بجنورد- معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار خراسان شمالی گفت: تکلیف واحدهای تولیدی تملک شده از سوی بانک ها مشخص شود.

بانک ها واحدهای تولیدی تملک شده را تعیین تکلیف کنند

به گزارش قدس آنلاین، به نقل از اداره کل روابط عمومی استانداری خراسان شمالی، محمود دلپسند در نشست شورای گفت و گوی دولت و بخش خصوصی ضمن تاکید بر این که هیچ بانکی حق تعطیلی واحدهای تولیدی را ندارد، افزود: به منظور تعیین تکلیف واحدهای تولیدی تملک شده بانک ها باید مقرراتی تبیین شود تا بانک ها در فرصتی یکساله پس از تملک، برای واگذاری آن به فرد جدید صلاحیت دار اقدام کنند.

وی افزود: باید شرایط را برای استفاده از ظرفیت‌های واحدهای تملک شده از سوی بانک ها مهیا کنیم تا بار دیگر شاهد قرار گرفتن آن‌ها در چرخه اقتصاد استان باشیم.

وی خاطرنشان کرد: مسائلی مثل طولانی بودن روند واگذاری اراضی تملک شده بانک ها موجب شده است که واحدهای تولیدی رونق لازم را نداشته باشند.

دلپسند در ادامه این نشست با بیان این مطلب که نگاه و سیاست کلی در واردات ماشین آلات و تجهیزات، ورود فناوری های جدید به عرصه تولید است، تصریح کرد: باید از ورود تجهیزاتی که اثرات سوء زیست محیطی و بهره وری پایینی دارد، جلوگیری شود.

وی اشاره داشت: نگاه تسهیل گری امروز ما نباید مشکلاتی را برای آینده به وجود بیاورد چرا که موجب هدررفت زمان و هزینه می شود بنابراین همراه با تسهیل گری، آینده نگری و بررسی مباحث مختلف مورد تاکید است.

دلپسند هم چنین خطاب به شرکت های حقیقی و حقوقی استان تاکید کرد: تا پایان امسال برای ثبت دفاتر پلمپ خود از طریق سامانه اداره ثبت اسناد شرکت ها اقدام کنید و این کار را به روزهای پایانی سال موکول نکنید.

در این نشست، بروز برخی مشکلات در حوزه صدور محصولات به عراق از سوی فعالان اقتصادی بخش خصوصی استان نیز مطرح شد که دلپسند در این مورد گفت: مشکل اصلی شفاف مشخص شود تا طی مکاتباتی با وزارت کشور و رایزن ایران در عراق این مشکلات اعلام و پیگیری شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.