کرمان - استاندار کرمان از تحقق ۸۰ درصدی تعهدات اشتغال دستگاه های اجرایی استان خبر داد و گفت: طی سال ۹۷ شرکت های آسیب دیده استان به چرخه اقتصادی باز می گردند.

شرکت های آسیب دیده کرمان به چرخه اقتصادی باز می گردند

به گزارش قدس آنلاین به نقل ازروابط عمومی استانداری کرمان، علیرضا رزم حسینی صبح سه شنبه در ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی استان کرمان، گام دوم مثلث توسعه اقتصادی منطقه شش(شهرستان‌های رفسنجان، شهربابک و انار) از محقق شدن ۸۰ درصد تعهدات اشتغال دستگاه های اجرایی استان خبر داد و افزود: براساس آمار ارائه شده، متوسط اشتغال ایجاد شده در سال های ۷۵ تا ۸۵، بیست و سه هزار و ۸۰۲ نفر و در سال های ۸۵ تا ۹۰ بیش از ۱۲ هزار و ۷۰۱ نفر بوده است.

وی با تاکید براینکه در سال ۹۵ اشتغال ایجاد شده در استان بیش از ۳۲ هزار و ۸۰۲ نفر بوده است، یادآورشد: آمار یاد شده منهای شغل هایی است که از سوی معین های اقتصاد مقاومتی در مناطق هشتگانه استان به صورت مشاغل خرد و خانگی ایجاد شده است.

استاندار کرمان با تاکید براینکه نرخ مشارکت اقتصادی در استان کرمان از ۳۳.۵ درصد در ابتدای دولت تدبیر و امید به ۳۷.۶ درصد رسیده است، گفت: اشتغال ناقص از ابتدای دولت در استان کرمان از ۱۶.۳ درصد به ۹.۳ درصد کاهش یافته است.

رزم حسینی از معین های اقتصادی مناطق هشتگانه استان به عنوان همکاران اقتصادی یاد کرد که به صورت داوطلبانه مسئولیت توسعه ای مناطق را پذیرفته اند.

وی خاطر نشان کرد: سال طی ۹۷ شرکت های آسیب دیده استان به چرخه اقتصادی باز می گردند.
استاندار کرمان تصریح کرد: اقدامات معین اقتصاد مقاومتی بخش سیریز بویژه در بازسازی و مرمت کاروانسرایی که سال ها رها شده بود، قابل تقدیر است.

رزم حسینی افزود: گزارش اقدامات بزرگ و مثبت شرکت صنایع ملی مس ایران به عنوان معین اقتصادی منطقه شش به دولت ارائه خواهد شد.

وی به پیشرفت طرح انتقال آب از خلیج فارس به فلات مرکزی ایران و پیگیری تامین اعتبار این طرح در سطح ملی اشاره کرد و گفت: طرح ملی انتقال آب از خلیج فارس به فلات مرکزی ایران می تواند زمینه های همدلی و همزبانی را بین سه استان ایجاد کرده و یک صدا مشکل کمبود آب آشامیدنی را مرتفع کند.

دریافت جایزه جهانی آب توسط شرکت ملی مس ایران از بین ۱۷۸ کشور جهان

مدیر عامل شرکت صنایع ملی مس ایران نیزدر این جلسه افزود: پس از برجام با گشایشی که در فروش محصولات پیش آمد، هزار و ۷۰۰ میلیارد تومان از معوقات بانکی این شرکت در حال پرداخت می باشد.

احمد مرادعلیزاده گفت: شرکت ملی مس ایران در ۲۶ دی ماه سال جاری از بین ۱۷۸ کشور جهان، جایزه جهانی آب را دریافت کرد.

وی با تاکید براینکه شرکت صنایع ملی مس ایران حدود ۵۰۰ میلیون دلار برای استحصال و ریکاوری آب هزینه کرده و در بین شرکت‌های ایرانی، بالاترین میزان بازیابی آب را داشته است، افزود: بیش از ۳۰درصد هزینه‌های سرمایه‌گذاری شرکت مس، در حوزه محیط‌زیست به‌ویژه در زمینه بازیابی آب است و طرح جامع آب، نه‌تنها در سرچشمه، بلکه در سایر مناطق شرکت ملی صنایع مس ایران در حال اجراست.

مدیر عامل شرکت صنایع ملی مس ایران یادآورشد: ایران با دارا بودن ذخیره بیش از ۲۲ میلیون تن مس محتوی، حدود ۳ درصد از ذخایر معدنی مس جهان را در اختیار دارد.

وی با اشاره به اینکه طرح ابتکاری استاندار کرمان موجب شد تا این شرکت مسئولیت توسعه منطقه شش (شهرستان های رفسنجان، شهربابک و انار) را بپذیرد و با طرح تاب آوری اقتصادی وارد عمل شود، تصریح کرد: توسعه پایدار نیاز به بازطراحی مسئولیت اجتماعی در بستر اقتصاد مقاومتی دارد و شرکت مس طی این مدت به‌عنوان معین این سه شهرستان، دست به اقدامات و طراحی پروژه‌هایی برای پیاده‌سازی اقتصاد مقاومتی و توسعه این مناطق زده است.

مدیر عامل شرکت صنایع ملی مس ایران بهبود رابطه صنعت و جامعه از طریق کنترل و رفع آلایندگی، مطالعات آمایش سرزمین در منطقه شش، توسعه بازار و تقویت عدالت آموزشی را از مهم‌ترین اقدامات شرکت صنایع ملی مس ایران یاد کرد و گفت: این شرکت به کلیه تعهدات خود از قبیل کاهش آلاینده های مجتمع مس خاتون آباد، پرداخت خسارت به مردم، پرداخت حقوق عرفی و تعیین تکلیف مراتع عمل کرده است.

مرادعلیزاده با اشاره به نقش مهم و تأثیرگذار تقویت عدالت آموزشی در توسعه کشور، افزود: طی چهارسال گذشته در شهرستان زرند، پایلوت طرح عدالت آموزشی ازطریق یک سازمان دیگر انجام شد که نتیجه چهارسال تلاش مستمر در زرند منجر به کسب رتبه نخست کتاب‌خوانی در کشور شد، لذا این طرح در منطقه شش در حال اجراست.

وی با تاکید براینکه طی هشت ماه گذشته برای پیاده‌سازی اکوسیستم کارآفرینی در منطقه شش تلاش شده است، یادآورشد: در حوزه اقدامات ترویجی با هدف فرهنگ‌سازی در توسعه کسب‌وکارها، با کمک سازمان‌های مختلف و دعوت از افراد دارای تجربه و دانشگاهی، سعی در ایجاد روحیه و تشویق مردم به کسب‌ و کارهای جدید در شهرستان شهربابک است.

گفتنی است بنا به اعلام دبیرخانه ستاد اقتصاد مقاومتی استان، نتیجه اجرای برنامه دوسالانه معین اقتصادی در شهرستان های انار، شهربابک و رفسنجان تعداد ۲۳۱ طرح، پیش بینی سرمایه گذاری ۹۵۷۱ میلیارد تومان با اشتغال بیش از ۱۳ هزار نفر خواهد بود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.