بوشهر-۲۰ آبان ماه امسال شورای شهر بوشهر در جلسه نوزدهم خود با ۶ رای موافق و ۳ رای ممتنع به استناد قانون جدید منع به‌کارگیری بازنشستگان، رای به پایان کار غلامعلی میگلی‌نژاد به عنوان شهردار بوشهر را صادر کرد.

انتخاب شهردار بوشهر در تلاطم اختلاف

قدس: مصوبه عدم به‌کارگیری مدیران بازنشسته در دستگاه‌های دولتی  موجب شد تا شهردار بوشهر این شهرداری را ترک کند.

با توجه به اینکه شهردار در روزهای اولیه اجرای طرح ادعای ایثارگری کرده بود، اما بنیاد شهید و امور ایثارگران استان بوشهر ایثارگری غلامعلی میگلی نژاد شهردار مرکز استان را تائید نکرد که این موضوع موجب تنش بین اعضاء شورا و شهردار شد.

غیبت شهردار موجب شد تا دغدغه بسیاری از شهروندان در آستانه سال نو و در روزهایی که شهر باید برای پذیرایی گردشگران آماده شود افزایش یابد.

این موضوع موجب شد تا رئیس کمیسیون برنامه و حقوقی شورای اسلامی شهر بوشهر با ارسال نامه‌ای سرگشاده خطاب به رئیس شورای اسلامی شهر بوشهر، خواستار برگزاری نشست فوق‌العاده برای انتخاب شهردار بوشهر شود.

تصمیم‌گیری برای تعیین شهردار

دوشنبه دوم بهمن‌ماه جلسه‌ای در شورای شهر بوشهر با حضور همه اعضاء طرح ابطال مصوبه شماره ۱۹ در خصوص پایان به‌کارگیری شهردار بوشهر به استناد سابقه ایثارگری و بر اساس رای دیوان عدالت اداری، انتخاب شهردار کلید خورد.

در این نشست میگلی نژاد با ۵ رأی موافق و سه رأی مخالف دوباره به‌عنوان شهردار انتخاب شد.

میگلی نژاد با ۵ رای موافق و سه رای مخالف دوباره به عنوان شهردار بوشهر انتخاب شد

 کیوان هاشم زاده، روح‌الله نصرتی، ندا عبدالله زاده، عبدالخالق برزگرزاده و مهرزاد آسایش به‌عنوان موافقان میگلی نژاد به شهرداری و طاهره شمشیری، ابوذر دهدار و پویا دولابی به‌عنوان مخالفان رأی دادند.

اکبر توسلی دیگر عضو شورای شهر بوشهر با اشاره به مهلت ۲۰ روزه دیوان عدالت اداری در خصوص اعتراض به رأی اخیر قبل از رأی‌گیری انتخاب شهردار صحن شورا به نشان اعتراض ترک کرد.

شهردار بازمی‌گردد

رئیس شورای شهر و سخنگوی شورای شهر بوشهر که در بیست و یکم آبان ماه امسال  فعالیت میگلی نژاد را به‌عنوان شهردار غیرقانونی اعلام کرد حال از تکیه قانونی میگلی‌نژاد بر صندلی شهرداری بوشهر خبر می‌دهد.

ابوذر دهدار با اشاره به برکنار شدن غلامعلی میگلی‌نژاد از سمت شهردار بوشهر به سبب بازنشستگی با اشاره به ابطال مصوبه شماره ۱۹ این شورا مبنی بر پایان کار به استناد سابقه ایثارگری و مستثنا بودن از قانون منع به‌کارگیری بازنشسته‌ها می‌گوید:در جلسه‌ای که با حضور اعضای شورای شهر برگزار شد شرایط احراز میگلی‌نژاد برای شهرداری بوشهر با ۵ رأی موافق مصوب شد.

وی بیان می‌کند: میگلی‌نژاد پس از تائید هیئت کمیته تطبیق فرمانداری بوشهر می‌تواند در پست شهرداری بوشهر مجدداً فعالیت خود را آغاز کند.

بازگشت شهردار غیرقانونی است

اکبر توسلی که در جلسه رای گیری به معنای اعتراض جلسه شورای شهر را ترک کرد در این رابطه اظهار می‌کند: بنده ضمن مراتب احترامی که برای نماینده‌ها و منتخبین مردم و شهردار اسبق شهر قائل هستم و با تشکر از زحمات وافر این شخصیت باانگیزه و پرتلاش که با بیش از ۳۵ سال خدمت و با فرض قبول دانستن تمام مدارک وی مبنی بر ایثارگری، بازگشت مجدد ایشان را مغایر با قوانین و مقررات و آیین‌نامه اجرایی احراز صلاحیت شهرداران می‌دانم.

وی عنوان می‌کند: جلسه دوم بهمن‌ماه شورای اسلامی شهر بوشهر علیرغم درخواست قانونی این‌جانب مبنی بر عدم تشکیل جلسه تا تعیین تکلیف نهایی و انقضاء مهلت قانونی شکوائیه شهردار سابق از شورا در دیوان عدالت اداری، تشکیل‌شده است.

وی بیان می‌کند: در این جلسه پنج نفر از اعضاء بدون توجه به قانون و مقررات، مدارک ایثارگری شهردار سابق را برخلاف مصوبه شماره ۱۹ که مورد شکایت نیز قرارگرفته است را رأی‌گیری کردند تا روند شهردار شدن جناب آقای میگلی نژاد به جریان افتد.

وی یادآور می‌شود: درحالی‌که ابتدا می‌بایست با توجه به بند ۲ ماده ۱۱ آیین‌نامه اجرایی شورای اسلامی شهرها مصوب ۱۳۷۸ و ماده ۲۳ آیین‌نامه داخلی شورای اسلامی شهر مصوب ۱۳۸۴ که اعلام می‌دارد «اعضای شورا باید در تصمیم‌های خود قوانین و مقررات مربوطه را موردتوجه و لحاظ قرار دهند و یا اخطار راجع به منافی بودن دستورات جلسه بر اظهارات دیگر مقدم است» عمل کرده و پس از رفع مواد قانونی در موضوع رأی‌گیری کنند و یا موردتوجه و تذکر قرار دهند.

حسب مدارک دیده‌شده با توجه به مدت حضور وی در جبهه، نامبرده مشمول تسهیلات قانون جامع ایثارگران نیست و مورد بند واو تبصره ذیل بند یک قانون جامع ایثارگران است و علی‌رغم قرارگرفته در زمره ایثارگری طبق بخشنامه دوم بهمن‌ماه ۱۳۹۵ و اصلاحیه‌های سازمان امور اداری و استخدامی کشور با عنوان دستورالعمل نحوه به‌کارگیری بازنشستگان بند ششم آن نمی‌تواند از مستثنایت قانون به‌کارگیری بازنشستگان استفاده کند.

توسلی ادامه می‌دهد: این‌جانب و همه همکاران به‌خوبی می‌دانیم که در صورت وجود قوانین و مقررات کاملاً روشن رأی‌گیری، زمانی باید انجام گیرد که طرح و یا لایحه و هر درخواست قبلاً عدم مغایرت آن با قانون به تائید رسیده باشد تا سپس در راستای مصوب کردن رأی‌گیری شود، لذا صرف رأی‌گیری آن‌هم درزمانی که قانون مشخص بوده و باید آن را لحاظ کنیم محلی از اعراب ندارد و مسئولیت آور است.

وی همچنین در خصوص دغدغه شهروندان در آستانه نوروز اظهار می‌کند: جای نگرانی برای ایام عید نوروز نیز وجود ندارد زیرا همکاران زحمتکش شهرداری در این راه تجربه کامل داشته و دارند و شهر آماده پذیرایی هم‌وطنان گرامی خواهد شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.