کرج- بهبود سیمای شهری یکی از محورهای کاری مدیریت شهری کرج در دور جدید فعالیت ها است و ساماندهی مبادی ورودی شهر این کلانشهر در دستور کار قرار گرفته است.

بهسازی شاهراه ورودی کرج در دستور کار مدیریت شهری

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین براین اساس طرح های مختلفی از سوی شهرداری کرج و سازمان های تابعه آغاز شده که شاخص ترین آن اجرای طرح بهبود نگهداشت شهر کرج محسوب می شود.

اما در کنار این طرح که تاکنون در ۹ منطقه شهری اجرا شده موضوع ساماندهی ورودی های شهر کرج نیز به عنوان یک محور کاری مهم در دستور کار شهرداری کرج قرار گرفته و سازمان سیما ومنظر به عنوان متولی اصلی زیباسازی و فضای سبز شهری را برآن داشته تا بهسازی و ارتقا بصری ورودی های شهر کرج به عنوان ویترین این کلانشهر را در دستور کار خود قرار دهد.

نزدیک شدن به ایام پایانی سال و بالا رفتن تردد مسافران از کرج نیز این ضرورت را دوچندان کرده تا موضوع ساماندهی و زیباسازی ورودی های شهر کرج در دستور کار مدیریت شهری قرار بگیرد.

در این ارتباط ودر راستای این سیاست کاری عملیات بهسازی و توسعه فضای سبز حاشیه خط ۴ حصار  به عنوان ورودی اصلی کرج در دستور  قرار گرفته است.

رییس سازمان سیما، منظر وفضای سبز شهرداری کرج در این ارتباط گفت: حاشیه خط ۴ حصار در منطقه ۱۱ شهرداری کرج  از جمله مناطقی است که به جهت شاهراه  بودن در این منطقه و تردد مسافران در این محل،   آیینه  شهر کرج محسوب می شود و  ایجاد سیما و منظر مطلوب در این قسمت از شهر حاکی از فرهنگ و هویت این کلانشهر است.

حسین عطایی افزود: لذا با توجه به این موضوع  وبا توجه به نزدیک شدن به ایام پایانی سال و فرا رسیدن نوروز ۹۷ سیما و منظر ورودی اصلی کرج در خط ۴ حصار بهسازی می شود.

وی ادامه داد: از طرفی نابسامانی و آشفتگی سیمای شهری در ابعاد و لایه های مختلف آن بر روحیات و رفتارهای شهروندان تأثیرقابل توجهی می گذارد و سبب تنزل کیفیت محیطی می شود و نارضایتی شهروندان نسبت به شهر و عدم تلاش برای بهبود وضعیت آن را رقم می زند.

 عطایی تصریح کرد: بر همین اساس تلاش مجموعه مدیریت شهری علاوه بر ارایه ی راهکارهای اجتماعی و فرهنگی و سیاستگذاری، از طریق وضع قوانین و ضوابطی ناظر بر ارتقای کیفی منظر شهری و هدایت طرح های توسعه ای است.

رییس  سازمان سیما، منظر وفضای سبز شهرداری کرج در پایان گفت: در این راستا سازمان سیما منظر و فضای سبز شهری شهرداری کرج اقدام به بهسازی و بهبود تمامی مناطق ۱۰ گانه شهر کرج در حوزه های منظر آرایی و فضای سبز  کرده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.