در متن نامه به صورت ضمنی به سکوت دولتهای عربی در قبال مساله فلسطین و میدان بازی که عربها برای یکه تازی امریکا واسرائیل در پرونده فلسطین به وجود آورده اند اشاره شده است.این نگرانی ها به حدی مهم است که رهبر جمهوری اسلامی ایران به عنوان رهبر کشور بسیار مهم وتعیین کننده در منطقه دائما بر موضوع مساله فلسطین تاکید می کنند و لزوم توجه به این سرزمین مقدس وآزاد سازی آن را مورد توجه قرار می دهند.

لحن نامه هنیه به رهبر انقلاب لحنی درون خانوادگی و مانند نامه فرزندی به پدر  یا برادری به برادر بزرگتر است

قدس آنلاین- دکتر سعدالله زارعی کارشناس مسائل سیاسی با اشاره به اهمیت تاکید مقام معظم رهبری بر پیگیری موضوع فلسطین و نامه اخیر رییس دفتر سیاسی حماس به رهبر معظم انقلاب به خبرنگار قدس آنلاین گفت: نامه اقای اسماعیل هنیه به عنوان رییس دفتر سیاسی حماس خطاب به مقام معظم رهبری تقدیر ملت فلسطین از تمرکز رهبر انقلاب بر مساله فلسطین و پیگیری مبارزات بر علیه رژیم کودک کش صهیونیستی است. در متن نامه به صورت ضمنی به سکوت دولت های عربی در قبال مساله فلسطین و میدان بازی که اعراب برای یکه تازی امریکا واسرائیل در پرونده فلسطین به وجود آورده اند اشاره شده است.

وی افزود: این نگرانی ها به حدی مهم است که رهبر جمهوری اسلامی ایران به عنوان رهبر کشوری بسیار مهم وتعیین  کننده در منطقه مانند ایران دائما بر موضوع مساله فلسطین تاکید می کنند و لزوم توجه به این سرزمین مقدس و آزاد سازی آن را مورد توجه قرار می دهند از این رو جنبش های فلسطینی بر این موضوع واقف هستند که ایران اسلامی یگانه حامی آنهاست بنابراین مراتب احترام و قدر دانی خود را در قالب این نامه به محضر رهبر انقلاب اسلامی ایران عرضه داشتند.

این کارشناس مسائل سیاسی درباره نکته جالب توجه در این نامه اظهار داشت: نکته حائز اهمیت در نامه رییس دفتر سیاسی جنبش حماس لحن بسیار درون خانوادگی این نامه است چنانچه گویی فرزندی برای پدرش نامه نوشته یا برادری با برادر بزرگتر و محترم خود نامه نگاری کرده است. زارعی تصریح کرد: حس چنین لحنی در نامه آقای اسماعیل هنیه بیانگر رابطه قلبی نزدیک بین فلسطین، جمهوری اسلامی ایران و رهبری جنبش های مقاومت فلسطینی و ایران است. این موضع گیری نشان می دهد که روابط جمهوری اسلامی ایران با گروه های مقاومت فلسطینی روابطی تاکتیکی سیاسی ومبتنی بر موضوع خاص نیست بلکه روابط استراتژیک و نگاه راهبردی نسبت به مسائل مشترک، اهداف مشترک وموقعیهای مشترک است. وی در پایان خاطرنشان کرد: با اشاره به این نکات می توان به علت عصبانیت اسرائیل پی برد چرا که آن ها عنوان کردند نگارش چنین نامه هایی عواقب نامطلوبی برای فلسطینیان به دنبال خواهد داشت.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.