جوین- فرماندار شهرستان جوین گفت: سرعت گیرها وسرعت کاهها در سطح شهرستان جوین و شهر نقاب باید اصلاح شود

سرعت گیرها در سطح شهرستان جوین باید اصلاح شود

 فرماندار شهرستان جوین در گفتگو با خبر نگار قدس انلاین اعلام کرد: سرعت گیرها و سرعت کاهها در سطح شهرستان جوین وشهر نقاب به صورت غیر استاندار ایجاد شده و نیاز به اصلاح دارد.  

حسین جمشیدی اظهار داشت: در مرحله اول باید نظریه کارشناسی در محل های نصب سرعت گیر وسرعت کاه اخذ و سپس با استانداردهای لازم سرعت گیر نصب شود.  

وی تاکید کرد: پذیرفته نیست، در هر محل و خیابان و جاده بدون نظریه کار شناسی نسبت به نصب سرعت گیر اقدام شود.  

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی شهرستان جوین گفت:سرعت گیرها امان مردم شهرستان جوین را بریده است. حسن منجی فر خاطر نشان کرد: فقط در داخل خیابان های شهر نقاب حدود ۱۰۰ سرعت گیر و سرعت کاه غیر استاندارد نصب شده است، که موجب حوادث غیر منتظره برای موتور سواران می شود.  

وی تاکید کرد: در هرنقطه از شهر که یک حادثه ای رخ می دهد بلا فاصله موضوع در شورای ترافیک مطرح و تقاضای ایجاد سرعت گیر و یا سرعت کاه می شود، و بلافاصله عوامل اجرایی شهر موظف به اجرای سرعت گیر های غیر استاندارد می شوند.  

منجی فر اضافه کرد: باید مسئولان به فکر فرهنگ سازی باشند، تا رانندگان موظف شوند قوانین و مقررات راهنمایی و رانندگی را رعایت کنند.  

رئیس شورای بخش مرکزی شهرستان جوین گفت: درراستای درخواست اهالی فهیم شهرستان جوین که خسارات فراوانی به وسایل نقلیه آنها وارد شده است، شورای شهرستان چوین پیگیر حل مشگل و استاندارد سازی سرعت گیر ها و سرعت کاهها از طریق اداره حمل و نقل جاده ای جوین شده است.  

حسن خطیب زاده خاطرنشان کرد: حتی وجود بیش ازحد سرعت گیرها باعث گردیده که تردد کامیون ها ازکریدور محورهای ارتباطی جوین به استانهای خراسان شمالی، استان سمنان، استان مازندران و استان گلستان قطع گردد.  

 وی تصریح کرد: زیانهای دیگری که از این راه به کسبه وبازار وارد گردیده شورای شهرستان جوین وشورای شهرنقاب را ملزم به بررسی موضوع درشورانموده است، و از طرفی ترد نکردن کامیون ها از این مسیر رانندگان را نا گزیر از رفت و آمد در مسیرهای پر تردد که افزایش حوادث را به دنبال دارد، کرده است.  

خطیب زاده اظهارداشت: اداره حمل ونقل جاده ای شهرستان جوین قول همکاری برای آرام سازی سرعت گیرها و سرعت کاه ها و حتی  جمع نمودن برخی از  سرعت گیرهای اضافی را داده است.  

یک عضوشورای شهرنقاب گفت: درداخل شهرنقاب نیزسرعت کاه وسرعت گیرهای غیراستاندارد فراوانی نصب شده، که نارضایتی شهروندان نقابی را فراهم کرده است.  

علی اصغر وکیلی خاطرنشان کرد: درخیابان معلم شهرنقاب که طول آن حدود ۲۰۰ متر می باشد،  ۴ سرعت گیر و برای هرکدام ازفرعی ها ۲  سرعت گیرنصب شده، که نیازی به ایجاد  این سرعت گیرها نیست، و اگر در محلی تشخیص داده شد، سرعت گیر نصب شود، حتما باید استاندارد باشد.  

وی اظهارداشت: با اعتراضات مردمی شهرداری نقاب اخیرا تصمیم به جمع آوری تعدای از سرعت گیرها  و سرعت کاه ها در خیابان های اصلی شهرگرفته است.  

یکی ازرانندگان گفت:گذشته ازاین که سرعت گیرها و سرعت کاه هاخسارات مالی برای رانندگان دارد، بعضا"حوادث ناگواری هم بوجودمی آورد.  

مهدی ملک فراضافه کرد: یکی ازهمین سرعت گیرها ظرف ماه گذشته در محور کشت و صنعت جوین یکی ازجوانان  نقابی رابه کام مرگ فرستاد، و چندین خانواده را داغدار کرد.    

سخنگوی شورای شهرستان جوین گفت: رسانه ها دراین زمینه مسئولیت سنگینی به عهده دارند و باید نقطه نظرات مردم وشوراها رامنعکس کنند، تا مسئولین در رفع مشکلات مردم قدم بر دارند.  

مهدی زمانی فر تصریح کرد: رسانه ها و فضاهای مجازی بازوان قدرتمند دستگاه های اجرایی وشوراها هستند، اگر به وظیفه اطلاع رسانی خود عمل کنند،  در حل بسیاری از مشکلات شهرستان جوین شوراها ومردم و حتی مسئولین را یاری کرده اند.  

وی اظهار امید واری کرد: رسانه ها در موضوع سرعت گیر ها وسرعت کاه ها نیز به طور جد وارد شده و مردم و رانندگان را از خسارات مالی وجانی وارد شده رهایی بخشند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.