رشت_ جلسه ستاد بحران شهرداری رشت با حضور شهردار و رئیس شورای اسلامی شهر رشت برگزار و عملیات برنامه ریزی شده برای بارش برف بررسی شد.

ساماندهی ۱۱۶ خودروی ویژه برف روب

به گزارش قدس آنلاین به نقل از روابط عمومی شهرداری و امور بین الملل، در این جلسه که در تالار گفتگو برگزار شد علاوه بر دکتر مسعود نصرتی شهردار و سید امیر حسین علوی رئیس شورای اسلامی شهر رشت، معاونین، مدیران ستادی و مدیران مناطق و روسای سازمان های شهرداری رشت حضور داشتند.

هماهنگی با حوزه فرماندهی ستاد مدیریت بحران از اهمیت ویژه برخوردار است

دکتر نصرتی شهردار رشت در خصوص عملیات برنامه ریزی شده معاونت خدمات شهری شهرداری رشت توصیه کرد: باید به بارش برف به عنوان نعمت همراه با شادمانی نگاه کنیم. نام بحران، برای مردم استرس به همراه دارد.

شهردار رشت با بیان اینکه کمک های مردم و کسبه در این زمینه حائز اهمیت است تاکید کرد: تنخواه مختص به برف برای تجهیز نیروی انسانی مناطق تامین شود. مسئولیت برای همه است و هماهنگی با حوزه فرماندهی ستاد مدیریت بحران در این زمینه از اهمیت ویژه برخوردار است.

وی پیشنهاد داد: گزارش عملکرد اجرایی در زمان بارش برف با حضور رئیس شورای اسلامی شهر برای انتقال آرامش و ایجاد بار مثبت روانی به مردم از طریق صدا و سیما صورت بگیرد.

دکتر نصرتی با اشاره به اینکه ما با اقتدار وارد می شویم اما باید تحمل رفع مشکلات ناشی از بارش برف سنگین نیز به وجود آید تاکید کرد: از گزارش عملیات اجرایی ستاد بحران بارش برف شهرداری، دفترچه هایی برای اعضاء شورا، استانداری، فرمانداری، هلال احمر، اداره برق و اورژانس ارسال می شود تا میزان توانایی شهرداری مشخص شود.

وی در پایان گفت: یک گروه آماده باش برای زمان ضرورت تشکیل و نقاط خاص، اکیپ خاص خواهد داشت.

جلسه ستاد بحران با حضور مدیران برق مناطق تشکیل شود

سید امیر حسین علوی رییس شورای اسلامی شهر رشت ضمن شنیدن گزارش استراتژی ستاد بحران، سازمانها و شهرداری های مناطق بیان کرد: موضوعات مطروحه نشان دهنده کسب تجربه از بحران سال های گذشته است و اخبار این جلسات موجب آرامش قلب و اطمینان خاطر است.

وی خاطرنشان کرد: این خدمات در رزومه یک تیم از مجموعه شورا و شهرداری خواهد بود، خبر و برنامه ها باید به گونه ای طراحی شود که خدمات در جای لازم دیده شود.

رئیس شورای شهر رشت ضمن تاکید بر ضرورت و اولویت همکاری با اداره برق استان توصیه کرد: جلسه ستاد بحران با حضور مدیران برق مناطق تشکیل شود.

سید امیرحسین علوی با اشاره به اینکه اولین شب بارش برف استراتژیک است اظهار داشت: انشاء الله دغدغه در عمل رفع شود و با توجه به تجربه سالهای مختلف، مشکلی در حوزه اجرا ایجاد نشود.

استقرار و مانور ۵۲ خودروی عملیاتی درون شهری و درجه بندی معابر

در این نشست علی مقصودی معاون خدمات شهری شهرداری رشت با اشاره به دستور العمل های ستاد مدیریت بحران به تبیین برنامه های عملیات اجرایی پیش بینی شده در حوزه ستاد بحران پرداخت.

وی بیان کرد: بر اساس اولویت بندی معابر شهری دسته بندی شد و برای ماشین آلات برف روب، یک راننده اصلی و یک جانشین با سیستم نظارتی شامل یک ناظر و یک جانشین در ۳ ناحیه متناسب با مسیرهای درجه ۱، ۲ و ۳ معین شد و ۶ تا ۸ دستگاه خودرو زیر نظر مجموعه خدمات شهری و مدیران فرمانده عملیات مناطق تعیین شد.

مقصودی گفت: براین اساس بنا شد درحوزه ستاد مرکزی، شهردار و معاون خدمات شهری در بخش ورودی سیستم نظارتی دو نقطه مرکز کنترل ترافیک و سامانه ۱۳۷مستقر گردیده و عملیات تردد شهروندان و برف روبی را رصد نمایند تا دچار خدشه نگردد.

معاون خدمات شهری شهرداری رشت با اشاره به اینکه سیستم نظارتی بازرسی و حراست درحوزه مناطق با نظارت بر عملکرد سازمان ها سیستم های برداشت اطلاعات را رصد میکنند بیان کرد: حسب اطلاع مدیریت بحران مناطق نسبت به جانمایی کیسه های شن از روز پنجشنبه در خیابانهای اصلی و میادین سطح شهر اقدام شد.

وی افزود: براساس فراخوان ۵ منطقه شهرداری، ۵۲ خودروی عملیات درون شهری از روز جمعه به جایگاه های معین شده منتقل خواهند شد و مانور درون منطقه ای خواهند داشت.

هرس شاخه های درختان انجام شده است

علی مقصودی تاکید کرد: طبق اطلاعات دریافتی از سازمان سیما منظر و فضای سبز شهری با توجه به احتمال وزش باد شدید با سرعت ۶۰ کیلومتر در ساعت و مواجهه با بارش مداوم برف شدید طی ۴۸ساعت، هرس شاخه های درختان برای ممانعت از شکستن شاخه ها در سطح شهر انجام شده است.

انعقاد قرارداد ستاد اضطراری افراد در راه مانده با هلال احمر

معاون خدمات شهری شهرداری رشت اظهار داشت: با هماهنگی سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی قراردادی مبنی بر تشکیل ستاد اضطراری افراد در راه مانده با هلال احمر منعقد شد که براین اساس ۴۰ تخته پتو و چادر و دستگاه های گرمایشی در سالن آتش نشانی میدان انتظام در نظر گرفته می شود. در سازمان آرامستان نیز با پیش بینی های به عمل آمده هیچ مشکل و خدشه ای در عملیات خدمات رسانی به شهروندان برای اموات نخواهیم داشت.

علی مقصودی گفت: طبق برنامه ریزی سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری رشت با پنج سازمان های مردم نهاد منتخب بناست در طول روز ۱۰ نفر داوطلب ثابت در محل استقرار معین شده ۵ منطقه شهرداری در موارد برف تکانی درختان و یاری رسانی به شهروندان در صورت نیاز کمک نمایند.

وی در ادامه به بحث لزوم اطلاع رسانی درست و به موقع در طول شبانه روز پرداخت و گفت: با هماهنگی مدیریت ارتباطات شهرداری رشت طی نشستی مقرر شد اطلاع رسانی وآگهی های زمان بحران بارش برف به شهروندان در اسرع وقت صورت بگیرد.

معاون خدمات شهری شهرداری رشت تصریح کرد: در حوزه بازرسی نیز واحد سامانه ۱۳۷ به عنوان نقطه قوتی در زمان بحران است و با پاسخگویی ۲۴ ساعته اطلاعات دریافتی مربوط به نواقص از سطح شهر را به مدیران نواحی مختلف مناطق منتقل می نماید تا بدون درنگ رفع گردد.

علی مقصودی با اشاره به کندی سرعت عملیات جمع آوری زباله در بارش برف بیان کرد: با هماهنگی سازمان مدیریت پسماند مکانهای موقتی برای جلوگیری از وقفه در انتقال زباله های شهری پیش بینی شد.

فعالیت ۲۴ ساعته ۱۳ دستگاه خودروی آتش نشانی در فرایند برف روبی

وی در بحث پل ها و تقاطع های غیر همسطح گفت: معاونت حمل و نقل و ترافیک مناطق با نصب چراغ های خطر چشمک زن در ورودی زیرگذر و روگذر ها برای زمانهای ممنوعیت تردد اطلاع رسانی می نماید.

مقصودی افزود: در حوزه آتش نشانی نیز ۱۳ دستگاه خودرو آتش نشانی به صورت ۲۴ ساعته در خیابان های معین شده برای هر ایستگاه در فرایند برف روبی کمک خواهد کرد.

در حوزه تعمیر و نگهداری سازمان عمران و بازآفرینی علاوه بر پیش بینی خودرو برای تمام مسیرها، در صورت لزوم همراهی عملیاتی خواهدداشت.

ساماندهی ۱۱۶ خودرو ویژه برف روبی

وی از سازماندهی ۱۱۶ دستگاه خودروی مختص برف روبی شامل ۳۰ دستگاه لودر، ۴۴ دستگاه بیل بکهو، ۱۱ دستگاه گریدر، ۱۷ دستگاه خودرو دارای تیغه برف روب و ۱۴ دستگاه باب کت برای سطح شهر خبر داد.

علی مقصودی با اشاره به اینکه ساختار مدیریت بحران ساختاری شبهه نظامی و بروکراتیک است مهمترین اصل عملیات برف روبی را از لحظه شروع بارش برف تا پایان بارش، حضور پیوسته و بی وقفه در عملیات برشمرد.

وی تاکید کرد: مدیران مناطق، فرماندهان عملیات هستند که می توانند با برگزاری جلسات داخلی و رصد کردن کارها خطا ها را به حداقل برسانند.

استقرار عکاسان و خبرنگاران در ستاد مرکزی، مناطق و ۵ سازمان

فاطمه قدیمی مدیر ارتباطات و امور بین الملل شهرداری رشت نیز بیان کرد: در طول جلسات با سازمانها و مناطق مختلف وستاد بحران، استقرار عکاسان در مناطق، ستاد مرکزی و ۵ سازمان آتش نشانی، سیما منظر، پسماند، حمل و نقل و آرامستان ها هماهنگ شده است و در حین عملیات نیز تیم خبری حضور خواهد داشت.

وی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: کاورهای پاکبانها و نیروهای فضای سبز در زمان بحران موجب محسوس شدن حضور آنها می شود.

مدیر ارتباطات و امور بین الملل شهرداری رشت ضمن پیشنهاد تشکیل گروه تلگرام برای تبادل اطلاعات خبرنگاران از اخبار مربوط به گشت شهرداری ها و انعکاس و انتقال سریع آن برای رفع مشکلات به معاون خدمات شهری، عمران و حمل و نقل از هماهنگی با صدا و سیما برای پوشش خبری تبلیغات و پیام شهروندی خبرداد.

نصب نوارهای خطر اطراف نقاط حفاری شده ضروری است

علیرضا حسنی رئیس سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری رشت نیز تاکید کرد: در صورت ایجاد شرایط مطلوب همزمان با بارش برف، برای خلق آثار برفی با هماهنگی سازمان سیمامنظر به فراخوان عکس برفی به صورت حرفه ای و آماتور خواهیم پرداخت.

وی در زمینه برپایی جشنواره مجسمه های برفی با اشاره به لزوم تقویت نور محوطه پیاده راه فرهنگی و بهسازی فضای دسترسی به باب کت توسط شهرداری منطقه ۲، نصب نوارهای خطر دور نقاط حفاری شده را برای جلوگیری از حوادث احتمالی، ضروری برشمرد.

گفتنی است که در این جلسه شهرداران، مدیران و روسای سازمانهای مناطق پنجگانه شهرداری رشت با ارائه نظرات، پیشنهادات و انتقادات خود در زمینه برون رفت از وضعیت بحرانی در زمان بارش برف به رایزنی پرداختند که توسط شهردار و رئیس شورای شهر رشت دستورات لازم برای رسیدگی اعمال شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.