قائم مقام اسبق باشگاه پرسپولیس با بیان اینکه ادعای استقلال را نباید جدی گرفت، گفت: صحبت‌های مهدی طارمی را قبول ندارم و باید واقعیت‌ها را گفت.

ترکاشوند: گرشاسبی نگذاشت طاهری نشست خبری بگذارد/ طارمی را فریب ندادیم

به گزارش قدس آنلاین، محمدعلی ترکاشوند در گفتگو با رادیو تهران درباره ادعاهای مهدی طارمی در خصوص جعل قراردادش گفت: من در مورد این موضوع خیلی حرف دارم. هواداران کاملا حق دارند متوجه شوند که چه اتفاقی برای باشگاه رخ داده است. پس باید دقیق صحبت کرد. دوست عزیزمان در تلویزیون (عادل فردوسی پور) مدام می آید و می گوید آقای طاهری قرار است کنفرانس خبری بگذارد. باید در این باره توضیح بدهم که آقای طاهری قصد داشت روز سه شنبه نشست خبری بگذارد. می توانید از گرشاسبی استعلام بگیرید که موکول شد به روز چهارشنبه. طاهری از صبح چهارشنبه رفت باشگاه ولی گرشاسبی به مجمع فدراسیون رفته بود و طاهری تا ۱۸ هم در باشگاه ماند. پس از آن هم زلزله آمد و موکول شد به شنبه هفته بعد که تیم از جام حذفی کنار رفت و آقای گرشاسبی گفت این امر انجام نشود. این درخواست خود گرشاسبی بود. طاهری فکر و ذکرش اقتدار باشگاه بود و دنبال این بود که باشگاه وارد حاشیه نشود.

وی افزود: آقای طاهری سه روز به باشگاه رفت تا این کنفرانس خبری را برگزار کند. الان از آقای گرشاسبی بپرسید که چرا این نشست را برگزار نکردند. آخرش گفتند اجازه بدهید خودمان یک بیانیه می دهیم که همه چیز بررسی شده و شفاف است.

وی درباره اینکه طاهری بعد از چند روز باز می توانست برای نشست خبری اقدام کند تاکید کرد: می توانید از گرشاسبی بپرسید.

معاون پیشین باشگاه پرسپولیس در خصوص اینکه در ارتباط با طاهری اتهام زیاد است و خودش می توانست یک نشست خبری بگذارد؟ تصریح کرد: باشگاه از طاهری خواست و خودش هم صلاح دانست انجام ندهد.

معاون اقتصادی باشگاه پرسپولیس در واکنش به صحبت های طارمی گفت: حرف های طارمی را اصلا قبول ندارم. وکیل او آقای ابراهیمی است و ای کاش ایشان هم دعوت می کردید تا صحبت کند. می دانم یک عده پشت این قضیه هستند که پرسپولیس را به حاشیه ببرند. دو روز قبل از دربی که توانستیم استقلال را ببریم و لیگ هم هنوز تمام نشده بود تا به ترکیه برود، با آقای طارمی به تفاهمات لازم برای تمدید قرارداد رسیده بودیم. تمام نکات و تمام آپشن ها را بررسی کردیم. او گفت می خواهم با داماد و خواهرم به ترکیه بروم. ما هم گفتیم برو و سپس رفت و یکباره آنجا قرارداد بست.

ترکاشوند افزود: اصلا در این خصوص این موضوع را قبول ندارم که باشگاه درباره طارمی تخلف کرده است. در همان جلسه ای که قبل از رفتن طارمی به ترکیه و دو روز مانده به دربی با استقلال داشتیم تمام صحبت ها را مفصل انجام دادیم. پس تمام این صحبت های طارمی که می گویند قرار شد دروغ بگوید اصلا مطرح نیست. من خودم در آن جلسه بودم و در جریان تک تک جزییات صحبت کردیم. همان روز قرار بود قراردادش را تمدید کند اما در خصوص برخی آپشن ها مباحثی باقی ماند که با او امضا کردیم و به تفاهم رسیدیم.

وی در ادامه افزود: می توانید از وکیل قانونی او که  آقای ابراهیمی است بپرسید که چه اتفاقاتی در همان جلسه رخ داد. وقتی که فهمیدیم طارمی در ترکیه قرارداد امضا می کند به ابراهیمی گفتیم او که در حال امضا کردن قراردادش است؛ مگر قرار نبود با خانواده اش تنها به ترکیه برود که وکیلش گفت در جریان این موضوع نیستم.

ترکاشوند درباره بازگشت مهدی طارمی پس از امضای قرارداد با ریزه اسپور ترکیه گفت:  در همان روزها، کودتای نافرجامی در ترکیه شد که یک شب آقای طاهری به من زنگ زد و گفت آماده شو باید به ترکیه بروی تا با طارمی به تهران برگردی.  وقتی پیگیر ماجرا شدم متوجه تماس تلفنی همان فردی که در برنامه ۹۰ اسمش مطرح شد (حسین هدایتی) با آقای طاهری شدم.

وی افزود: همین آقا به آقای طاهری گفته بود که مهدی طارمی می خواهد برگردد. آقای طاهری هم گفته بود  شما اجازه دهید شخص طارمی با من تماس بگیرد و همین جمله را بدون واسطه بگوید. حتی صحبت های وکیلش را هم قبول نکرد و اصرار داشت تا زمانی که طارمی شخصا تماس نگرفته و مشکلات رخ داده را بیان نکند کار پیش نمی رود.

معاون اسبق باشگاه پرسپولیس افزود: طارمی به آقای طاهری گفته است ما توافق کرده ایم پولی را دریافت کنم و سپس ITC صادر شود که مدیرعامل وقت باشگاه به او گفته بود تفاهم نامه ای را برای جدایی ات با آنها امضا کن سپس به پرسپولیس برگرد. او هم با توجه به این موضوع تفاهم نامه ای که سختگیرانه برای طارمی در نظر گرفته بودیم تا با ریزه اسپور امضا کند را برایمان فرستاد. همان شب هم قرار شد من به ترکیه بروم که کودتا رخ داد و تصمیم گرفته شد خودش به ایران بازگردد.

ترکاشوند درباره جلسه همان دوره مهاجم تیم ملی فوتبال ایران با مسئولان وقت باشگاه پرسپولیس و شخص طاهری تصریح کرد: او بلافاصله پس از آمدن به ایران همراه با وکیل خود به باشگاه پرسپولیس آمد و جلسه ای را برگزار کرد. بازگشت او صد درصد به وسیله خودش انجام شد پس اینطور نیست که باشگاه او را فریب داده باشد تا به پرسپولیس برگردد، او بازیکن ما بود و باید برمی گشت.

وی درباره ادعای طارمی در خصوص دست کاری قراردادش با باشگاه پرسپولیس خاطرنشان کرد: اصلا این ادعا را قبول ندارم. باز هم می گویم وکیلش در این باره می تواند بهترین نظر را بدهد. حتی می توانید از برانکو ایوانکوویچ هم بپرسید که او مثالی را از یک بازیکن بین المللی زد که تفاهم نامه ای را روی دستمال کاغذی با یک باشگاه امضا کرده بود که بر اساس همین دستمال رفت و شکایت کرد. می خواهم بگویم تفاهمات رخ داده در فیفا بسیار اهمیت دارد. هیچ دروغی به طارمی نگفتیم. اینکه می گویند او را به زور به پرسپولیس بازگرداندیم اصلا درست نیست.

وی درباره اتفاقاتی که پس از محرومیت طارمی و باشگاه پرسپولیس طبق حکم کمیته انضباطی فیفا رخ داد اظهار داشت:  درست در همان روزها مهدی طارمی می خواست با تیم به دبی نیاید. اما آقای طاهری گفت باید تیم را همراهی کنی تا روحیه تیمی پایین نیاید. طارمی هنگامی که تیم در دبی تمرین داشت آنقدر ناراحت بود که سر تمرین حاضر نشد. من همراه با پندار خمارلو او را بر سر تمرین آوردیم و با او صحبت کردیم. خواستیم روحیه اش پایین نیاید. من از او خواستم که بیاید و تمرین کند و حتی با هواداران صحبت کند تا آرامش به تیم بازگردد.

معاون اقتصادی سابق باشگاه پرسپولیس بار دیگر روی مواضع خود در قبال قرارداد قانونی باشگاه پرسپولیس با طارمی ایستاد و اظهار داشت: ما هیچ دروغی به فیفا نگفتیم. اتفاقا فیفا اصلا نگفته بود ما دروغ گفته ایم، آنها گفته بودند بازیکن را فریب دادید. من متاسفم برخی افراد پشت این قضایا می آیند تا آرامش پرسپولیس را به هم بزنند. من دیروز با وکلای باشگاه هم صحبت می کردم و هنوز هم می گویم احتمال دارد محرومیت باشگاه پرسپولیس لغو شود.

وی درباره استعفای وکیل سوئیسی باشگاه پرسپولیس اظهار داشت: او دقیقا به باشگاه پرسپولیس گفته است نمی دانم در ایران چه اتفاقاتی رخ می دهد و به همین خاطر استعفا داده است. می خواهم بگویم ما هیچ دروغی به فیفا نگفته ایم و طارمی را هم به زور به پرسپولیس بازنگرداندیم. او خودش  به وکیل قانونی اش گفته بود حاضرم فوتبال را کنار بگذارم اما به ترکیه برنگردم.

ترکاشوند درباره فایل صوتی اظهارات مهدی طارمی در برنامه ۹۰ گفت: متاسفم که برخی از بازیکنان ما در مکان هایی با افرادی جلسه می گذارند و صدای آنها هم ضبط می شود جالب اینجاست همین مستندات علیه خودشان استفاده می شود. خودش رفته است با آن آقا (حسین هدایتی) صحبت کرده و درباره مبالغش هم به توافق رسیده است. آن وقت به باشگاه پرسپولیس ربط می دهند.

وی افزود: می خواهم روی یک موضوعی تاکید کنم. درست لحظه ای که طارمی برای قرارداد با باشگاه پرسپولیس به دفتر آقای طاهری رفته بود از طارمی پرسیده شد بحث آقای هدایتی درباره بازگشت تو از ریزه اسپور ترکیه چیست؟ گویا همین آقا به طارمی قول داده بود که پولی را جدا از قرارداد با باشگاه به وی پرداخت کند اما آقای طاهری صراحتا اعلام کرد اگر طرف حسابت فرد دیگری غیر از من که در باشگاه هستم، باشد و توافقاتی خارج از ضوابط با آن فرد داشته باشی مشمول جریمه می شوی چون بازیکن پرسپولیس هستی و هیچکس حق دخالت در این پرونده را ندارد.

وی درباره ادعای حسین هدایتی مبنی بر مراجعات شبانه ترکاشوند به دفتر هدایتی برای گرفتن پول تصریح کرد: اصلا چنین چیزی اتفاق نیفتاده است. تنها یک بار این جلسه را گذاشتیم. او می گوید ساعت دو بامداد جلسه گذاشتند تا پول بگیریم. اصلا چنین چیزی نیست. ایشان می گوید صدا و ویدیوی ضبط شده من را دارند. از او می خواهم اگر چنین مدرکی دارند رسانه ای کنند. او همواره می گوید به عنوان یک هوادار به پرسپولیس کمک کنم اما اگر مبالغی را به برخی بازیکنان خارج از قراردادهایی که با باشگاه داشتند داده است چرا در حسابرسی های شرکتش می آورد.

ترکاشوند اظهار داشت: طارمی فکر می کند دیگر به ایران برنمی گردد. من می دانم پشت سر این صحبت ها چه اتفاقاتی می افتد، اینکه برخی ها می گویند بیا و علیه برخی مدیران صحبت کن. چند جلسه گذاشتیم و آقایان را با هم آشتی دادیم و گفتیم ما یک تیم هستیم.

معاون اقتصادی باشگاه پرسپولیس درباره ادعای بعضی از مسئولان باشگاه استقلال مبنی بر اینکه باید قهرمانی از پرسپولیس به خاطر این تخلفات گرفته شود، گفت: باید از خود این آقایان بپرسید. باتوجه به اختلافات زیادی که از نظر امتیازات با ما دارند دنبال بهانه هستند تا خودشان را به ما نزدیک کنند. این یک بحث تبلیغاتی است. زیاد جدی نگیرید!

ترکاشوند درباره در آمد ۸۰ تا ۱۰۰ میلیاردی پرسپولیس گفت: ما سند تمام این پول ها را داریم. یک مقدار بزرگنمایی شده است. باشگاه ذیحساب دارد. تمام پول ها به خزانه باشگاه واریز شده است. تمام پرداختها و ذیحساب باید مدارک داشته باشد. اگر مدارک نداشته باشد اصلا امضا نمی شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.