کرج- نماینده ولی فقیه در استان البرز با بیان اینکه باید به فکر مردم باشیم، گفت: مطالبات مردم نباید با حرف و وعده نادیده گرفته شود.

مطالبات مردم نباید با حرف و وعده نادیده گرفته شود

به گزارش قدس آنلاین به نقل از  خبرگزاری مهر، آیت الله سید محمدمهدی حسینی همدانی در خطبه های نماز جمعه کرج، با بیان اینکه اهل تقوا در مواجه با مسائل مختلف از تمام جهات خدا را در نظر می گیرند، بین انسان متقی و خدا این مساله قطعی است که در تمام حالات بر اساس دستورات الهی عمل می کند، اظهار کرد: انسان متقی از هوای نفس پیروی نمی کند.

وی با اشاره به اینکه در آستانه سالگرد شهادت حضرت زهرا(س) قرار داریم، بانویی که شناخت شخصیت ایشان برای غیر معصوم ممکن نیست، افزود: دوران زندگی آن حضرت کوتاه اما سیره و روش وی از سیره رسول خدا(ص) بر گرفته شده است.

امام جمعه کرج گفت: حضرت زهرا (س) تنها به عنوان الگویی برای جامعه زنان نیست، گرچه عفت، حیا، همسرداری و فرزند پروری وی از ویژگی های این بانوی بزرگ است، اما آن حضرت از ویژگی های دیگری برخوردار است که تبعیت آن برای تمامی افراد جامعه امری الزامی است.

نماینده ولی فقیه در استان البرز با اعلام که حضرت زهرا(س) اسوه تمام عالم است، ادامه داد: براساس روایات و احادیث مختلف از امامان معصوم(ع)، الگوبرداری از فاطمه زهرا(س) بر تمام بندگان الهی از جن، انس، پرندگان، ملائکه و حتی پیامبران واجب است.

وی افزود: امام زمان (عج) وجود مقدس حضرت زهرا(س) را اسوه نیکوی خود می داند و حجت خدا برای تمامی انسان ها وظیفه ساز است تا بیشتر از پیش از این الگو در بخش های مختلف بهره ببریم، بعد از دشمن شناسی توسط حضرت زهرا(س)، شجاعانه اقدام به افشاگری و روشن کردن فتنه آن زمان، ساخت.

آیت الله حسینی همدانی در بخش دیگری با اشاره به جلسات مهم هفته گذشته رهبر معظم انقلاب، تصریح کرد: جلسه اول با مستندسازان جوان کشور بود که بعد آن پیامی حاوی تذکرات پنجگانه صادر شد که در آن به جهت گیری انقلابی، نقد منصفانه و غیره اشاره کرده بودند، توصیه های مقام معظم رهبری در رابطه با توجه به باور به جوانان انقلابی مطالب جدی و مهمی است که باید مورد توجه قرار گیرد.

وی یدار با اعضای شورای عالی فضای مجازی را از دیگر برنامه های مقام معظم رهبری طی هفته گذشته عنوان کرد و یادآور شد: این جلسه نیز از جهات مختلف حائز اهمیت است، بررسی مسایل مرتبط با فضای مجازی همچنین تاثیر گذاری این مهم بر مسائل گوناگون کشور دارای اهمیت است.

نماینده ولی فقیه در استان البرز با اشاره به تحرکات دشمن در فضای مجازی، گفت: با بررسی در این زمینه می توان فهمید که تلاش دشمنان برای از بین بردن باورها و اعتقادات دینی همچنین ارزش های ناب اسلامی و انقلابی از جمله نسل نوجوانان، جوانان، دختران و بانوان است.

وی با بیان اینکه در عرصه های مختلف جنگ هستیم، یکی از میادین مبارزه در جهان کنونی فضای مجازی است، ادامه داد: طبق بیانات رهبر معظم انقلاب اسلامی، امروز در یک سونامی اطلاعاتی قرار داریم، این پدیده دارای الزاماتی است که باید به آن از جهات مختلف توجه ویژه داشت.

خطیب نماز جمعه کرج با بیان اینکه در این فضا فرهنگ، دین، استقلال، عزت و آینده کشور مورد تاخت و تاز سلطه گران فرهنگی و اقتصادی قرار می گیرد، افزود: اگر متولیان امر در مساله دفاع از مرزهای مجازی کشور غفلت داشته باشند و یا به عده ای خائن اجازه جولان دهند، با مخاطرات جدی مواجه خواهیم شد.

وی ادامه داد: امروز فضای مجازی محل حضور قدرت ها است، هر کسی در این زمینه از اطلاعات بیشتری برخوردار است قدرتمند تر خواهد بود، لذا در صورتی که در این زمینه قدرتمندانه حاضر نشویم دیگران در بخش استحاله فرهنگی تاثیر گذار خواهند بود.

وی با بیان اینکه جبهه فرهنگی انقلاب در این فضا برای فرهنگ، دین و هنر نوآوری های فراوانی را دارا است، خاطرنشان کرد: اگر فضای جدی و حرفه ای عرضه این مطالب به دنیا فراهم شود خواهیم دید که مردم گروه گروه به اسلام می پیوندند.

نماینده ولی فقیه در استان البرز تصریح کرد: رهبر معظم انقلاب اسلامی در بیانات خود بر این مهم تاکید داشتند که اگر بنده رهبر انقلاب نبودم و باید مسئولیتی در این جامعه می داشتم مسئولیت فضای مجازی را به عهده می گیرد، بدون شک این سخن اهمیت کار را نشان می دهد، فضای مجازی به اندازه انقلاب مهم است.

وی با اشاره به اینکه کسانی که در این زمینه دغدغه مند هستند باید تا زمان از دست نرفته وارد عمل شده و اقدامات لازم را اجرایی کنند، افزود: این گونه بنظر می رسد متولیان امر مساله را همانند بسیاری از اموری که بر عهده دارند جدی نگرفته اند، دستگاه های انقلاب و جهادی دغدغه مند که از توان مالی و امکانات بیشتری برخوردار هستند باید در راستای اجرای سخنان رهبر معظم انقلاب پیش قدم شوند.

آیت الله حسینی همدانی تاکید کرد: در خبرها شنیده شد که طبق رایزنی های صورت گرفته چهاردهم اسفند وزیر خارجه فرانسه به ایران سفر خواهد کرد، مواضع فرانسه با ایران کاملا روشن و مشخص است، کشوری که شرکت های مختلف آن بیشترین بازار در دوران بعد از برجام بدست آورد، اما ایران را به علت موشک های بالستیک به نقض قطعنامه شورای امنیت متهم می کند، از منافع کشور ما استفاده می کنند و فحش می دهند.

وی با اعلام اینکه وزیر خارجه فرانسه در توجیه سفر خود به ایران مدعی شده کشور با مساله موشک های بالستیک و مسائل منطقه ای مذاکراتی داشته که این نیز جای بحث دارد، گفت: وزیر خارجه فرانسه مدعی شده تمایل دارند در خصوص نفوذ مخرب نظامی ایران در منطقه و حمایت مالی از حزب الله صحبت داشته باشد.

خطیب نماز جمعه کرج با تاکید بر اینکه این سخنان گویای اهدف سفر وزیر خارجه فرانسه است، عده ای در کشور با فضاسازی علیه دستگاه های انقلابی و فشار بر افکار عمومی از جهات مختلف با بیان مطالبی دروغ، راست و نیمه کامل قصد دارند برجام های یک، دو و سه را ارائه دهند، اظهار کرد: عقب نشینی از برجام خسارات دیگری را به همراه دارد، دستگاه دیپلماسی باید همانطور که بر توافقات قبلی تاکید دارد و عدم اجرای تعهدات آمریکا را به رخ دنیا می کشد با قدرت و شدت در برابر حرکتی که بخواهد تعهدات بیشتر از برجام را به ما تحمیل کند ایستادگی کند و تا قبل از ورود این افراد تاکید داشته باشند آن ها مواضع خود را نسبت به ایران تغییر داده و سپس اجازه ورود داشته باشند تا خدایی نکرده به جایی نرسیم که به ما بگویند اگر نان می خواهید باید دست از موشک و توان دفاعی بر دارید.

نماینده ولی فقیه در استان البرز اظهار کرد: ملت ایران تا امروز برای حفظ آرمان ها سختی های فراوانی را تحمل کرده و قدمی عقب نشینی نخواهد کرد.

وی با اشاره به اینکه نکته مثبت گفتگوی رییس جمهور با مردم تشویق و ترغیب به همدلی و وحدت برای رسیدگی به امور مردم بود که نیاز فعلی جامعه است، گفت: برخی از نشریات منفی بافی کرده و مردم را در مسائل مختلف اجتماعی و فرهنگی دلسرد، آینده را نا امید و نظام را نا کارآمد جلوه می دهند و به ظرفیت های کشور، مسئولان خدوم و جوانان مبتکر توجعی نمی کنند، امیدواریم تمام دستگاه ها نسبت به برطرف کردن مطالبات مردم که بهبود وضعست اقتصادی و معیشتی است، توجه داشته باشند.

امام جمعه کرج با بیان اینکه با حرف و وعده نباید مطالبات مردم را نادیده گرفت، لایحه ای از طرف دولت به مجلس مبنی بر  افزایش امتیازات شغلی مقامات سیاسی کشور افزایش ارائه شده تا بدین منظور عده ای حقوق های بالا را مادام العمر بخواهند، در این لایحه حقوق ها برای برخی ۵۰ درصد اضافه شده است، این چه وضع قانون گذاری است، باید به فکر مردم باشیم.

آیت الله حسینی همدانی با بیان اینکه کاری به نتیجه گرفتن با نگرفتن این لایحه ندارم، نکته مد نظر بنده این است که عده ای چگونه سعی در گرفتن حقوق های مادام العمر دارند، آیا به اندازه دریافتی خود برای مردم کار می کنید، انقلاب، قیامی برای از بین بردن تبعیض ها است،  چرا می خواهید اشرافی گری و تجمل گرایی را در کشور توسعه دهید، وقتی اشرافی گری در جامعه باب شود همه به دنبال طعمه ای برای خود می گردند.

وی با تاکید بر اینکه برای نمایندگان مجلس نیز سودی در این لایحه در نظر گرفته شده است، باید به نحوی عمل کرد تا شرمنده مردم و شهدا نشوند، چند وقت گذشته از طرف دولت در لایحه الحاق دولت جمهوری اسلامی ایران به کنوانسیون سازمان ملل متحد برای مبارزه با جرائم سازمان یافته رای داده شد، این امر گرفتاری هایی را به همراه خواهد داشت که به سرعت تصویب شد.

وی با تاکید بر اینکه در همه حال باید منافع ملی را در نظر گرفت، گفت: رزمایش محمد رسول الله(ص) تمرینی برای آمادگی دفاعی نیروها بود که پیام صلح و دوستی را نیز به همراه داشت، قدرتت دفاعی ما یک‌پیام رسا دارد که دشمنان ایران بدانند در هر زمان کوچکترین احرک را داشته باشند شدید ترین پاسخ را دریافت خواهند کرد.

نماینده ولی فقیه در استان البرز با بیان اینکه در آستانه فرا رسیدن سالروز ورود تاریخی امام راحل به ایران در دوازدهم بهمن سال ۵۷ قرار داریم، اظهار کرد: دعای برای بارش باران لازم است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.