۳ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۲:۴۹
کد خبر: 585415

رییس جمهور درحالی از دستور خود به بانک مرکزی برای عدم صدور مجوز جدید برای بانک های خصوصی خبر داده که پیش از این هم صدور مجوز بانک های جدید ممنوع شده بود.

دستور روحانی؛ تاسیس بانک خصوصی، ممنوع

به گزارش قدس آنلاین،  یکی از مهمترین سخنان بانکی حجت الاسلام حسن روحانی در گفت‌وگوی شب گذشته اش با مردم این بود که به بانک مرکزی دستور داده شده که دیگر مجوزی برای تاسیس بانک های خصوصی جدید صادر نشود.

روحانی این جمله را زمانی گفت که از وی درباره  مشکل سپرده‌گذاران موسسات مالی سوال شد. رییس جمهور در این رابطه به تشریح توضیحات بانک مرکزی که قبلا مطرح شده بود، پرداخت و گفت: هر بانک یا صندوقی اگر خلاف متعارف قول سود داد بدانند اینجا خطری هست و احساس خطر و تردید کنند. وقتی سود زیاد می‌دهد چگونه می‌خواهند تامین کنند؟ ما به مشکل این صندوق‌ها رسیدیم و دولت باید از جیب مردم آن را حل کند و تمام پول دولت متعلق به مردم است.

وی افزود: تاکنون بیش از ۱۱ میلیارد تومان بانک مرکزی پول گذاشته تا این ۹۸ درصد را راضی کند و تسویه حساب شوند و اصل پول را بگیرند و یک سود عادلانه هم بگیرند. ۱۱ و نیم هزار میلیارد تومان بانک مرکزی پول داده است و روسای سه قوه نمایندگانی را مشخص کردند تا این معضل را حل کنند. ما مشکل را حل می‌کنیم و این نکته را بدانیم که دولت یعنی مردم و دولت از پول مالیات یا نفت مردم می‌تواند آن را تامین کند. اینکه ما در بودجه هم می‌گوییم شفاف باشد این است که مردم بدانند چراکه پول مردم است و باید نظر دهند.

رئیس جمهور تصریح کرد: دیگر موسسه غیرمجاز نداریم و همچنین دستور دادم مجوز بانک خصوصی داده نشود چراکه این مجوزهای بی حساب مشکل درست می‌کند.

منبع: خبرگزاری تسنیم

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.