یزد- شهر تاریخی یزد از روزی که جهانی شد همه نگاه ها را به سمت خود خیره کرد. تقویت زیرساخت های گردشگری نه تنها در خود یزد بلکه در شهرستان ها ضروری می باشد ولی متاسفانه در بسیاری از شهرستان های استان که همگی دارای جاذبه گردشگر ی فراوان می باشند زیرساختها آنچنان که باید فراهم باشد نیست .

شهر سرو ۴۵۰۰ساله از داشتن هتل مناسب بی بهره است

قدس آنلاین- گروه استان ها - سمیه شرف دینی: ابرکوه یکی از شهرهای گردشگری استان می باشد که در مسیر طریق الرضا (ع) قرار دارد و این شهر یکی از شهرهای مهمی می باشد که در مسیر گردشگران بوده سرو ۴۵۰۰ساله ابرکوه یکی از عجایب خلقت می باشد که در این شهرستان به عنوان یک موجود زنده همه ساله پذیرای خیل عظیمی از گردشگران می باشد در کنار دیگر آثار تاریخی که این شهر دارد می توان بسترهای گردشگری این شهر را فراهم ساخت ولی متاسفانه زیرساخت های گردشگری در این شهر آنچنان که باید باشد، نیست و این شهر از داشتن یک هتل مناسب که از زیر ساختهای مهم گردشگری می باشد بی بهره می باشد.

شهر نمونه گردشگری یزد فاقد هتل است

فرماندار ابرکوه که به تازگی به این سمت منصوب شده با گلایه از معضلات گردشگری شهرستان گفت: این شهر یکی از شهرهای مهم گردشگری استان می باشد اما درحال حاضر فاقد یک هتل مناسب می باشد و این شهر فقط یک هتل دارد و آن هم در مالکیت بخش خصوصی می باشد.

وی افزود: هتل موزه سنتی خانه آقازاده در مرحله تکمیل و بازسازی بوده و تکمیل نهایی آن نیازمند سرمایه می باشد. در حال حاضر واحد های بومگردی برای فعالیت در حوزه گردشگری نیازمند اعطای تسهیلات می باشند.

ایجاد هتل در شهرستان نیازمند جذب سرمایه گذار

یک فعال گردشگری در گفت وگو با خبرنگار قدس آنلاین اظهار داشت: این شهر با داشتن بیش از۴۰۰ اثر تاریخی و قرارگرفتن در زمره ۱۴شهر نمونه گردشگری، باید به توسعه و عمران شهری بیشتر توجه شود ولی متاسفانه مسئولان از این مهم غفلت کرده اند.

وی افزود: این شهرستان با توجه به قرار گرفتن درمسیر طریق الرضا جایگاه ویژه ای در جذب گردشگر داخلی و خارجی  دارد و باید زیر ساختهای جذب گردشگر دراین شهرستان فراهم شود.

این مسئول گفت: متأسفانه این شهر از وجود زیر ساخت های گردشگری بسیار محروم می باشد که نمونه بارز آن نبود یک هتل جهانگردی است که در این شهر به شدت احساس می شود و مسئولان شهرستان باید از سرمایه گذارانی که حاضر به همکاری هستند به خوبی استقبال کند و با ارائه تسهیلات راه را برای سرمایه گذاران هموار کند .

وی خاطرنشان ساخت: مسئولان باید ساماندهی واحدهای بومگردی را در دستور کار خود قرار داده ولی درحال حاضر ۳تا ۴مورد واحد بومگردی دراین شهر وجود دارد، پس باتوجه به شرایط جغرافیایی شهرستان خود این واحد ها ی بومگردی نقش بسیاری درجذب گردشگر دارد و رونق این واحدها در جذب گردشگر موثر می باشد.

این فعال گردشگری تصریح کرد: در زمینه ایجاد هتل در شهرستان ما نیازمند جذب سرمایه گذار می باشیم و تاکنون موفق به جذب سرمایه گذار نشده ایم، به همین دلیل اولویت خود را برای رونق بخشی خانه بومگردی گذاشته ایم.

توجه به گردشگری از اولویت های اصلی شهرداری است

شهردار ابرکوه در گفتگو با خبرنگار قدس آنلاین اظهارداشت: این شهرستان و بخش های مجاور آن در حال حاضر دارای ۵واحد اقامتی بومگردی می باشد  که این واحد ها تماما فعال بوده و درحال حاضر به گردشگران داخلی و خارجی ارائه خدمات می دهد.  

سید علیرضا رسولی تصریح کرد: درحال حاضر یک هتل ۴ستاره در مجاور خانه آقازاده با استانداردهای روز جهانی در حال ساخت می باشد و با تکمیل این هتل به ظرفیت های گردشگری استان و شهرستان افزوده خواهد شد.  

وی افزود: با توجه به اینکه این شهرستان در مسیر رشد و توسعه قرارگرفته و از اولویت های اصلی شهرداری توجه به بحث گردشگری می باشد توجه به واحد های اقامتی از جمله احداث خانه های بومگردی رویکردهای اصلی ما می باشد و از سوی دیگر این خانه بومگردی ها خود از جاذبه های گردشگری شهرستان بوده و  بیشتر مورد توجه گردشگران داخلی و خارجی است.  

رسولی گفت: در هفته گذشته رئیس تور لیدرهای کشور استرالیا از واحدهای اقامتی و بومگردی شهرستان بازدید کرد و ایجاد این واحدها را در جذب گردشگر موثر دانست.  

 شهردار ابرکوه در مورد وضعیت هتل پویا این شهرستان نیز اظهارداشت: تنها هتل سابق این شهرستان فعلا در اختیار بخش خصوصی بوده، این هتل از سالها قبل آماده و تجهیز شده و مشکلات حقوقی آن برطرف شده  و ما به دنبال توسعه صنعت گردشگر ی در شهرستان هستیم. امید است بتوانیم از ظرفیتهای این هتل هم برای توسعه گردشگری شهرستان استفاده کنیم.

رسولی افزود: مجموعه پردیسان خانه آقازاده سرمایه گذارآن بومی شهرستان می باشد و دارا ی معماری بی نظیری است و امید است تکمیل نهایی آن تا سال آینده به اتمام برسد و ما از سرمایه گزاران شهرستان که می توانند راههای توسعه گردشگری شهرستان را هموار کنند به خوبی استقبال می کنیم.  

وی خاطر نشان ساخت: برای توسعه گردشگر شهرستان در کنار اقدامات شهرداری و دیگر نهاد های مرتبط، میراث فرهنگی هم باید یاریگر ما باشد و با ارائه تسهیلات و حمایت همه جانبه بخش خصوصی گام های محکمی در راستای تقویت زیر ساختهای گردشگری  شهرستان برداشته شود.

وی افزود: در راستای تقویت گردشگری شهرستان اولین سمینار معرفی جاذبههای گردشگری در تهران روز ۲۴ بهمن ماه  برگزار می شود و حوزه گردشگری شهرستان در نمایشگاه بین المللی گردشگری کشور روز سوم و ششم بهمن ماه سال جاری می باشد حضور فعالی خواهد داشت و حضور در این نمایشگاه ها می تواند در راستای توسعه گردشگری استان و شهرستان مفید و موثر باشد .

در پی تماس های مکرر خبرنگار قدس آنلاین با اداره کل میراث فرهنگی استان مسئولان این اداره بنا به دلایلی حاضر به پاسخگویی نبودند، بماند که سکوت این روزها شده عادت مدیران استان یزد ؟!

آن چه در این بین بیشتر مورد توجه مسئولان استان قرار گرفته گسترش واحدهای بومگردی می باشد که با ارائه تسهیلات مناسب به متقاضیان می توان زیر ساختها را تقویت کرد ولی یک واحد بومگردی کارکردهای خاص خود را دارد و هتل هم کار کرد خاص خود را. نمی توان فقط به گسترش واحدهای بومگردی دل خوش بود، رشد توسعه این بومگردی ها در کنار داشتن هتل و مراکز اقامتی مناسب استاندارد صنعت  گردشگری شهر جهانی یزد را می تواند بهبود بخشد. 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.