قزوین_ مدیرکل انتقال خون استان قزوین گفت: تقاضای خون بیمارستان های این استان به دلیل رعایت موارد مدیریت خون بیمار و افزایش دانش طب انتقال خون در ۱۰ ماه گذشته سالجاری نسبت به مدت مشابه سال ۹۵، ۵ درصد کاهش یافته است. 

تقاضای خون بیمارستان های قزوین ۵ درصد کاهش یافت

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین، مدیرکل انتقال خون استان قزوین در این خصوص به گزارش آماری اهدای خون در ۱۰ ماه گذشته سالجاری پرداخت و اظهار داشت: در این مدت، ۴۵ هزار و ۷۰۸ نفر به پایگاه های انتقال خون استان مراجعه کرده و از این تعداد ۳۲ هزار و ۷۷۲ نفر موفق به اهدای خون شده اند.

محمدحسین برادران افزود: در حوزه اهدای خون مستمر نیز ۱۸ هزار و ۵۱۳ نفر با ۵۶.۵۸ درصد و ۲ هزار و ۲۶۷ نفر از بانوان با ۶.۹ درصد به پایگاه های انتقال خون استان قزوین مراجعه کرده اند.

وی ادامه داد: در این مدت، ۱۲ هزار و ۸۵۴ واحد فراورده های خونی به سایر پایگاه های انتقال خون و ۲۰ هزار و ۲۴۹ واحد هم به بیمارستان های استان قزوین ارسال شده است.

به گفته مدیرکل انتقال خون استان قزوین، ۳۸ هزار و ۶۲۳ نفر در ۱۰ ماه گذشته سال ۹۵ به پایگاه های انتقال خون این استان مراجعه و از این آمار، ۲۸ هزار و ۷۳۵ نفر موفق به اهدای خون شده اند؛ سهم بانوان و اهداکنندگان مستمر در این مدت نیز به ترتیب شامل یکهزار و ۹۳۵ نفر و ۱۵ هزار و ۵۴۷ نفر است.

​برادران اضافه کرد: در مدت مشابه سال گذشته، ارسال تمام فرآورده های خونی به سایر پایگاه های انتقال خون برابر ۶ هزار و ۵۶۵ واحد و ارسال به بیمارستان های استان قزوین نیز شامل ۲۱ هزار و ۳۱۸ واحد بوده است.

وی به مقایسه آماری اهدای خون در ۱۰ ماه گذشته سالجاری نسبت به مدت مشابه سال گذشته پرداخت و عنوان کرد: میزان مراجعه کنندگان رشد ۱۸.۳۴ درصدی، موفقیت افراد در اهدای خون رشد ۱۳.۹ درصدی، ارسال به سایر پایگاه های انتقال خون رشد ۹۵.۸ درصدی و تقاضای خون بیمارستان های استان به دلیل رعایت موارد مدیریت خون بیمار و افزایش دانش طب انتقال خون، ۵ درصد کاهش یافته است. 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.