خرم آباد - استاندار لرستان گفت: یکی از محدودیت‌های جدی در بخش کشاورزی کمبود سرمایه است.

کمبود سرمایه از محدودیت‌های جدی بخش کشاورزی است

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین؛ دکتر سید موسی خادمی در سی و دومین آئین تجلیل از برگزیدگان کشاورزی با بیان این مطلب، افزود: محدودیت‌های دانشی و ترویجی یکی دیگر از محدودیت‌های این بخش به شمار می رود که برای برون رفت از این چالش نیاز است دانش کشاورزان را بالا ببریم.

خادمی اظهار کرد: محدودیت‌های اقتصادی و بازار محصولات کشاورزی، کشاورزان استان را آزار می‌دهد.

وی در ادامه با بیان این که بخش عمده‌ای از موفقیت‌های انسان مرهون وجود بخش کشاورزی ‌ست، افزود: بخش کشاورزی نیازمند آب و خاک است و در این زمینه محدودیت‌هایی وجود دارد که بایستی آن‌ها را مدیریت کنیم.

استاندار  لرستان با بیان این که ۱۱ میلیارد متر مکعب روان آب در این استان وجود دارد که بخش عمده آن از استان خارج می‌شود، تاکید کرد: راهی جز استفاده بهتر و بهره ور و رفتن به سمت کشت محصولاتی که نیاز کمتری به آب دارند، نداریم.

خادمی بیان داشت: ایستگاه‌های پمپاژ در برخی شهرستان‌ها هنوز نیمه کاره هستند که با افتتاح آن‌ها می‌توانیم بهره برداری بهتری از منابع آب استان داشته باشیم.

وی همچنین به شیب بالای طبیعت و بارندگی مناسب در استان اشاره کرد و گفت: این موضوع به ما دیکته می‌کند که دیم کاری و باغات شیب دار را در دستور کار قرار دهیم.

خادمی با اشاره به این که ۸۵  درصد بخش آبیاری تحت فشار توسط دولت تامین می‌شود، ادامه داد: ترکیب کشت آبی در استان بسته شده است و تعیین می‌گردد در کدام شهرستان چه محصولی به چه میزان کشت شود.

استاندار لرستان با بیان این که 20 درصد اشتغال کشور از بخش کشاورزی تامین می شود گفت: اگر بخواهیم کشاورزی رقابتی و بهره وری داشته باشیم باید سهم مکانیزاسیون و روش‌های جدید را در این بخش بالا ببریم.

وی خاطر نشان نمود: ضمن برخورداری از امنیت غذایی بایستی کارایی و بهره وری را در بخش کشاورزی مدنظر قرار دهیم.

سی و دومین آئین تجلیل از برگزیدگان کشاورزی لرستان با حضور مهندس عباس کشاورز، معاون وزیر جهاد، سید موسی خادمی استاندارلرستان، آیت الله احمد مبلغی، نماینده مردم لرستان در مجلس خبرگان رهبری، دکتر عبدالرضا بازدار، رئیس جهادکشاورزی لرستان، جمعی از مدیران دستگاه های اجرایی و با حضور تولیدکنندگان نمونه در سالن آمفی تئاتر جهاد کشاورزی واقع در خرم آباد برگزار شد.

در پایان این مراسم از ۵۰ بهره بردار نمونه لرستانی در بخش کشاورزی با اهدا لوح تقدیر و جوایزی، تجلیل به عمل آمد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.