گیلان-کارشناس هواشناسی، روند کاهش دما در روز شنبه را محسوس تر دانست و گفت: برای غروب و شامگاه شنبه انتظار بارش برف و باران و سپس بارش برف در جلگه را داریم.

آغاز بارش برف از شنبه/ پیش بینی بارش ۴۰ سانتی در رشت

به گزارش قدس آنلاین به نقل از روابط عمومی هواشناسی گیلان ، ، کارشناس هواشناسی استان گیلان با اشاره به نفوذ توده هوای سرد و پرفشار به منطقه، اظهار کرد: این توده از نواحی سیبری به سواحل جنوبی دریای خزر نفوذ می کند و تا روز دوشنبه هفته آینده در گیلان فعال است.

یوسف شجاعی ادامه داد: این توده هوای سرد طی این مدت شرایط ابری بودن، مه آلود بودن، روند کاهش ۱۰ تا ۱۵ درجه ای دما، بارش باران و برف و وزش باد را برای گیلان به همراه دارد.

وی با بیان اینکه بارش ها طی امشب و فردا خفیف و پراکنده خواهد بود، تصریح کرد: از غروب فردا، ۵ بهمن بارش ها تقویت و از شامگاه بارش برف در ارتفاعات استان آغاز می شود.

شجاعی، از بارش باران در نواحی جلگه ای و بارش برف در ارتفاعات استان طی روزهای جمعه و شنبه خبر داد و خاطرنشان کرد: از غروب و شامگاه جمعه و روز شنبه بارش باران و وزش باد در برخی نقاط استان شدید خواهد شد و احتمال آبگرفتگی معابر وجود دارد.

کارشناس هواشناسی گیلان، روند کاهش دما در روز شنبه، ۷ بهمن را محسوس تر دانست و گفت: برای غروب و شامگاه شنبه انتظار بارش مخلوط برف و باران و سپس بارش برف در جلگه را داریم.

وی با بیان اینکه روز یکشنبه، ۸ بهمن در بیشتر نقاط استان بارش برف داریم، عنوان کرد: بارش در ارتفاعات به صورت برف خواهد بود و تنها در برخی نقاط استان بارش باران داریم.

شجاعی، با اشاره به کاهش تدریجی ابر از غرب استان گیلان از روز دوشنبه، یادآور شد: صبح دوشنبه، ۹ بهمن در نواحی مرکز و شرق بارش داریم، اما پیش بینی می شود از عصر این سامانه قدری تضعیف و از نوار شرقی استان خارج شود.

کارشناس هواشناسی، ارتفاع برف در نواحی جلگه ای را متفاوت دانست و گفت: براساس آخرین تحلیل نقشه های هواشناسی، ارتفاع برف به طور متوسط حدود ۷۰ تا ۹۰ سانتیمتر و در نقاط مرتفع استان بیش از ۱۵۰ سانتیمتر برآورد شده است.

وی با بیان اینکه ارتفاع برف در شهر رشت به طور متوسط ۴۰ سانتیمتر پیش بینی می شود، اظهار کرد: طی این مدت دریا مواج و برای فعالیت های مرتبط نامناسب است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.