قزوین_ دفتر نمایندگی آستان قدس رضوی با حضور مسؤولان استانی و شهرستانی در شهرستان آبیک افتتاح شد.

دفتر نمایندگی آستان قدس رضوی در شهرستان آبیک قزوین افتتاح شد

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین، دفتر نمایندگی آستان قدس رضوی در شهرستان آبیک با حضور مسؤولان استانی و شهرستانی افتتاح شد.

سرپرست دفتر نمایندگی آستان قدس رضوی در استان قزوین در این مراسم اظهار داشت: در توصیه های رهبر مبنی بر مدیریت جدید تولیت آستان قدس رضوی، ۷ نکته از جمله تأثیرگذاری زیارت بر افراد از جمله نیازمندان اشاره شده است.

علی نبیئی بیان کرد: تشکیلات استانی در استان های کشور راه اندازی شد و دفاتر این تشکیلات در راستای خدمات رسانی، امداد مستضعفان و کمک به محرومان مناطق محروم است.

وی ادامه داد: با راه اندازی این دفتر در شهرستان آبیک افراد مستمند از خدمات این دفتر از جمله غذای نذری امام رضا (ع) بهره مند می شوند.

سرپرست دفتر نمایندگی آستان قدس رضوی در استان قزوین با بیان اینکه زمانی که مردم خدماتی را از آستان قدس دریافت و آن را به عنوان تبرک و برکت احساس می کنند این وضعیت به عنوان یک ظرفیت محسوب می شود، اضافه کرد: زمانی که نام امام رضا(ع) در بین مردم و زمان انجام فعالیتی به میان می آید، تمام ظرفیت های مردم شکوفا می شود و این موضوع به عنوان ظرفیت بزرگی کشوری است که می تواند فضایی را برای خدمات رسانی ایجاد کند.

​نبیئی بیان کرد: در ۱۷ اسفندماه سال ۹۴ حکم جدیدی از سوی مقام معظم رهبری برای تولیت آستان قدس رضوی صادر شد که در این حکم، رهبر نکاتی را برجسته و بر آن تأکید کرده و تأکیدات جدیدی در رابطه با مدیریت جدید تولیت آستان قدس عنوان کردند.

وی افزود: در این حکم جدید عمده مطالب بر روی زائرمحور شدن آستان قدس، تسهیل زیارت به ویژه برای نیازمندان و فقرا، بهره مندی از توانمندی محبان در این خصوص، رسیدگی به مستمندان و مستضعفان، تأثیرگذاری فرهنگی در کشور عنوان شده بود که سیستم آستان قدس رضوی به عنوان یک سیستم کشوری درنظرگرفته و خدمات به صورت کشوری ارایه شود.

سرپرست دفتر نمایندگی آستان قدس رضوی در استان قزوین بیان کرد: دفاتر استانی آستان قدس رضوی برای تحقق این امر در کشور شکل گرفت و تشکیلات استانی در سراسر استان های کشور از جمله استان قزوین راه اندازی شد.

در این مراسم، حجت الاسلام سید ابوتراب موسوی امام جمعه شهرستان آبیک نیز اظهار داشت: هر نوع فعالیتی در حوزه های مختلف اعم از فعالیت های اجتماعی و سیاسی، فرهنگی و اقتصادی که انجام می شود اگر در راستای رضایت الهی باشد، نتیجه بخش خواهد بود.

امام جمعه شهر اقبالیه نیز در این مراسم گفت: خداوند امامان وانبیاء را فرستاد تا آنها قشر ضعیف جامعه را دریابند.

حجت الاسلام فاطمیان خاطرنشان کرد: امام خمینی بعد از پیروزی انقلاب اسلامی کمیته امداد امام خمینی را به عنوان نخستین نهاد تأسیس کرد که هدف از تأسیس این نهاد، حمایت از مستمندان بود.

وی اضافه کرد: هراندازه که شناخت انسان از صاحب خانه بیشتر باشد به همان اندازه در انجام وظایف تلاش خواهد کرد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.