بعد از پشت سر گذاشتن ۳ سال تیره و تار، تحلیلگران بازار نفت مجددا در حال صحبت کردن از پیش بینی رقم ۱۰۰ دلاری برای هر بشکه نفت هستند.

پیش بینی بازگشت نفت ۱۰۰ دلاری در سال ۲۰۱۹

به گزارش قدس آنلاین، موسسه مشورتی انرژی اسپکتس مستقر در لندن در گزارشی نوشت، کاهش تولید نفت جدید در خارج از میادین شیل آمریکا در سال ۲۰۱۹ می تواند به نفت برنت کمک کند تا به صورت موقتی به بالای ۱۰۰ دلار در هر بشکه برگردد.

ترمیم اقتصادی گسترده در سطح کشورهای جهان موجب خواهد شد که رشد تقاضا برای نفت در سال ۲۰۱۸ به ۱.۷ میلیون بشکه در روز برسد و این شانس وجود دارد که رشد تقاضا تا ۲ میلیون بشکه در روز نیز بالا برود. مطمئنا رشد اقتصادی گسترده ای در راه است که بانک جهانی پیش بینی خود از رشد اقتصاد جهان را در سال جاری به ۳.۱ درصد رسانده و صندوق بین المللی پول هم در جدیدترین گزارش خود از رشد اقتصادی ۳.۹ درصدی برای امسال و سال آینده سخن گفته است.

اما نکته ای که نباید فراموش کرد این است که رشد قیمت ها می تواند تاثیری منفی بر رشد تقاضا داشته باشد. قیمت نفت از ماه ژوئن تاکنون بیش از ۵۵ درصد رشد داشته و مصرف کندگان نهایی این رشد قیمت را به خوبی لمس کرده اند. قیمت بنزین و گازوئیل در آمریکا از سال ۲۰۱۴ تاکنون هیچگاه در این فصل از سال به این گرانی نبوده. بر اساس آمارهای آژانس بین المللی انرژی، رشد قوی تقاضا در کشورهای توسعه یافته آمریکای شمالی و اروپا در نیمه نخست سال ۲۰۱۷ «عمدتا ناشی از افت قیمت ها بوده است.» اما بعید است امسال رانندگان غربی از چنین قمت های پایینی منتفع شوند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.