رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی خوزستان با اشاره به نهایی شدن بودجه عمرانی کشور در مجلس گفت: بودجه عمرانی خوزستان و یک استان دیگر در سال ۹۷ افزایش پیدا می‌کند.

افزایش بودجه عمرانی خوزستان در سال ۹۷/ اجرای طرح پتروشیمی ایذه با سرمایه گذار ترکی-آلمانی

به گزارش قدس آنلاین، امید حاجتی ظهر امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به حاشیه‌های پیش آمده درباره بودجه ریزگردها اظهار کرد: در بودجه سال۹۷  مبلغ ۱۵۰میلیون دلار از محل صندوق توسعه ملی برای ریزگرد ها و برق خوزستان پیش بینی شده است.

وی با بیان اینکه ۱۰۰میلیون دلار به منظور حل مشکل ریزگردها و ۵۰میلیون دلار برای برق خوزستان اختصاص داده شده است، گفت: در رابطه با تصویب این بودجه بین مجلس و کمسیون ابهاماتی به‌وجود آمد که پس از تایید مقام معظم رهبری مشکل این مصوبه حل شد.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان خوزستان با اشاره به نهایی شدن بودجه عمرانی کشور در مجلس بیان کرد: در سال آینده در کل کشور تنها خوزستان و یک استان دیگر بودجه عمرانی آنها نسبت به استان‌های دیگر افزایش پیدا می‌کند و مابقی استان‌ها درصد قابل توجهی از منابع آنها کاهش پیدا می‌کند.

حاجتی با اشاره به طرح پتروشیمی ایذه و تاثیر آن در حل مشکلات اجتماعی این شهرستان  و مناطق اطراف عنوان کرد: بعد از اختلاف نظرهایی که با سازمان محیط زیست در رابطه با احداث این طرح به وجود آمد در کارگروه آمایش استان با تاکید بر ملاحظات زیست محیطی این طرح تایید شد.

 وی افزود: طرح پتروشیمی ایذه به عنوان  یکی از مصوبات کارگروه های ذیل شوری برنامه ریزی و توسعه مطرح و تصویب شد.

حاجتی با بیان اینکه یک از مرحله از مصوبات استان طرح پتروشیمی ایذه باقی مانده است، گفت: این مصوبه در کارگروه زیربنایی به منظور اختصاص زمین طرح که ظرف دو هفته آینده این کارگروه تشکیل و در شورای برنامه ریزی تایید و پس از آن مدارک به وزارت صنعت و معدن ارسال می‌شود.

وی با بیان اینکه این طرح اشتغال زایی بالایی را فراهم می‌کند، عنوان کرد: در مراحل بعدی اجرای طرح صنایع میان دستی و پایین دستی شکل می‌گیرد که ظرفیت اشتغال را بیشتر می‌کند.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان خوزستان در رابطه مدت زمان پیش بینی شده برای اجرای طرح پتروشیمی ایذه بیان کرد: سرمایه گذار طرف خارجی که احتمالاً از یک شرکت ترکی-آلمانی است آماده است که گفته می شود سرمایه خود را از محل تولیدات برمی گرداند.

منبع: فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.