بجنورد- مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب خراسان شمالی گفت: در حال حاضر بارندگی در سال آبی جاری به نسبت بازه درازمدت در استان خراسان شمالی ۵۰ درصد کاهش یافته است که این رقم بسیار نگران کننده است.

میزان بارندگی ها در خراسان شمالی ۵۰درصد کاهش یافت

به گزارش قدس آنلاین، به نقل از روابط عمومی و آموزش همگانی شرکت آب و فاضلاب خراسان شمالی، مهندس غلامحسین ساقی در دیدار با رئیس کل دادگستری استان، با بیان اینکه ۸۰ درصد جمعیت شهری استان خراسان شمالی در سه شهر بجنورد، شیروان و اسفراین است، اظهارکرد: آب شرب این سه شهر از آب سدها تامین می شود و با توجه به کاهش بارندگی به طور حتم در تامین آب این شهرها در سال آینده با مشکل مواجه خواهیم شد.

وی در خصوص وضعیت فاضلاب استان نیز گفت: در کشور ۴۸ درصد جمعیت شهری تحت پوشش تاسیسات فاضلاب است که این رقم در استان خراسان شمالی حدود ۳۱ درصد است که در تلاش هستیم تا این شاخص را در استان ارتقا دهیم.

رئیس کل دادگستری خراسان شمالی نیز گفت: شرکت آب و فاضلاب استان یکی از شرکت های مهم خدمات رسان به مردم است که باید با برنامه ریزی مناسب آب شرب مردم را تامین کند.

حجت الاسلام اسدالله جعفری اظهار کرد: با توجه به کمبود بارندگی ها تمام کشور در خطر خشکسالی قراردارد که استان خراسان شمالی در وضعیت نابسامان تری است که باید با مدیریت منابع آب و مصرف صحیح و بهینه آن از کم آبی در استان پیشگیری شود.

وی به ساماندهی خودروهای فاضلاب نیز اشاره کرد و افزود: باید نظارت جدی بر روی این خودروها وجود داشته باشد تا با تخلیه فاضلاب در هر مکانی موجب آلودگی محیط زیست نشوند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.