رئیس اسبق رسانه ملی گفت: یکی از برکات بزرگ جمهوری اسلامی ایران وجود مقام معظم رهبری است، ایشان ستون خیمه نظام هستند و تمام جریانات سیاسی موافق و مخالف این را می‌دانند.

تمام جریانات سیاسی رهبری را ستون نظام می‌دانند/ رسانه‌ها از مسئله‌سازی فاصله بگیرند

به گزارش قدس آنلاین، سید عزت‌الله ضرغامی در اختتامیه جشنواره ابوذر که امروز در سالن وحدت برگزار شد، اظهار داشت: ابوذر به دلیل صفات شجاعت و صداقت در صدر اسلام ماندگار شد.

* رسانه باید شجاعت و صداقت داشته باشد

عضو شورای عالی فضای مجازی با بیان اینکه رسانه اگر شجاعت نداشته باشد، رسانه نیست، اضافه کرد: رسانه باید شجاعت و صداقت داشته باشد در غیر اینصورت نمی‌تواند ارتباطی با ابوذر داشته باشد، چراکه وی شجاعت و صداقت را در زندگی خود داشت.

وی وظیفه اصحاب رسانه در انتقال پیام را به صورت شیوا، صریح و با شجاعت توصیف کرد و ادامه داد: ذات رسانه در شجاعت و شهامت معنا می‌شود، برخی رسانه‌ها برای دریافت بودجه کار انجام می‌دهند و برای کار ارزش قائل نیستند.

ضرغامی رسانه را با عشق معنا کرد و گفت: رسالت عشق به رسانه این است که با روحیه کار و آماد‌ه‌سازی، کارها را پیش برد.

رئیس اسبق سازمان صدا و سیما خاطرنشان کرد: روزنامه‌نگاری حرفه کسی است که صفاتی شامل شجاعت در طرح پیام و صداقت دارد این از نکاتی است که مقام معظم رهبری به آن توجه ویژه دارد.

*ساخت مستند باید چاره‌جویانه باشد

وی با بیان اینکه مستندی که ساخت می‌شود باید چاره‌جویانه باشد، افزود: رسانه باید در ساخت مستند از کینه و خصومت شخصی دوری کند و نگاه ناصحانه داشته باشد.

ضرغامی متذکر شد: شجاعت در رسانه به معنای انتشار خبر با نفرت، کینه و کسب بازدید کننده بیشتر نیست، بلکه شجاعت به معنای بیان مسائل واقعی است.

*رسانه‌ای که بخواهد به انقلاب آسیب برساند، قدرت رسانه‌ای ندارد

وی ادامه داد: امروز رسانه‌ای که بخواهد به انقلاب آسیب برساند فکر می‌کند شجاعت و قدرت رسانه‌ای دارد، اگر در فضای مفاهمه و وحدت ملی با هم هستیم باید خبر را درست انتقال دهیم و ملاحظه به حد باشد.

عضو شورای‌عالی انقلاب فرهنگی یکی از برکات بزرگ جمهوری اسلامی ایران را وجود مقام معظم رهبری دانست و گفت: ایشان ستون خیمه نظام هستند و تمام جریانات سیاسی موافق و مخالف این را می‌دانند.

*دفاع رسانه‌ای از یک فرد انقلابی در مواردی شنا در جهت مخالف است

وی دفاع از یک فرد انقلابی در مواردی شنا در جهت مخالف معنا کرد و اظهار داشت: شجاعت خبرنگار در این مواقع مشخص می‌شود که باید در این راستا صادقانه برخورد کند و وجودش مالامال از عشق و دلسوزی باشد و بعد نقد کند.

ضرغامی فضای مجازی را کمک خوبی به انقلاب و نظام دانست و گفت: باز بودن بستر فضای مجازی در زلزله‌ اخیر استان کرمانشاه، شور و انگیزه کمک و خدمات‌رسانی به زلزله‌زدگان را در مردم بیشتر از زلزله‌های گذشته نشان داد.

وی تاکید کرد: فضای مجازی اگر با قدرت و بینش حرکت کند می‌تواند زمینه‌ساز ظهور باشد.

عضو شورای عالی فضای مجازی با بیان اینکه وظیفه ملی و انقلابی امروز همگان بسته‌بندی حرفه‌ای و کارآمد از تمدن اسلامی در فضای مجازی است، ادامه داد: قدرت تولید ما در فضای مجازی بالا است، ولی اکثرا در این فضا در سطح دریافت هستند.

وی خاطرنشان کرد: بهتر است در فضای مجازی به فکر رفع عقب‌ماندگی‌هایی که ریشه در قدیم دارد، باشیم  چراکه این فضا دیگر یک رسانه نیست و تبدیل به یک روش  زندگی شده است.

ضرغامی با اشاره به تغییر مفهوم قدرت، افزود: مفهوم قدرت تغییر کرده است، قدرت در فضای مجازی است.

رئیس اسبق سازمان صدا و سیما مسئله‌یابی را کار اصلی رسانه دانست و یادآور شد: باید رسانه‌ها از مسئله‌سازی فاصله بگیرند و باید انتقادات مردم را به‌صورت قوی در مورد مسائل ریز و درشت انتقال دهند.

منبع: خبرگزاری فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.