ساری- مدیر امور آبفار شهرستان ساری از بازسازی چاه آب آشامیدنی مجتمع آبرسانی دو روستایی باریک آبسر و گیله کلای علیا شهرستان ساری که به طور ناگهانی دچار کدورت و ماسه دهی شدید شده بود، خبر داد.

۴۶۵ مشترک روستایی ساری آب زلال می نوشند

به گزارش قدس آنلاین به نقل از اداره روابط عمومی و آموزش همگانی شرکت آب و فاضلاب روستایی مازندران، سید مظاهر حسینی با اشاره به اینکه این چاه بازسازی و دوباره وارد مدار شد، توضیح داد: چاه آب آشامیدنی مجتمع آبرسانی روستایی باریک آبسر و گیله کلای علیا که در فاصله ۵ کیلومتری جنوب غربی شهر ساری قرار دارد و آب آشامیدنی بیش از ۴۶۵ مشترک را تامین می کند به طور ناگهانی دچار ماسه دهی شدید گردید و در پی آن مشترکین با کدورت و کمبود آب مواجه شدند.

وی ادامه داد: به‌ منظور رفع مشکل با انجام اقدامات کارشناسی و بیرون کشیدن الکتروپمپ مشخص شد ۶۶ متر از عمق چاه پر شد که با  انجام عملیات  ویدیوتری و بازسازی چاه از قبیل لایروبی، پیستون زنی، برس کشی و اسید شویی عمق کامل چاه تا ۱۳۲ متر بازیابی و رسوبات داخل چاه و لوله جدار پاک ‌سازی شد.

مدیر امور آبفار ساری افزود: در ادامه بازسازی چاه، عمق نصب الکتروپمپ شناور از ۴۲ متر به ۶۴ متر تغییر و آبدهی چاه افزایش یافت و همزمان تابلو برق اصلاح و اینورتر نیز نصب و لوله خط پمپاژ، لوله تزریق کلر و شیرآلات قبلی هم تعویض شد.

حسینی هزینه صرف شده برای اجرای این عملیات را ۲۱۰ میلیون ریال اعلام کرد و گفت: عملیات بازسازی چاه طی یک هفته انجام شد و در طول این مدت آبرسانی با دو دستگاه تانکر سیار و نیز یک حلقه چاه کمکی صورت گرفت که البته گندزدایی و کلرزنی نیز به‌ صورت دستی و رعایت استانداردهای لازم صورت پذیرفت.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.