چابهار- معاون دریایی بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان گفت: با هماهنگی مرکز جستجو و نجات دریایی MRCC بندر چابهار و همکاری نیروی دریایی ا.ج.ا.ا، در یک عملیات ۲۴ ساعته، تعداد ۷ نفر صیاد یک موتورلنج صیادی که به دلیل آبگرفتگی در هوای نامساعد در دریای عمان در حال غرق شدن بود، نجات یافتند.

نجات جان ۷ صیاد موتورلنج صیادی در حال غرق شدن در آبهای دریای عمان

به گزارش قدس آنلاین به نقل از روابط عمومی اداره کل بنادر و دریانوردی سیستان‌ و بلوچستان، سیدحسن ابراهیمی در تشریح جزئیات این خبر اظهار داشت : مرکز جستجو و نجات دریایی بندر چابهار MRCC، اول بهمن ماه به محض دریافت گزارش اضطرار شناور صیادی که به دلیل آبگرفتگی در هوای نامساعد و طوفانی، در فاصله ۷۰ مایلی و با ۷ نفر خدمه در حال غرق شدن بود، نسبت به فعال کردن طرح جستجو و نجات، اقدام و با همکاری نیروی دریایی ارتش ج.ا.ا. و در یک عملیات ۲۴ ساعته، همه سرنشینان شناور حادثه دیده نجات یافته و تحویل قایق ناجی در بندر چابهار شدند.

ابراهیمی عنوان کرد: بر اساس این گزارش همه سرنشینان و خدمه نهایتاً در ساعت ۰۰ : ۱۶ با پایان این عملیات ۲۴ ساعته در صحت و سلامت کامل به آغوش خانواده های خود بازگشتند.

وی افزود: مرکز جستجو و نجات دریایی اداره کل بنادر و دریانوردی استان سیستان و بلوچستان، به همه دریانوردان و صیادان محترم توصیه می نماید که قبل از عزیمت به دریا، برای دریافت اطلاعات هواشناسی و وضعیت دریا، با شماره تماس ۰۵۴۳۵۳۲۱۴۱۵ تماس حاصل نمایند و همچنین تجهیزات کامل ایمنی و ناوبری از قبیل جی پی اس، لایف رفت، حلقه نجات و جلیقه نجات به تعداد خدمه، بهمراه داشته باشند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.