گرگان- استاندار گلستان با تاکید بر اهمیت توجه به روستاها، از دفتر امور روستایی و شوراها استانداری خواست برنامه‌ریزی لازم برای برگزاری "جشنواره‌های فرهنگ و اقتصاد روستا" و راه‌اندازی "دهکده‌های گردشگری روستایی" در ایام‌ نوروز ۹۷ را از انجام دهد.

جشنواره فرهنگ و اقتصاد روستا در گلستان برگزار می‌شود

به گزارش قدس آنلاین، به‌نقل از روابط‌عمومی استانداری گلستان، سیدمناف هاشمی اظهار داشت: با توجه به درپیش بودن ایام نوروز و حضور گردشگران و مسافران در استان و با توجه به آنکه بخشی از جاذبه‌های طبیعی، فرهنگی و تاریخی استان در محدوده روستاها قرار دارد، دفتر امور روستایی و شوراها استانداری گلستان موظف است با جلب همکاری نهادهای ذیربط از هم‌اکنون برنامه‌ریزی لازم برای استفاده از فرصت نوروز جهت معرفی روستاهای دارای ظرفیت استان را به گردشگران داشته باشد.

استاندار گلستان افزود: در این راستا حداقل برگزاری 30 جشنواره فرهنگ و اقتصاد در روستاها در ایام نوروز با هدف معرفی شاخصه‌های فرهنگی روستاها اعم‌ از آداب و رسوم، بازی‌های بومی محلی، موسیقی سنتی، غذاهای محلی، گویش و نیز معرفی توانمندی‌ها و ظرفیت‌های اقتصادی روستاها مدنظر باشد.

وی گفت: می‌خواهیم در هر روز از ایام نوروز حداقل شاهد برگزاری دو جشنواره در 2 روستا باشیم. خروجی این جشنواره‌ها باید ایجاد نشاط اجتماعی، همگرایی مردمی، جلوگیری از فراموشی فرهنگ اصیل روستایی و احیاء سنت‌های نیک آن و تلاش در جهت سوق دادن گردشگر به سوی روستاها باشد.

وی خاطر نشان کرد: دفتر امور روستایی و شوراها در این مسیر باید از ظرفیت و توان همه دستگاه‌ها و مجموعه‌ها اعم از اداره کل میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری، فرمانداری‌ها، بخشداری‌ها، دهیاری‌ها، شوراهای روستایی و فعالان اجتماعی استفاده کند.

هاشمی متذکر شد: راه‌اندازی حداقل 10 دهکده گردشگری روستایی در مسیرهای تردد گردشگران در ایام‌ نوروز با پراکنش جغرافیایی و فرهنگی مناسب برای معرفی معماری روستایی استان، شاخصه‌های فرهنگی روستاها و معرفی محصولات روستایی از هم‌اکنون باید به صورت جدی در اولویت‌های دفتر امور روستایی و شوراها استانداری باشد.

استاندار گلستان گفت: هر چند که پاکسازی و زیباسازی روستاها باید در همه ایام مورد توجه مسئولان شهرستان ها و بخش ها و به تبع آن دهیاری ها و شوراهای اسلامی باشد لیکن انتظار است در اسفند ماه و پیش از فرا رسیدن نوروز 97 شاهد اجرای طرح ضربتی زیباسازی و پاکسازی روستاهای گلستان باشیم.

وی خواستار تهیه شیوه‌نامه اجرایی مناسب جهت هر یک از برنامه‌های مذکور از سوی دفتر امور روستایی و شوراها استانداری و ابلاغ آن به فرمانداری‌ها و بخشداری‌ها جهت نظام مند شدن فعالیت‌ها در این راستا شد.

منبع: تسنیم

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.