شهرکرد-مدیر کل کانون پرورش فکری کودک و نوجوان چهارمحال و بختیاری گفت:فضای آموزشی و خدماتی مراکز کانون پرورش فکری کودک و نوجوان در بازه زمانی سال های ۹۴ تا ۹۶ بیش از ۵ هزار متر مربع افزایش داشته است.

افزایش ۵ هزار متر مربع فضاهای کانون پرورش فکری در مدت ۳ سال

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین، فرزاد رحیمی روز شنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه و مطبوعات گفت: کانون با هدف توجه به بعدهای خلاقیتی فکری کودکان و نوجوانان تاسیس شده که در این راستا گروه هدف از کودکان ۶ ساله تا نوجوانان ۱۸ ساله تحت پوشش کانون می باشند.

وی افزود: در حال حاضر ۲۱ مرکز ثابت، ۳ مرکز سیار روستایی که ۷۵ روستا را تحت پوشش دارد و ۱ مرکز پستی که مختص مناطق عشایری و روستایی می باشد که ۴۷ روستا را تحت پوشش دارد، در سراسر استان مشغول خدمت رسانی به کودکان و نوجوانان هستند.

رحیمی در ادامه با اشاره به گروه های هدف گفت: ۳۵ هزار کودک و نوجوان ۶ تا ۱۸ سال تحت پوشش آموزش های کانون می باشند.

مدیر کل کانون پرورش فکری کودک و نوجوان استان تصریح کرد:۳۳۶ هزار جلد کتاب در مجموعه کتابخانه های کانون در سراسر استان در دسترس اعضا می باشد که از این تعداد ۹ هزار و ۵۷۵ جلد کتاب در مراکز پستی و ۷ هزار و ۵۷۵ جلد در کتابخانه های سیار وجود دارد که در کتابخانه های سیار بیش از ۳ هزار و ۵۰۰ نفر در ۷۵ روستای استان عضو می باشند.

وی با اشاره به آموزش کودکان و نوجوان در حوزه علم نجوم خاطر نشان کرد:اولین آسمان نمای سیار در استان از سال گذشته با ظرفیت ۴۰ نفر به آموزش نجوم مشغول بکار است که تا کنون ۴ هزار نفر از گروه هدف تحت پوشش این آموزش ها قرار گرفته اند.

رحیمی اظهار کرد: یکی دیگر از فعالیت های قابل توجه کانون شرکت در جشنواره قصه گویی می باشد که ۲۵۲ نفر قصه گو که شامل مربیان،کودکان و نوجوانان و گروه آزاد می باشند که ۸۸ نفر از این تعداد به مرحله استانی و ۷ نفر به مرحله منطقه ای راه پیدا کرده اند.

وی افزود: این جشنواره با حضور ۹ کشور برگزار شد که ۲ نفر از چهارمحال و بختیاری حائز رتبه شدند که یک نفر رتبه دوم کشوری به خود اختصاص داد.

مدیر کل کانون پرورش فکری کودک و نوجوان چهارمحال و بختیاری با اشاره به ساخت مراکز کانون در سراسر استان گفت: از ابتدای تاسیس کانون تا سال ۹۴ در مجموع ۱۰ هزار متر مربع زیربنای آموزشی ساخته شده ،اما از سال ۹۴ تا کنون ۵ هزار متر مربع زیربنا در حال ساخت و تکمیل می باشد که از جمله آنها می توان به فضای ۳ هزار متری برای استقرار کانون زبان اشاره کرد که تا سال ۹۸ به بهره برداری می رسد.

رحیمی در ادامه با اشاره به توسعه فیزیکی مراکز کانون افزود: با توجه به محدودیتی که از طرف دولت وجود دارد امکان راه اندازی مراکز جدید برای کانون وجود ندارد اما کانون این آمادگی را دارد که  با مشارکت خیرین و شورای شهر در شهرهای با جمعیت بیش از ۱۰ هزار نفر مراکز را تکمیل کند که از جمله می توان به مراکز خیریه فارسان ، اردل و کوهرنگ اشاره کرد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.