مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در کنفرانس خبری با رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین در بروکسل اعلام کرد: اروپا از راه‌حل دو دولتی و قدس به عنوان پایتخت مشترک حمایت می‌کند.

اتحاد غزه با کرانه باختری تحت دولت واحد محور مذاکراتم با عباس است

به گزارش قدس آنلاین، فدریکا موگرینی مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا امروز دوشنبه با شرکت در  کنفرانس خبری با محمود عباس رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین در بروکسل اعلام کرد: با قوّت به فلسطینی‌ها اطمینان می دهیم که از راه حل دو کشور و نیز قدس به عنوان پایتخت مشترک هر دوی آن ها حمایت خواهیم کرد.  

وی افزود: درباره راه حل صلح خاورمیانه که اکنون بیش از هر زمان دیگری اهمیت یافته است و نیز روابط دوجانبه با یکدیگر گفتگو خواهیم کرد. همچنین درباره تحولات منطقه نیز با یکدیگر گفتگو خواهیم داشت.

موگرینی گفت: در ابتدا می خواهم به عباس و هیأت همراه وی اطمینان دهم که اتحادیه اروپا قویاً خود را به راه حل دو دولتی همراه با اورشلیم (بیت المقدس) به عنوان پایتخت مشترک متعهد می داند. این موضوع موضع ما بر اساس توافق اوسلو  و اجماع بین المللی که در قطعنامه های شورای امنیت متبلور است، می باشد.

وی افزود: ما به تنها راه واقعی و ممکن برای رسدن به آرزوی مشروع دو طرف متعهد هستیم.

موگرینی گفت: ما با شهرک سازی ها مخالفیم و آن را بر اساس قوانین بین المللی غیرقانونی می دانیم.

مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا گفت: ما با شرکای خود در منطقه از جمله اردن در خصوص مسائل خاورمیانه ارتباط دائمی داریم. در بروکسل میزبان گروه اهدای کمک ها به فلسطین در ۳۱ ژانویه سال جاری هستیم.

وی افزود: ما تا کنون در پروژه ساخت و ساز در فلسطین مشارکت زیادی کرده ایم.

موگرینی در ادامه گفت: همچنین غزه و اتحاد آن با کرانه باختری تحت یک دولت واحد موضوع اصلی مذاکرات ما با یکدیگر خواهد بود؛ چرا که این امر را برای بهبود شرایط منطقه و مردم غزه حیاتی می دانیم.

وی یادآور شد: در این مقطع زمانی حساس به فلسطینی ها و عباس درباره ادامه حمایت هایمان به ویژه در حوزه مالی قول می دهیم.

مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا گفت: همچنین حمایت های ما از آنروا که در کمک به آوارگان فلسطینی نقش آفرینی می کند، ادامه خواهد داشت. کمک های آنروا همچنین به صلح و ثبات در کشورهای همسایه فلسطین مانند اردن و لبنان کمک می کند.

منبع: خبرگزاری مهر

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.