معاون وزیر خارجه روسیه اظهارات مقامات آمریکا در خصوص استفاده دولت سوریه از سلاح‌های شیمیایی را غیر قابل قبول دانست.

به گزارش قدس آنلاین، سرگئی ریابکوف معاون وزیر خارجه روسیه گفت که مسکو اظهارات اخیر آمریکا درباره حملات شیمیایی در سوریه را قبول ندارد و بر این اساس ما نمی‌توانیم با آمریکا همکاری کنیم.

ریابکوف در واکنش به اظهارات آمریکا در خصوص مخالفت روسیه با تحقیق در زمینه استفاده از سلاح‌های شیمیایی در سوریه گفت: مطالعه پیش‌نویس قطعنامه‌ای که روز گذشته توسط نماینده دائم روسیه تقدیم شورای امنیت شد، ثابت می‌کند که روسیه خواستار تحقیق فراگیر و کامل در زمینه استفاده از سلاح‌های شیمیایی در سوریه و در هر مکان دیگری است.

آمریکا روز سه‌شنبه مدعی شد که دولت سوریه چه بسا همچنان از سلاح‌های شیمیایی استفاده می‌کند.

رکس تیلرسون وزیر خارجه آمریکا پس از برگزاری کنفرانسی در زمینه سلاح‌های شیمیایی در پاریس گفت: روز گذشته بیش از ۲۰ غیرنظامی که بیشتر آن‌ها کودک هستند، در پی حمله شیمیایی با گاز کلر کشته شدند.

 آمریکا قطعنامه اخیر روسیه در شورای امنیت سازمان ملل متحد برای ایجاد یک مکانیسم مستقل با مأموریت تحقیقات درباره تمامی ادعاهای حملات شیمیایی سوریه را رد کرد.

به نوشته «راشاتودی»، «واسیلی نبنزیا»، نماینده دائم روسیه در سازمان ملل متحد در نشست سه‌شنبه شب شورای امنیت گفت: «ما می‌خواهیم اختلافات را کنار بگذاریم و پیشنهاد تشکیل یک نهاد تحقیقاتی بین‌المللی جدید را بدهیم.»

منبع: اسپوتنیک

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.