه بهستان بیان کرد: ایمن‌سازی مسیر این قلعه در دستور کار قرار دارد ضمن اینکه برج نور نیز برای بهره‌مندی گردشگران از این جاذبه تاریخی در شب نصب می‌شود.

وی به ساخت آلاچیق و ایجاد کمپ گردشگری در معبد داش‌کسن اشاره کرد و گفت: محوطه‌سازی این معبد و زیباسازی محیط از مهمترین برنامه‌های این مجموعه است.

موسوی در مورد بهبود وضعیت غار کتله‌خور یکی از زیباترین جاذبه‌های طبیعی جهان ابراز کرد: علاوه بر اینکه مسیر دسترسی جدیدی برای بازدید گردشگران این از این مکان ایجاد شده، تکمیل محوطه‌سازی، نورپردازی و ایمن‌سازی نیز از دیگر اقدامات به‌شمار می‌رود.

وی با اشاره به ایجاد کمپ گردشگری در روستای تاریخی سهرود عنوان کرد: روستای گردشگری درسجین در ابهر نیز به طور کامل مرمت و احیا شده و در حال حاضر منتظر تخصیص اعتبار برای ایجاد کمپ گرشگری هستیم.

معاون سرمایه‌گذاری میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان زنجان افزود: برای ایجاد کمپ استراحت مسافر، ایجاد امکانات و خدمات‌رسانی به مسافر در منطقه سرخه‌دیزج منتظر تأمین اعتبار هستیم.

منبع: تسنیم 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.