خرم آباد - معاون وزیر جهاد کشاورزی گفت: قیمت تمام شده محصولات تولیدی به عنوان یکی از چالش بخش کشاورزی، کشاورزان و حتی سیاسیون را آزار می‌دهد.

قیمت تمام شده محصولات تولیدی کشاورزان و  سیاسیون را آزار می‌دهد

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین؛ مهندس عباس کشاورز، در سی و دومین آئین تجلیل از برگزیدگان کشاورزی لرستان با اشاره به این که تورم خود را به سرنوشت اقتصادی ما تحمیل می کند، افزود: قیمت تمام شده محصولات تولیدی به عنوان یکی از چالش های بخش کشاورزی، کشاورزان و حتی سیاسیون را آزار می‌دهد.

کشاورز با بیان این که ظرفیت کشور در دانه‌های روغنی و چغندرقند از اروپا بالاتر است، افزود: سال آینده رکورد تولید دانه‌های روغنی در کشور خواهد شکست.

معاون وزیر جهاد کشاورزی در این باره اضافه کرد: لرستان در زمینه دانه‌های روغنی در وضعیت مطلوبی قرار دارد.

وی تصریح نمود: از تولیدکنندگان بخش کشاورزی می‌خواهیم تولید برخی محصولات را متوقف کنند چرا که بازار کشش آن‌ها را ندارد.

معاون وزیر جهاد کشاورزی ادامه داد: در زمینه تولید گندم، دانه‌های روغنی و شکر گام‌های خوبی برداشته شده است و در آینده حبوبات هم به آن‌ها اضافه می‌شود.

کشاورز خاطر نشان کرد: هیچ کشوری در دنیا نسبت به امنیت غذایی خود سست و کم اراده باشد، هنوز امنیت غذایی برای کشورها در اولویت قرار دارد.

وی یادآور شد: درست است که باید از صادرات کشاورزی  پول دربیاوریم ولی این موضوع نباید به امنیت غذایی لطمه بزند.

کشاورز با اشاره به این که ۸۳ درصد نیازهای بخش کشاورزی کشور در داخل تولید شده است، تاکید کرد: نباید به امنیت غذایی به عنوان آرمان ملی کم توجهی شود.

معاون وزیر جهاد کشاورزی در ادامه به چالش های پیش روی این بخش  اشاره نمود و گفت: بحران آب یکی از چالش های اصلی حوزه کساورزی بوده اما راه حل آن این است که از آب مصرفی خطی تعریف کنیم که تولید آن نیاز به آب کمتری داشته باشد.

وی اضافه نمود: به عنوان مثال از هر مترمکعب آب باید ۶ کیلو سیب زمینی تولید شود و اگر این موضوع را مدیریت کنیم چالشی نخواهیم داشت.

کشاورز خاطر نشان کرد: راه حل چالش آب در بخش کشاورزی‌ست و کشاورزان و تولیدکنندگان می‌توانند به حل این چالش کمک کنند.

معاون وزیر جهاد کشاورزی بیان کرد: دولت، فعالان اقتصادی و تصمیم گیران سیاسی باید برای کسانی که اشتغال ایجاد می‌کنند، پول ارزان تعریف کنند.

کشاورز با بیان این که اشتغال به عنوان یک چالش نهفته در بخش کشاورزی ست، اظهار کرد: اگر دولت و بخش خصوصی در این زمینه تلاش کنند مشکلات و موانع پیش رو مرتفع خواهند شد.

وی با بیان این که لرستان با پوشش جنگلی فراوان، دشت چندان وسیعی ندارد، اما آب کشاورزی زیادی دارد که بیشتر برای استان‌های پایین دست مصرف می‌شود، تصریح کرد: به دلیل دارا بودن خاک حاصلخیز و پوشش جنگلی قدیمی باید به کشاورزی دیم در لرستان اهمیت داد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.