قیمت‌های نفت با چشم انداز رشد اقتصادی خوب و محدودیت تولیدات اوپک، روسیه و متحدان آن‌ها در معاملات امروز بازارهای جهانی رشد کرد.

بهبود چشم‌انداز رشد اقتصاد جهانی قیمت نفت را افزایش داد

به گزارش قدس آنلاین، در ساعت ۱۵:۳۰ به وقت تهران قیمت پیش‌خرید هر بشکه نفت خام برنت با ۲۸ سنت افزایش به ۶۹.۳۱ دلار رسید که فاصله چندانی با رکورد ۳ ساله ۷۰.۳۷ دلار که در ۱۵ ژانویه ثبت کرده بود ندارد.

نفت خام متوسط تگزاس غرب آمریکا (دابلیوتی‌آی) با ۳۳ سنت افزایش به ۶۳.۹۰ دلار برای هر بشکه رسید. دابلیوتی‌آی هم در ۱۶ ژانویه به بالاترین مقدار خود از دسامبر ۲۰۱۴ تا کنون دست یافت و رکورد ۶۴.۸۹ دلار را برای خود ثبت کرد.

صندوق بین‌المللی پول روز دوشنبه پیش‌بینی خود برای رشد اقتصاد جهان در سال ۲۰۱۸ و ۲۰۱۹ را ۰.۲ درصد نسبت به مقدار اعلام شده در اکتبر افزایش داد و آن را به ۳.۹ درصد رساند.

تحلیل‌گر کامرزبانک گفت: اصلاح رو به بالای پیش‌بینی رشد اقتصادی آی‌ام‌اف، تاثیراتی را به‌دنبال خود ایجاد می‌کند. این باعث خواهد شد که چشم‌انداز تقاضا در بازار نفت، که در حال حاضر هم بسیار بالاست، بهبود یابد.

رشد تقاضا درست در زمانی اتفاق می‌افتد که سازمان کشورهای صادرکننده سوخت، روسیه و تولیدکنندگان متحد آنها، طی توافقی که از ژانویه ۲۰۱۷ آغاز شده است و قرار است تا پایان ۲۰۱۸ ادامه پیدا کند عرضه نفت را کاش داده‌اند.

بانک فرانسوی بی‌ام‌پی‌ پاریباس اعلام کرد: چشم‌انداز ۲۰۱۸ برای اکثر اوقات سال تقریبا متوازن است، اما  در ربع چهارم ۲۰۱۸ سطح ذخایر انبارهای نفت بالا خواهد رفت.

این بانک اعلام کرد که پیش‌بینی قیمت نفت خود در سال ۲۰۱۸ را ۱۰ دلار به ازای هر بشکه افزایش داده است. در پیش‌بینی جدید انتظار می‌رود قیمت متوسط دابلیوتی‌آی ۶۰ دلار و برنت ۶۵ دلار باشد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.