رشتخوار – استاندار خراسان رضوی گفت: با صدور مجوز فعالیت سه طرح فولادی در رشتخوار و رفع مشکلات زیست محیطی، شاهد تحول بزرگ صنعتی در سطح شهرستان خواهیم بود که این امر رونق تولید و اشتغال را در این شهرستان رقم می زند.

طرح های فولادی شهرستان رشتخوار فعال می شوند

به گزارش خبرنگارقدس آنلاین، علیرضا رشیدیان در سفرش به رشتخوار در دیدار با مدیران عامل سه طرح فولادی نور، سپاهان وشکفته در فرمانداری رشتخوار با دعوت از سرمایه گذاران  در بخش معدنی در این شهرستان اظهار داشت:   شرکت احیا سپاهان از بزرگترین تولید کنندگان سنگ آهن ایران با تولید بیش از ۴ میلیون تن سنگ آهن در سنگان در حال حاضر ۵ واحد در برنامه قرار دارد که سه واحد آن راه اندازی شده و فاز چهار آن در سنگان تا سه ماه آینده راه اندازی و فاز ۵ این واحد فولادی با ظرفیت یک میلون تن در رشتخوار در بهمن ماه جاری کلنگ زنی و سال آینده  بهره برداری می شود.

رشیدیان  همچنین در ادامه سفرش به رشتخوار ضمن دیدار با خانواده شهیدحسین زاده کلنگ احداث مدرسه شش کلاسه روستای ملک آباد با هزینه ۴۵۰ میلون تومان را به زمین زد و نمایشگاه توانمندی ها، بازارچه صنایع دستی و غذاهای سنتی این شهرستان را افتتاح کرد.

استاندار خراسان رضوی همچنین در جلسه شورای اداری رشتخوار با اشاره به سهم ۱۸۴۰ میلیارد تومان اعتبارات خراسان رضوی از اشتغال  اظهار داشت:از سهم ۵۰۰ میلیارد تومان اعتبارات اشتغالزایی روستایی و عشایری خراسان رضوی ۲۱۳ میلیارد تومان تخصیص یافته است.

وی گفت: طرحهای مختلفی در بخش صنعت و معدن با ۵۸ میلیارد ریال، گردشگری و خدمات با ۱۰ هزار میلیارد ریال و کشاورزی و دامداری و باغبانی با سه هزار و ۲۰۰ میلیارد ریال برای افتتاح در دهه فجر و تا پایان سال در نظر گرفته شده است.

در این مراسم امام جمعه فتح آباد از استاندار خراسان رضوی خواستار تخصیص اعتبار برای ساختمانهای  نیمه کاره طرح جامع سلامت و کتابخانه عمومی این شهر شده و امام جمعه جنگل هم در این جلسه از استاندار خواستار احداث مجتمع های دامداری؛ تخصیص اعتبار برای آسفالت جاده جنگل و محور شعبه رشتخوار و طرحجامع سلامت جنگل و استقرر نمایندگی ادارات در این بخش شد.

امام جمعه رشتخوار هم خواستار چهار بانده شدن محور رشتخوار به تربت حیدریه؛ پی گیری مطالبات زعفرانکاران و رفع مشکل مسکن فرهنگیان و تزریق اعتبار برای مکانیزاسیون بخش کشاورزی رشتخوار شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.