قزوین_ برگی از تقویم به نام روز پرستار نامگذاری شده است تا فرصتی برای آشنایی بیشتر با زحمات این قشر فراهم شود.

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین، به اندازه سال ها خسته است، اما شکایتی نمی کند و در عین حال برای زنده نگه داشتن بیمارانش، لبخند و خنده بر لبانش جاری است.

پرستار خوب می داند که اگر لحظه ای از صبر و دلداریش غفلت کند و در نشان دادن خستگیش اگر خم به ابرو آورد، درد و رنج برای بیمار دو چندان خواهد شد و خوب می‌داند دوربین‌های سرزده زوم کرده‌اند تا کوچک‌ترین اخم و گلایه‌ای را در ذیل عنوان اهمال‌های جامعه پزشکی و ضعف بیمارستان‌ها بولد کنند.

پرستار است و رفتارها و گفتارهایش زیر ذره بین؛ یک روز به نداشتن وجدان کاری و رفع تکلیف و یک روز دیگر حق آرایش را بهانه می‌کنند تا بی‌رحمانه به زحمات یک قشر بتازند!

اما به راستی در پس لبخندهای روتین این جامعه سفیدپوش و چشمان خواب ندیده، دردی بر دل آنها نیست یا با همدردی بیماران، درد خود را به فراموشی سپرده اند؟

آری؛ عدم تعرفه گذاری خدمات پرستاری و دریافت حقوق معوقه دردی از جامعه پرستاری است که پرستاران بر دل نهفته اند و سخن گلایه ای بر زبان نمی آورند.

کارانه می‌گیرید، این به آن در!

طرح تعرفه گذاری خدمات پرستاران که در سال جاری با رأی قاطع مجلس تأیید شد، اینک با گذشت چندین ماه و ایام نزدیک به پایان سال جاری، خبری از این طرح نیست و در پیچ‌وخم‌های اداری وامانده و امسال نیز سهم پرستاران یک تبریک خشک‌وخالی است!

وزرای بهداشت آمده‌اند و رفته‌اند! در این مدت حق ویزیت پزشکان و دریافتی بیمارستان‌ها بارها دچار تحول شده اما هنوز پرستاران کار می‌کنند و سودش در جیب کسانی دیگر می‌رود! مجبورند دو شیفت به بهانه کمبود نیرو روی پا بایستند و در انتها با کارانه از آن‌ها تجلیل شود!

پرستاران قشری زحمتکش در جامعه هستند که سختی های بسیاری را تحمل می کنند اما حمایت های جدی از این قشر صورت نمی گیرد.

الگوی صبر 

حضرت زینب (س) درمان و پرستاری امام زمان خود را بر عهده گرفت و با تمام شرایط و سختی ها کنار آمد به گونه ای که امروز از این بزرگ بانوی اسلام و جهان به عنوان الگوی صبر و استقامت یاد می کنند؛ پرستاران ما نیز علاوه بر تحمل سختی و کنترل خشم های گاه و بیگاه، انگار باید بر ناملایمات روزگار و زمانه هم صبر نشان دهند.

پرستار باید  برای رسیدگی به بیمارش ساعت های طولانی و چند شیفت کار کند و در برابر آن انتظاری از دریافت دستمزد و حقوق نداشته باشد.

آری پرستار الگویی از شیوه و سنت حضرت زینب (س) است که صبر و پیشه را الگو قرار داده و زندگی شخصی‌اش را برای کمک به بیماران رها کرده اما در زندگی خانوادگی‌اش با هزاران بحران مادی و عاطفی مواجه است!

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.