وزیر خارجه فرانسه در آستانه دیدار با همتای آمریکائی خود، بر پایبندی پاریس به برجام تأکید کرد.

وزیر خارجه فرانسه بر پایبندی پاریس به برجام تأکید کرد

به گزارش قدس آنلاین، «ژان ایو لودریان» وزیر خارجه فرانسه امروز سه شنبه و در آستانه دیدار با «رکس تیلرسون» وزیر خارجه آمریکا اعلام کرد که پاریس از اِعمال فشار واشنگتن بر کشورهای اروپائی برای بازنگری در توافق هسته ایِ ۱۴ جولای سال ۲۰۱۵ (۲۳ تیرماه ۱۳۹۴) موسوم به «برجام» ناراحت است.

وزیر خارجه فرانسه در این باره گفت: امضاء کنندگان این توافق باید بر تعهد خود پایبند باشند. یک اصل اساسی وجود دارد که ما بر آن اصرار خواهیم داشت و آن این است که نهاد مرتبط با سازمان ملل درامور هسته ای (آژانس بین المللی انرژی اتمی) اعلام کرده است که ایران بر توافق مذکور پایبند بوده است.

لودریان که در پاریس خود را برای مذاکرات با تیلرسون آماده می کند، در گفتگو با خبرنگاران ادامه داد: درحالیکه روسیه و چین هم این توافق را امضاء‌ کرده اند، چرا دولت ترامپ توپ را به زمین کنگره و اروپائی ها می اندازد؟

لازم به ذکر است، رکس تیلرسون وزیر خارجه آمریکا دیروز در دیدار با بوریس جانسون همتای انگلیسی خود در لندن ادعا کرد که شاهد پیشرفت هائی در حمایت اروپا از مجازات های جدید علیه ایران است که باعث می شود واشنگتن از توافق هسته ایِ ۱۴ جولای سال ۲۰۱۵ (۲۳ تیرماه ۱۳۹۴) موسوم به «برجام» خارج نشود!

تیلرسون پس از این دیدار از تشکیل یک گروه کاری متشکل از کارشناسانی از دو کشور نیز خبر داده بود که قرار است پیرامون رفع مشکلات برجام فعالیت کنند.

وزیر خارجه آمریکا در این باره گفته بود: فکر می کنم دیدگاه مشترکی در میان تروئیکای اروپائی (کشورهای انگلیس، آلمان و فرانسه) مبنی بر لزوم بررسی برخی از موضوعات توافق هسته ای یا بعضی از رفتارهای ایران وجود دارد.

وی همچنین ادعا کرد که در جریان این دیدار، درباره نگرانی های موجود پیرامون برنامه دفاع موشکی ایران نیز با مقام انگلیسی به رایزنی پرداخته است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.